Bankari „koče” „Gazelu”

Izvor: Politika, 01.Sep.2009, 23:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bankari „koče” „Gazelu”

Popravka mosta počeće kada Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj potvrde da je izmeštanje nehigijenskog naselja uspešno obavljeno

Nehigijensko naselje ispod mosta „Gazela” je iseljeno, ali to ne znači da popravka najdužeg beogradskog prelaza preko Save može da počne. Pojavio se novi problem – Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj, koje su odobrile kredit za obnovu ove ćuprije, još nisu dale saglasnost >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << na primenjeni Akcioni plan za izmeštanje žitelja „karton-sitija”.

Uprošćeno govoreći, čeka se samo da ove dve institucije pismom obaveste gradske vlasti u Beogradu i Javno preduzeće „Putevi Srbije” da je Akcioni plan uspešno sproveden.

Sve dok se to ne dogodi, austrijski „Štrabag”, pobednik na tenderu za obnovu „Gazele”, i Javno preduzeće „Putevi Srbije” neće moći da potpišu ugovor o početku popravke mosta. A kada će i poslednja birokratska prepreka biti uklonjena, juče niko nije mogao da kaže, ali se spekuliše da bi cela zavrzlama mogla da bude razrešena u narednih nekoliko dana.

Međutim, čak i da evropski bankari danas overe Akcioni plan, „Štrabag” i „Putevi Srbije” ne bi mogli da potpišu ugovor. Razlog je, kako „Politika” saznaje, odsustvo Dragana Pavelića, direktora „Štrabaga” za Srbiju, koji je na putu i neće biti u Beogradu pre petka.

Iz „Puteva Srbije”, ipak, poručuju da nema razloga za paniku. Sve se, kažu, kreće u pozitivnom pravcu i uveravaju da je moguće da već sledeće nedelje ugovor sa „Štrabagom” bude potpisan.

– Početak obnove mosta „Gazela” i potpisivanje ugovora sa najboljim ponuđačima će uskoro uslediti. Akcioni plan je verifikovan na sednici Skupštine grada Beograda, posle čega je dostavljen Evropskoj investicionoj banci i Evropskoj banci za obnovu i razvoj. One bi trebalo ovih dana da odobre potpisivanje ugovora sa izvođačem i povlačenje kredita – objašnjavaju u „Putevima Srbije”.

Taj trenutak željno očekuju ne samo u ovom javnom preduzeću i u „Štrabagu”, već i u „Mostogradnji”, koja je izabrana za podizvođača radova.

– Svakog dana čekamo da nam jave da je ugovor potpisan i da prionemo na posao – kaže Branko Knežević, direktor „Mostogradnje”. – Međutim, to ne znači da ćemo odmah početi da popravljamo kolovoz na mostu. Najpre ćemo raditi betonsku i čeličnu konstrukciju, a posao koji zahteva obustavu saobraćaja obavljaće „Štrabag” i to tek sledeće godine.

Upravo se oko toga podiglo najviše prašine u javnosti, jer su gradske vlasti strahovale da će obustava saobraćaja na „Gazeli” dovesti do saobraćajnog kolapsa u glavnom gradu. Iz „Puteva Srbije”, međutim, uveravaju da do toga neće doći.

– Popravka mosta će trajati ukupno 22 meseca. Od toga će 20 meseci majstori popravljati prilaze mostu i konstrukciju. Predviđeno je da obnova kolovoza traje svega dva meseca, a obustava saobraćaja, u pravom smislu reči, trajaće ukupno šest dana. Toliko je, naime, potrebno da radnici presvuku asfalt na svih šest traka – ističu u „Putevima Srbije” i dodaju da će u tom periodu majstori raditi uglavnom noću, i to „ekspresnom brzinom”.

Ukoliko bude tako, most bi trebalo da bude preuređen u skladu sa najnovijim evropskim standardima koji propisuju dozvoljeno opterećenje. Tako će, posle obnove, „Gazela” moći da izdrži oko 165.000 vozila koliko, prema procenama stručnjaka, svakodnevno pređe preko nje.

N. Miković

[objavljeno: 02/09/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.