Izvor: Politika, 29.Dec.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Deda Mraz ojadio biznismene

Scena iz luksuznog hotela ili restorana u kome se besplatno služi neograničena količina hrane i pića, pušta dobra muzika i dele pokloni na kraju zabave, iako deluje neverovatno, gotovo svake decembarske večeri ponavlja se u Beogradu. Kako stara godina odbrojava poslednje dane, tako se uvećava broj zabava koje svakodnevno domaće i strane firme organizuju za poslovne partnere, ugledne zvanice, novinare i poznate ličnosti. Ovogodišnji laureat MTV nagrade Đule van Gog bio je zvezda prijema >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << pa je pevao na žurkama nekoliko velikih korporacija i banaka. Čak ni zaduženi Vojin Đorđević nije žalio para, pa je angažovao glumce i još jednu dobitnicu MTV nagrade, Kristinu Kovač.

Račun koji se posle ovakvih manifestacija ispostavi direktoru, kažu upućeni, u proseku je težak 45.000 evra!

Zakup lokala, plaćanje osoblja, angažovanje promotorki, glumaca, muzičara, posluženje i pokloni upravo toliko su koštali jednu od prestoničkih firmi. Beogradskom čaršijom prepričava se i kako je nedavno jedna strana kompanija samo na hranu za 300 gostiju potrošila 20.000 evra. Da se na organizaciji koktela može dobro zaraditi, svedoči i otvaranje sve većeg broja agencija koje se bave samo tim poslom. Ipak, u kompanijama ovoga tipa o ciframa i željama klijenata nerado govore. Nije baš zgodno bosti oči javnosti podacima o tolikom rasipanju para. U firmama, takođe, imaju isti problem. Niko baš ne bi da se hvali koliko je potrošio na novogodišnji pir, iako napominju da se ta investicija uvek isplati.

Boško Vitorović iz agencije "Baterflaj", kao retko ko, svoje račune i javno pokazuje.

– Visina cene za takve događaje zavisi od broja zvanica klijenta i da li se prijem organizuje tokom dana ili uveče. Kod hrane, računica je vrlo jednostavna. Sve firme koje se bave takozvanim keteringom, uglavnom četiri puta više naplaćuju hranu nego što ih je koštala kupovina namirnica. Zarade takvih agencija su otprilike 35 odsto od cene. Tu je uračunat i transport, priprema i posluženje hrane – kazao je Vitorović.

Prema njegovim rečima, za "večernju varijantu" cena hrane i pića kreće se od 15 do 20 evra po osobi. Angažovanje dobrih ali još neafirmisanih muzičara staje od 700 do 1.000 evra. Zvezde koštaju mnogo više. Vitorović ističe da u ovakvim poslovima uvek ima i mnoštvo skrivenih troškova koji klijentima "odvuku" dosta novca.

– Osim poklona, ne treba zaboraviti i njihovo pakovanje. Tako se, recimo, kese u proseku plaćaju jedan evro. Manje vredni darovi, kao što su rokovnik i olovka, odnesu još nekoliko evra po osobi. U proseku, poklon košta pet evra po zvanici – kaže Vitorović.

U "Hajatu" svi termini za decembar rasprodati su još u drugoj polovini oktobra. Zakazivanje novogodišnjih događaja počinje već u septembru. Prema rečima Đorđa Kekića, menadžera banket prodaje, mušterije su najviše zainteresovane za "Kristalnu dvoranu".

– Prosečno, na koktele dođe od 200 do 300 zvanica. U zavisnosti od toga da li se pod zakup uzima cela dvorana ili samo deo, to može da košta od 1.000 do 2.200 evra – objasnio je Kekić.

Hrana "na nabadanje" u ovom luksuznom hotelu plaća se od 18 do 30 evra po zvanici, a piće košta od sedam do 25 evra po osobi. Ako mušterije žele da svoje partnere ugoste na nekoj drugoj lokaciji u gradu, bilo da je posredi pozorište ili bazen, to zadovoljstvo je 20 odsto skuplje. Za ostalo, po Kekiću, kompanije najčešće angažuju specijalizovane agencije, a ponekad taj posao obave i u samoj kompaniji.

U "Koka-Koli", koja svake godine organizuje ovakve manifestacije s nekoliko stotina zvanica, takođe nisu želeli da govore o ciframa. Kako kažu, partnerstva grade pažljivo godinama i zajedničke uspehe redovno proslavljaju, a bez partnera – to ne bi bilo moguće.

– To jača saradnju, ali gradi i novi entuzijazam za buduću saradnju – ističu u "Koka-Koli".

U jednoj domaćoj kompaniji, napominju da se pažljivo pravi spisak zvanica i da je na prvom mestu najvažnije da dođu poslovni partneri. Potom se na spisak gostiju ispisuju ugledni gosti, poput državnih zvaničnika i novinara. Na kraju, pozivaju se i poznate ličnosti, da bi njihova žurka osvanula i u novinama.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.