Izvor: B92, 18.Jun.2021, 11:15

Avion To Montenegra ostaje bez motora – skidaju ga zbog duga

Avion To Montenegra ostaje bez motora – skidaju ga zbog duga

Podgorica -- Drugi avion u vlasništvu “ToMontenegra” ostaće bez motora zbog duga “Montenegro Airilinesa”, pišu podgoričke Vijesti.

Naime, kompanija GECAS koja ga je iznajmljivala već pokrenula postupak njegovog skidanja.

To su “Vijestima” odgovorili iz nove nacionalne avio-kompanije, objasnivši da oni neće platiti dug bivšeg državnog avio-prevoznika, jer nemaju pravnu osnovu da to učine.

“Montenegro Airlines” je još pre tri godine >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << sklopio ugovor uiznajmljivanju ovog motora za oko 2.300 dolara dnevno, a zakup je prestao da plaća početkom decembra prošle godine, odnosno mesec prije nego što su obustavili rad.

“Kompanija GECAS, koja je iznajmljivala jedan od motora ‘Montenegro Airlinesu’ je najavila i pokrenula postupak skidanja motora koji je ostao na našem avionu, zbog neizmirenog duga od oko 290.000 evra. Motor je u vlasništvu pomenute kompanije, tako da izvršitelji nisu bili involvirani”, piše u odgovorima iz službe za odnose sa javnošću “To Montenegra”.

Objasnili su i da je sporni motor još u avionu, ali da se on ne koristi “jer je u postupku vraćanja u saobraćaj i uskoro će biti skinut radi zamene sa drugim motorom“.

“Dug nećemo plaćati jer nema ugovorne osnove za tako nešto”, kažu oni.

Odgovarajući na pitanje - da li je plenidba motora mogla da se spriječi, kazali su da je to pitanje za “Montenegro Airlines”.

“To Montenegro trenutno raspolaže sa dva aviona koji su u njihovom vlasništvu, a nedavno su iznajmili treći dok se ne završi remont drugog aviona.

“Avion koji je u saobraćaju je osposobljen za saobraćaj tokom maja, dok je pokrenuta realizacija plana povratka u saobraćaj drugog aviona, koji se očekuje da ponovo poleti sredinom jula. Zbog problema koje smo imali u vezi (ne)dostupnosti sredstava za održavanje aviona na aerodromu Podgorica i komplikovanih vlasničko-imovinskih pitanja oko avionskih motora, plan vraćanja drugog aviona u saobraćaj je morao biti revidiran i produžen. Iz razloga sigurnosti i operativnosti, rukovodstvo kompanije je donelo odluku o iznajmljivanju jednog aviona zajedno sa posadom, kojim smo u potpunosti obezbiedili redovnost i sigurnost našeg saobraćaja, čime je našim putnicima garantovano da će njihova putovanja biti realizovana na vreme i u punom obimu usluge”, kazali su.

U odgovorima su potvrdili saznanja “Vijesti” da su iznajmili avion nemačke kompanije “German Airways”, sa posadom.

Objasnili su i da je to učinjeno radi obezbeđenja redovnosti i sigurnosti reda letenja - dok se drugi avion ne uvede u saobraćaj, ali i zbog ohrabrujućih početnih rezultata na linijama za Beograd i bolje nego očekivane popunjenosti kabine.

“Njihov avion je iznajmljen pod uslovima koji su trenutno na tržištu i oni će saobraćati na našim linijama dok naš drugi avion ne poleti”, navodi se u odgovorima.

Zaštitniku države odbijena i žalba za potraživanje od 107 miliona

Iz kancelarije Zaštitnika imovinsko-pravnih interesa Crne Gore kazali su “Vijestima” da je stečajni upravnik MA Saša Zejak osporio potraživanja države (Ministarstva finansija i socijalnog staranja i Ministarstva kapitalnih investicija) od 93,3 miliona evra i kamata na taj iznos od 13,8 miliona evra, dok je priznao samo potraživanje od 101.111,33 evra koje se odnosi na dug prema Ministarstvu odbrane za zakupninu i prema Upravi prihoda i carina po osnovu ispostavljenih carinskih deklaracija.

Oni navode da je stečajni upravnik 3. juna dostavio obaveštenje o osporavanju prijavljenog potraživanja, Zaštitnik je narednog dana zahtevao da zajedno pregledaju prijavu sa celokupnim dokazima, odnosno da preispitaju prijavu potraživanja. Nakon toga, stečajni upravnik je dostavio obaveštenje kojim je osporio potraživanje u iznosu od 107 miliona sa kamatama, a priznao iznos od 101.000.

Odbor poverilaca, koji prema Zakonu o stečaju daje saglasnost i mišljenja na postupke stečajnog upravnika u ovom slučaju nije formiran.

“S obzirom na to da se Odbor poverilaca sastoji od 3-5 članova sa najvećim neobezbeđenim ili delimično obezbeđenim potraživanjima pa se, kako su sva priznata potraživanja obezbeđena, nisu se stekli zakonski uslovi za formiranje Odbora poverilaca”, naveli su iz kancelarije Zaštitnika.

Na pitanje koji oblik stečaja u slučaju ove kompanije je prihvatljiv Zaštitniku, odgovorili su da nemaju uvid u imovinu, eventualna potraživanja MA u stečaju, već u postupku učestvuju kao stečajni poverioci, pa iz tog razloga ne mogu dati konkretniji odgovor na ovo pitanje.

“Stečajni upravnik je, prema Zakonu o stečaju, obavezan da upravo u tom delu postupa onako kako to reguliše član 33, te i da zaštiti imovinu stečajnog dužnika, kao i onemogući bilo koju zloupotrebu koja bi rezultirala štetom po stečajne poverioce”, naveli su iz kancelarije Zaštitnika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 I drugi pišu o ovome:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.