Izvor: SEEbiz.eu, 17.Dec.2018, 14:41 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Air Serbiji nije stigao nijedan od četiri nova aviona
BEOGRAD - Air Serbia je do kraja septembra ove godine trebalo da dobije dva nova aviona i još dva do kraja godine, medjutim okosnicu flote nacionalnog avioprevoznika i dalje čine iznajmljeni avioni stariji od 10 godina, piše danas Insajder.
U ugovoru izmedju Air Serbije i Etihada iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, do kojeg je došao Insajder, precizirano je da prva četiri aviona stignu već do kraja ove godine, a još šest do kraja 2020.
Isporuka tih aviona dogovorena >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEbiz.eu << je u okviru strateškog partnerstva sa Etihadom koji je od 2014. vlasnik 49 odsto nacionalnog avioprevoznika, naslednika Jat Airwaysa.
Zašto jedno od najvažnijih obećanja vlasti i predstavnika Air Serbije, a to je nabavka novih najsavremenijih "erbas" aviona, nije ispunjeno, za sada nema objašnjenja.
Ta nabavka je važna izmedju ostalog i zbog toga što je direktno vezana za avans od 23,5 miliona dolara koja je Jat uplatio Airbusu još 1998. godine, podsetio je Insajder i naveo da je te godine potpisan ugovor izmedju tadašnjeg Jata i Airbusa i da je naručeno osam novih aviona.
Avioni zbog sankcija Srbiji i NATO bombardovanja nikada nisu kupljeni pa je taj novac više od 15 godina stajao na računima francusko-nemačke kompanije.
Nakon što su potpisani ugovori o strateškom partnerstvu Jata i Etihada i formirana Air Serbia, kako se ispostavilo, Air Serbia je depozit iz 1998. godine prenela na Etihad, uz ugovor o nabavci novih aviona.
Po pisanju Insajdera, u finansijskom izveštaju Air Serbije piše da Etihad raspolaže iznosom od 23, 5 miliona dolara koji je Jat 1998. platio kao depozit Airbusu. Kako se navodi, Etihad će Air Serbiji vraćati depozit u delovima odnosno procentualno kako se budu isplaćivali naručeni avioni, a Er Srbija je dužna da Airbusu isplati ukupnu kupoprodajnu cenu za 10 novih aviona.