Izvor: S media, 05.Mar.2011, 12:58 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Borba za očuvanje monopola
Objedinjavanje aviokompanija u svetu motivisano je isključivo opstankom velikih sistema na tržištu, jer su avioprevoznici zbog promenljive cene nafte izgubile više od 40 milijardi dolara, objavljeno je na sajtu Udruženja linijskih pilota Srbije.
To potvrdjuju slučajevi povezivanja kompanija "United Airlines" i "Continental Airlines", "British Airways" i "Iberie" i drugih.
Direktor za merketing jedne od navećih niskobudžetnih aviokompanija >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << "Virgin Atlantic" Pol Dikinson kaže da je iz istog razloga taj prevoznik napravio "code share" aranžman sa kompanijom "Air New Zeland".
LDP: Vlada da prestane da štiti monopol!
Sindikat: Ne gušiti životni standard
Cilj tog objedinjavanja na poslovnom planu, prema izjavi Dikensona, nije uvećanje kapitala već težnja za objedinjavanjem i zadržavanjem tržišta usluga, koje će putnicima pružiti mogućnost da na što lakši i jeftiniji način putuju.
Ugovori o otvorenom nebu su velikim avioprevoznicima doneli su mogućnost da se šire na prostorima koji su bili administrativno zatvoreni.
Medutim, "otvaranje neba" je dovelo do otvaranja drugih problema kao što su, kako je navedeno, "pranje para" kroz rad avioprevoznika koji nude usluge transporta po daleko nižim cenama od ekonomskih.
(Tanjug)