Izvor: SEEbiz.eu, 14.Nov.2018, 17:26 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Cosco vidi Beograd kao regionalni centar za distribuciju robe
BEOGRAD - Visoka delegacija kineske kompanije COSCO SHIPPING, predvođena predsednikom te grupacije Xu Lirongom, posetila je nedavno Srbiju i tom prilikom sastala se sa predsednicom Vlade Anom Brnabić, preneo je sajt PlutonLogistic.
Predstavnici najveće kineske brodarske kompanije koja je vlasnik grčke Luke Pirej i treće svetske kontejnerske flote istakli su da je cilj te kompanije da se u većoj meri uključi u projekte u našoj zemilji, a osim povećanja frekventnosti direktne >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEbiz.eu << linije Pirej-Beograd, zainteresovani su i za razvoj multimodalnih terminala i železničke infrastrukture.
Predsednik Dragon Maritime Group, generalnog zastupnika kompanije COSCO SHIPPING u Jugoistočnoj Evropi, Erich Coshutta kaže za PlutonLogistics da je taj svetski brodar zainteresovan za saradnju sa železnicom, koja im je od vitalnog značaja.
– COSCO je poslednjih godina postao pravi multermodalni operater i veliki deo svojih poslova obavljamo železnicom. Naša ekspanzija se bazira na razvoju multimodalnog transporta – rekao je Coshutta, piše eKapija.
Vladimir Lekić, direktor Dragon Martitime SEE Beograd, je dodao da su menadžmentu COSCO SHIPPING grupacije prezentovali rezultate u Srbiji.
– Centrala je izuzetno zadovoljna, a od tržišta Srbije se mnogo očekuje u narednom periodu. Pratimo sve kineske investicije u Srbiji, kako infrastrukturne projekte, privatizaciju, tako i dolazak novih kineskih fabrika. U protekloj godini smo ostvarili tržišni rast od preko 65%.
On naglašava da su vodećim ljudima COSCO grupe ukazali na to da bi Beograd mogao biti regionalni centar za distribuciju robe u celom regionu.
Govoreći o projektima COSCO u ovom delu Evrope, Coshutta kaže da su usmereni na razvoj fider servisa na Jadranu, kao i na pokretanje fider servisa u Luci Ploče.
– Akvizicija Luke Pirej je uspešno kompletirana. Osim kontejnerskog terminala, COSCO je akvizirao i 67% akcija Lučke uprave Pirej. U prvoj fazi uspostavljene su železničke konekcije Luke Pirej sa Češkom, Austrijom i Mađarskom, a projekat se zaokružuje sa Srbijom, Makedonijom i Bugarskom. Time je povezivanje tržišta Jugoistočne Evrope i Dalekog istoka završeno – napominje Košuta i dodaje da ima još prostora za napredovanje i rast, prenosi PlutonLogistic.
On naglašava da su izuzetno zadovoljni radom Vlade Srbije koja je shvatila težinu projekta povezivanja Dalekog istoka i Srbije preko Grčke. Podržavaju i veliki fokus na koridore, železnicu Beograd-Budimpešta, kao i unapređenje konekcije između Makedonije i Beograda.
Inače, prvi redovni servis iz Luke Pirej do Dobanovaca pokrenut je u maju 2017. godine.