7 koraka do preduzetničke „oluje ideja“

Izvor: Preduzetnik.rs, 27.Feb.2016, 20:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

7 koraka do preduzetničke „oluje ideja“

Ukoliko naiđete na problem za koji nemate rešenje, naš portal preporučuje da koristite metodu tzv. “brainstorming”, u prevodu oluju ideja ili oluja mozgova. Reč je o metodi za kreativno razmišljanje i za nju je potreban vođa, odnosno preduzetnik, direktor ili šef projekta u kojem je došlo do nekog problema.

ŠTA JE BRAINSTORMING?
Brainstorming ili oluja ideja je grupa tehnika ili tehnika individualne kreativnosti gde se ulažu napori da se dođe do odgovarajućeg >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << zaključka ili rešenja nekog specifičnog problema, i to prikupljanjem liste ideja spontano proizvedenih od strane učesnika. Sam termin je popularizovan još davne 1953. godine od strane Aleksa Osborna u knjizi ‘Primenjena mašta’.
Osborn je tvrdio da je metoda „oluja mozgova“ mnogo efektivnija neko kad individualci rade samostalno na generisanju neke ideje, mada postoje istraživanja koja za rezultat imaju drugačije zaključke. U današnje vreme termin „oluja mozgova ili ideja“ se koristi sveobuhvatno za sve sesije grupnog osmišljavanja.

KAKO USPEŠNO NAPRAVITI „OLUJU IDEJA“?
Definište problem – postavite jasno definisano pitanje i kriterijume koji će vas usmeravati ka rešenju. Najbolje je odrediti temu ili nekoliko reči na osnovu kojih ostali članovi tima koriste asocijacije kojih se sete. Ova tehnika se naziva questorming tehnika. Sa questorming tehnikom krećemo da bismo definisali problem, a potom nastavljamo sa brainstorming tehnikom tragajući za pravim rešenjem problema. Razmišljajte kvantitativno – zahtev koji se postavlja pred učesnike je da se usmere na kvantitet i da pokušaju da daju što veći broj različitih ideja, ne opterećujući se kvalitetom istih. Pretpostavka je da, što se veći broj različitih ideja iznese, to je i šansa dolaska do pravog rešenja veća. Ne kritikujte kolege, ali komentarišite ideje – cilj je da se kreira atmosfera u kojoj će se učesnici osećati prihvaćeno i slobodno da iznesu što god im padne na pamet, bez obzira koliko to bilo neuobičajeno i možda na prvi pogled smešno. Ne pamtite ideje, stavite ih na papir – zadužite bar jednu osobu da zapisuje sve ideje. Pravite pauze – kada osetite da ste sve ideje istrošili, treba da napravite pauzu. Često mali odmor može da dovede do nove oluje ideja i učini vas još efikasnijim. Menjajte uloge – stavite se u poziciju klijenta – ovako ćete promeniti perspektivu iz koje gledate na problem, a nove ideje će vam pasti na pamet. Stvorite sliku ideje – kombinujte zbog poboljšanja već iznetih ideja. Zamislite kako će ideja izgledati u konačnom obliku. Tek kada budete imali konačnu sliku ideje, možete početi sa realizacijom.
NAJBOLJI NAČIN ZA „BRAINSTORMING“ – SASTANAK ILI ELEKTRONSKA VERZIJA?
Informaciona tehnologija omogućava i kompjuterizovanu verziju brainstorming tehnike kao email korespodenciju ili korišćenje brainstorming softvera (MindManager, OpenMind, XMind, FreeMind).
Kod email brainstorminga „vođa“ ili moderator šalje pitanje svim članovima tima, a oni mu nezavisno jedni od drugih šalju svoje ideje na mejl. Moderator, zatim, pravi listu svih pristiglih ideja koju prosleđuje nazad svim članovima da pogledaju i daju povratne informacije.

Druga varijanta je tzv. „direktna oluja ideja“ i podrazumeva da moderator pošalje svim članovima tima pitanje i da traži od njih da daju samo jednu ideju kao moguće rešenje, koju on potom šalje drugim članovima tražeći od njih da daju predlog kako bi ta ideja mogla da se poboljša.
Ujedno, ovo je zanimljiv način da se zaposleni podstaknu na kreativno mišljenje, umesto da u radno vreme igraju igrice na računaru ili proveravaju svoj FB profil.

Nastavak na Preduzetnik.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Preduzetnik.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Preduzetnik.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.