
Izvor: Preduzetnik.rs, 27.Jan.2016, 14:52 (ažurirano 02.Apr.2020.)
3 Ključna pravila kako da vaša email kamapanja bude uspešna
Email marketing je oblik direktnog marketinga koji je zastupljen od 80-ih godina prošlog veka. Smatra se efikasnim oblikom marketinga jer ovom vrstom reklame ulazimo u lični privatni prostor. Zbog istrošenosti ovog oblika marketinga koji se radi mnogo godina na isti način. moramo učiniti naš mail korinsim i vrednim kako bi imao pravu svrhu.
Email marketing je dobar način ukoliko želite da što veći broj vaših potencijalnih korisnika informišete o vašim proizvodima, da >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << razvijete novu bazu klijenata, da održavate odnose sa vašim psotojećim klijentima i ostvarite prodaje.
Ono što izdvaja email marketing je mogućnost personalizacije maila. A čak 90% korinsika interneta uključi svoj email kada pokrene svoj kompijuter. Evo i par praktičnih saveta kako da vaš email ne završi u djubretu mail klijenta.
Šta istraživanja govore?
Istraživanja pokazuju da na svetu postoji preko 3 milijarde email naloga, što je 3 puta više u odnosu na broj korisnika Facebooka kao najpopularnije društvene mreže na svetu. 95% korisnika interneta poseduje email adresu i 91% njih svakodnevno proverava svoj email profil. Činjenica je da prodaja preko email marketinga svakodnevno raste. Efikasnim korišćenjem ovog oblika marketinga moguće je ostvariti najveći povrat investicija (ROI) I postići željenu reakciju od strane naših korisnika.
Da bi vaša email marketing kampanja bila uspešna i da biste razvili dobre poslovne odnose sa postojećim i potencijalnim klijentima, potrebno je da se držite nekih saveta koji će vam pomoći da unapredite vaš marketing. Bitni elementi svake email marketing kampanje su: baza podataka i sadržaj samog email-a.
Kreirajte kvalitetnu bazu podataka
Baze podataka koje postoje na tržištu predstavljaju odličan način pronalaska novih klijenata. Odaberite ciljnu grupu i pronaći ćete željenu bazu podataka. Vremenom menjajte zadate kriterijume, geografsku pokrivenost i veličinu kompanija kojima se obraćate. Proveravajte podatke i njihovu validnost češće. Što je baza kvalitetnija, i uspeh vaše kampanje će biti veći.
Portali kao portal srbije imaju ogromnu bazu email adresa podeljenu po delatnostima. Ovo je dobar način da pronadjete ljude koji su svesni da internet postoji i da može služiti za prodaju vešg proizvoda.
Investirajte u sadržaj vašeg email-a
Naslov email poruke
Ono što je najbitnije već na samom početku je kako izabrati naslovnu poruku vašeg email-a. Uvek pišite jasne naslove poruka koje imaju veze sa samim sadržajem email-a. U protivnom, vaša poruka će biti okarakterisana kao “spam” poruka. Ne koristite velika slova, upitnike ili druge znakove, kao I jake boje. Izbegavajte reči “besplatno”, “povoljno”, “kupi sada” itd. Vaš naslov ne sme biti napisan velikim slovima. Personalizujte naslov vaše poruke, jer svako će radije otvoriti poruku naslovnjenu direktno njemu, jer je neće smatrati za cirkularnu reklamnu poruku
Sadržaj poruke
Iznesite rešenje nekog problema, informacije od značaja, nešto što će zainteresovati ljude. Budite jasni, precizni, i u prvih par reči zaokupirajte pažnju čitaoca. Nemojte pisati predugačke poruke, završićete u “trash-u”. Napravite standardizovane templejte, I, po potrebi, ubacujte nov sadržaj. Tako ćete uštedeti na vremenu I biti efikasniji. Uvek uključite link u poruku. Na taj način potencijalni korisnik će se detaljno informisati o svemu što ga zanima.
Učestalost slanja
Ako svakodnevno šaljete poruke, to će odbiti vaše potencijalne korisnike. Sa druge strane, ako šaljete vrlo retko, izgubićete kontakt sa budućim korisnicima. Najoptimalnije rešenje je 1-3 puta nedeljno. Ako želite da veći broj sadržaja podelite sa vašim klijentima, u istoj poruci pošaljite više tekstova.
4. Klasifikujte vaše mailove
Reklamni emailovi trebate slati samo jednom mesečno ne više od toga. Neko će se odjaviti sa vaše liste ili prijaviti adresu kao spam ukoliko ovo ne učinite. Nikada ne preterujte sa reklamom, svrha emaila je da dovedemo kupca do našeg web sajta, niko neće direktno kupiti uslugu preko email. Email je prvi kontkat koji se uspostavlja sa kupcima, razmislite o ovome. Ukoliko vam pridje prijatelj na ulici i umesto nekog neobavezne priče kree da vam predstalvja proizvod i pokušava da vas nagovori da kupite nešto vi ga nećete ni slušati. Vaša kompanija je prijatelj i ona rešava probleme koje ima korisnik , tretirajte korisnika kao prijatelja i imaćete rezultate.
Vaša email kampanja će biti uspešnija ako je, najpre, testirate. Proba će vam pokazati kakav je odziv poruke koju želite da pošaljete. Takođe, saznaćete sve o terminima koji su se pokazali kao dobri, kada je slanje email-a u pitanju. Bitna stvar u vašoj email kampanji jeste stalna analiza postignutih rezultata. Na taj način, unapredićete poslovnu kampanju, a samim tim, informisaćete veći broj ljudi o vašim proizvodima ili uslugama. To će, u krajnjem slučaju, doneti dobit vašoj kompaniji, a takođe I vašim klijentima.