Austrijski PORR ulazi u koncesiju

Izvor: Politika, 12.Okt.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Austrijski PORR ulazi u koncesiju

Vlada Srbije na jučerašnjoj sednici jednoglasno je usvojila zaključak nadležnih državnih institucija prema kojem nema smetnji da mesto španske građevinske kompanije "FCC konstrakšn", u konzorcijumu za koncesionu izgradnju autoputa Horgoš–Požega preuzme austrijski PORR. Ta kompanija će u koncesionom preduzeću imati 50 odsto udela, dok je drugu polovinu zadržala "Alpina Mejreder", koja je u saradnji sa "FCC konstrakšnom" pobedila na tenderu za dodelu koncesije. Ministar za infrastrukturu >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Velimir Ilić ocenio je u izjavi Beti da su razrešene sve dileme oko koncesije, ističući da je koncesija spremna za početak radova.

Na pitanje da li će i kada biti objavljeno preostalih pet aneksa ugovora o koncesiji, koji i dalje nisu dostupni javnost i, Ilić je rekao da je objavljeno sve što je moglo biti prezentovano.

On pri tom nije želeo da komentariše to što se na odluku vlade o uključivanju PORR-a u koncesioni konzorcijum čekalo više meseci. Jer, "FCC konstrakšn" je Vladu Srbije o tome obavestio još 27. juna. Inače, predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš zatražio je od premijera Vojislava Koštunice da razreši "sve nejasnoće" oko davanja koncesije za autoput Horgoš–Požega. Kostreš je podsetio da još nije obelodanjen celokupan tekst Ugovora o koncesiji, te zato nije poznat sadržaj aneksa 3, 4, 5, 1, i 12.

O izmeni u koncesionom preduzeću, prema rečima Milana Markovića, ministra za državnu upravu i lokalnu samoupravu, saznaće se više na konferenciji za medije koju će ministar Ilić održati danas u podne.

Radovi na izgradnji autoputa, kako smo juče saznali, mogli bi da krenu već do kraja ove godine. Inače, u koncesionom ugovoru je za krajnji rok početka izgradnje naznačen 31. mart 2008. godine.

Izgradnja autoputa krenuće istovremeno na dve deonice, od Horgoša ka Novom Sadu i od Beograda do Lajkovca. Koncesionari će tokom prvih pet godina (izgradnja autoputa) državi isplaćivati koncesionu naknadu u visini od deset odsto prikupljenih sredstava na ime putarine. Narednih osam godina koncesiona naknada biće uvećana na 18,99 odsto, a tokom poslednjih 12 godina na 25 odsto, odnosno četvrtinu naplaćenih prihoda iz putarine. Koncesija je data na 25 godina.

Iako se "FCC konstrakšn" zvanično povlači iz koncesije, ta kompanija će preko "Alpine Mejreder" i ubuduće biti posredno prisutna u izgradnji autoputa. "FCC konstrakšn" je, naime, letos kupio 80 odsto vlasničkog udela u tom građevinskom preduzeću, što znači da kao većinski vlasnik upravlja "Alpinom Mejreder".

Da podsetimo, posle obelodanjivanja namere "FCC konstrakšna" o ustupanju svojih koncesionih prava Poru, "Štrabag" i "Bjuig", koji su učestvovali na tenderu za dodelu izgradnje autoputa, najavili su tužbe. I najveći evropski koncesionar francuska kompanija "Vansi" tada je poručila da neće sedeti skrštenih ruku. Kako se nezvanično čulo, ugovor koji je Vlada Srbije potpisala sa pobednikom tendera, znatno se razlikuje od poziva na konkurs za dodelu koncesije. Navodno, dosta toga je naknadno izmenjeno.

Međutim, u Ministarstvu za infrastrukturu sigurni su da nema osnova za sporenje sa firmama koje nisu pobedile na tenderu.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.