Izvor: Kurir, 13.Okt.2016, 21:28 (ažurirano 02.Apr.2020.)
ISEKLI SU VAM STRUJU ILI POSLALI IZVRŠITELJA: Evo koja su vam prava o šta možete da učinite
.
Tu je i strah od upuštanja u sudski proces sa javnim preduzećem EPS, jer “ko je još dobio spor protiv države?”
U stvarnosti ipak ne mora da bude tako
Ovde želimo da vam ukažemo na mogućnost zaštite vaših prava, navodi se na portalu justicijars
Ukoliko postupak nije pokrenut, imate pravo na reklamaciju računa svakog meseca, i to 8 dana od pristizanja računa Rok za odgovor na >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << reklamaciju po Zakonu o zaštiti potrošača je 15 dana
• Prva je da je protiv vas podnet predlog za izvršenje, a rešenje o izvršenju još nije dostavljeno pa imate zakonski rok u kome možete da podnesete prigovor na rešenje o izvršenju
• Druga je da je doneto pravosnažno rešenje o izvršenju
Kada govorimo o struji, moramo imati na umu da po Zakonu o obligacionim odnosima (član 378) dug za struju zastareva u roku od godinu dana od dana dospeća računa Međutim, on ne zastareva automatski, već se to može navesti kao razlog u prigovoru na izvršenje ako imate takav slučaj
Šta se dešava kad vam isključe struju?
Zakon o zaštiti potrošača (član 86) propisuje da trgovac može isključiti potrošača sa distributivne mreže ako ne izmiruje svoje obaveze za pružene usluge neprekidno u roku od dva meseca od dana dospeća prvog neplaćenog računa A onda se neretko dešava da taj isti EPS traži od dužnika da prvo izmiri svoje dugovanje pa će tek onda ponovo biti priključen na mrežu
Naime, u istom članu Zakona stoji i da je trgovcu zabranjeno da, u slučaju isključenja potrošača sa distributivne mreže, uslovljava ponovno uključenje, odnosno nastavak pružanja usluge, plaćanjem duga Dovoljno je da redovno plaćate račun, a EPS za naplatu duga mora da pokrene redovan postupak, nikako da ucenom iznuđuje plaćanje
Potrošač ima pravo da tuži prodavca za isključenje struje (za ne izvršenje ugovora) i nastavak isporuke električne energije
(justicijars)