Izvor: B92, 10.Nov.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Centavia prestala da radi

Beograd, Niš -- Centavia zbog loših uslova na tržištu i neliberalizovane politike u aviosaobraćaju prestala da radi, zabrana leta Master erlajnzu.

Nakon što je kompaniji Master erlajnz zabranjeno da leti sa niškog aerodroma, aviokompanija Centavia navodi u saopštenju da, kao prva u Srbiji koja je ponudila jeftine letove, iako uredno registrovana u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo Srbije, ne može da nastavi da radi "zbog nejasnog stava nadležnih institucija i nedefinisane >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << politike u oblasti aviosaobraćaja".

U Centaviji ocenjuju da srpsko tržište još nije spremno da, kako su naveli, prihvati zdravu konkurenciju.

"Odbijanje Zagreba i Podgorice da našoj kompaniji dozvoli letove do tih gradova zbog nerešenih međudržavnih odnosa, samo je još jedan od razloga da Centavia zaustavi saobraćaj i vrati avione u engleski registar", navodi ta kompanija.

Centavia je dobila dozvolu za letenje od Direktorata civilnog vazduhoplostva Srbije u julu ove godine.

Centavia je tokom leta u saradnji sa turističkim agencijama prevozila putnike na čarter letovima za Egipat, Tursku, Španiju i Grčku, a trebalo je da na jesen počne i redovan saobraćaj za Podgoricu i Zagreb.

Hrvatska joj je, međutim, uskratila dozvole za letove do Zagreba, a Ministarstvo za pomorstvo i saobraćaj Crne Gore je takođe zabranilo letove, jer Centavia nije zatražila dozvole za redovni saobraćaj niti dostavila odgovarajuću dokumentaciju.

Prema ranijem pisanju beogradske štampe, Centaviju su osnovali i registrovali bivši direktor "Jata" Predrag Vujović i nekadašnji direktor beogradske filijale Vojvođanske banke Zvonko Gobeljić.

Ponovo zabrana letenja iz Niša

Aviokompaniji Master ervejz, u vlasništvu Montenegro erlajnza, nije dozvoljeno da leti iz Niša.

Master ervejz je saopštio da će se žaliti sudu zbog odluke Direktorata civilnog vazduholovstva da mu zabrani redovne letove sa niškog aerodoroma jer je ta odluka nezakonita i doneta pod pritiskom Ministarstva Srbije za kapitalne investicije, da bi Jat ervejzu bilo omogućeno da leti iz Niša.

Aviokompanija Master ervejz, kako se navodi, dobila je sertifikate za rad u maju 2006, a konkurisala je da u zimskom redu letenja 2006/2007. leti iz Niša tri puta sedmično za Frankfurt i Cirih i dva puta nedeljno za Beč.

Srpska državna avikompanija "Jat ervejz" odbacila je danas optužbe "Master ervejza" da stoji iza odluke Direktorata civilnog vazduholovstva da toj kompaniji zabrani redovne letove sa niškog aerodoroma.

Kako se ističe u saopstenju "Jata", navodi zvaničnika "Master ervejza" su "potpuno netačni, zlonamerni i pokazuju visok stepen elementarnog nepoznavana materije", što je "prilično zabrinjavajuće".

Ni Montenegro erlajnzu ranije nije bilo dozvoljeno da leti iz Niša. Opširnije o tome na Srbija 2020.

Jat odbacio optužbe Mastera

Srpska državna aviokompanija Jat ervejz odbacila je optužbe Master ervejza da stoji iza odluke Direktorata civilnog vazduholovstva da toj kompaniji zabrani redovne letove sa niškog aerodoroma.

Navodeći da ne prima nikakve državne donacije, Jat je podsetio da je sa nadležnim vlastima niškog regiona i grada Niša postigao sporazum o tome kako će se, kada i prema kojim odredištima leteti sa aerodroma Konstantin Veliki.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.