Izvor: B92, 23.Nov.2020, 18:47

Amazon i Hrvatska pošta sklopili ekskluzivan posao koji se tiče i Srbije

Amazon i Hrvatska pošta sklopili ekskluzivan posao koji se tiče i Srbije

Globalni onlajn div u vlasništvu Džefa Bezosa finalizovao je dugo pripremanu saradnju s hrvatskom državnom kompanijom.

Amazon je sredinom ovog meseca počeo ekskluzivnu saradnju s Hrvatskom poštom (HP) na dostavi paketa za hrvatsko tržište, s perspektivom pokrivanja i tržišta susednih zemalja, pre svega Srbije, Bosne i Hercegovine, te Crne Gore. Ipak, zasad službeno o tom poslovnom partnerstvu ne žele komentarisati ni u Hrvatskoj pošti, niti u Amazonu.

"Ne >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << možemo otkrivati imena naših poslovnih partnera, ali da, Hrvatska pošta je partner velikim veb-trgovcima odnedavno i očekuje se značajan rast količina obrađenih pošiljki", kazali su za Poslovni dnevnik u hrvatskoj kompaniji. Nedavno je krenula saradnja HP-a i s multinacionalnom internetskom trgovinom About You koja je poslednjih nedelja u velikoj marketinškoj akciji na hrvatskom tržištu, na koje je nedavno ušla.

Inače, Tehnički stručnjaci Amazona prošlo su leto posetili Hrvatsku i novoizgrađeni, 46 miliona evra vredan, centar Hrvatske pošte u Velikoj Gorici. A šta će ova saradnja značiti za samu Poštu i hrvatske kupce? HP će u svakom slučaju ojačati poziciju na tržištu i brend, a sigurno će Hrvati moći kupiti više proizvoda iz Amazonove ponude i dobiti ih u kraćem roku.

Naime, uprkos činjenici da su Hrvati već duže od sedam godina deo jedinstvenog tržišta EU i svim evropskim direktivama koje uređuju slobodnu trgovinu, tamošnji kupci su uglavnom zakinuti za povoljniju kupovinu preko Amazona koji dobar deo svoje ponuđene robe ne isporučuje u Hrvatsku. Glavni razlog za to je u činjenici da se preko Amazona prodaje oko 50% vlastite robe, a druga polovica otpada na originalne brendove i trgovine i gde je Amazon posrednik. U takvim slučajevima prodavač, a ne posrednik odlučuju gde žele slati robu, a gde ne – uglavnom se radi o tržišnim i logističkim razlozima. Oni koji su baš želeli nešto kupiti preko Amazona morali su, uz dodatne troškove, zakupljivati mailbox servise po Nemačkoj na koje im je Amazon slao originalnu pošiljku, koja bi onda bila prepakovana i poslata u 
Hrvatsku.

Amazon je jedan od najpoznatijih globalnih brendova, no nije naodmet ponoviti da se radi o onlajn trgovini koja je svojim opsegom duplo veća od svih ostalih svetskih onlajn trgovina zajedno. Prihod im je lani iznosio 280 milijarde dolara, a zapošljavaju više od milion ljudi – Alibaba je istovremeno imao 72 milijarde, a Wish 1,9 milijardi dolara prihoda. O kakvom gigantu se radi dovoljno govore podaci, možda već i zastareli, da preko ovog servisa svoju robu nudi pet miliona firmi. Njihov osnivač i direktor Džef Bezos lani je postao najbogatiji čovek na svetu čije bogatstvo se sredinom 2019. procenjivalo na više od 160 milijardi dolara, a danas je to 183,6 milijardi dolara.

Iako je korona donela velike probleme celokupnoj svetskoj privredi, kurirske agencije i onlajn trgovine su zabeležile značajan rast. Konkretno, Amazon je sredinom prošle godine imao oko 650 hiljada zaposlenih, a godinu dana kasnije se to popelo na više od milion. Iako se radi o dosta manjim brojakama, na koroni je profitirala i Hrvatska pošta.

"U poštanskom svetu beležimo promene poslednjih godina i svi trendovi su ukazivali da se okolnosti menjaju. Pandemija je ubrzala trendove koje smo očekivali – pad prihoda koji smo doživeli u temeljnom poslovanju, posebno padu broj pisama se još nije supstituisao prihodima od paketa, ali ti volumeni snažno rastu. Tu se naše ulaganje u Paket24 itekako isplati. Ovu će godinu Pošta završiti s pozitivnim rezultatom, izuzetno stabilne finansijske slike. Zatvoreno je gotovo 100 miliona evra gubitaka iz prethodnih razdoblja i jednako je toliko investirano”, kažu za Poslovni dnevnik u HP-u.

Dodaju da su im pre korone onlajn narudžbine, a time i kurirske dostave, rasle 15-20% svake godine. S lokdaunom im je promet porastao 30% u odnosu na isto razdoblje lani. Iako u Pošto ne žele govoriti o konketnim partnerima, naglašavaju da im je današnja pozicija na tržištu potvrda višegodišnjeg investicionog ciklusa pod okriljem Razvojne strategije Pošta2022.

"U proteklim godinama Hrvatska pošta se snažno okrenula temeljnoj delatnosti i razvoju logističkih kapaciteta. Izgradnja Novog sortirnog centra, kao jednog od najmodernijih logističkih središta u ovom delu Evrope, poštu je pozicionirala kao važnog logističkog partnera u ovom delu EU i regiji. Savremena infrastruktura je presudna”, naglašavaju u Pošti koja uskoro kreće s postavljanjem prvih paketomata, infrastrukture koja će korisnicima omogućiti jednostavno preuzimanje paketa, 24 sata dnevno, svih sedam dana u nedelji. Prvih 150 će biti postavljani na pristupačnim lokacijama u narednim mesecima, a korisnici koji će odabrati primati paket tim kanalom moći će svoju pošiljku preuzeti onda kad im to odgovara.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.