Medijska strategija prekretnica u javnom prostoru

Izvor: Studio B, 02.Sep.2010, 12:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Medijska strategija prekretnica u javnom prostoru

Ministar kulture Nebojša Bradić ocenio je da će medijska strategija o kojoj je danas započeta diskusija, biti prekretnica u razvoju javne scene Srbije.

Bradić je na otvaranju prve od ukupno šest diskusija posvećenih izradi nacrta medijske strategije Srbije, rekao da će se njenim usvajanjem steći bolji uslovi za rad medija.

"Ova prva medijska strategija Srbije obezbediće adekvatne uslove za uspešnost borbe za sve civilizovaniji informativni prostor, poboljšane >> Pročitaj celu vest na sajtu Studio B << uslove u kojima deluju medijski poslenici, ali i kvalitetno, objektivno i istinito informisanje javnosti", rekao je Bradić.

On je dodao da će donošenje medijske strategije predstavljati prekretnicu u razvoju javne scene pre svega po kvalitativnosti pomaka koji će biti ostvaren, kao i po transparentnosti tog postupka.

Prema njegovim rečima Srbija na putu ka Evropskoj uniji (EU) ima obavezu da odgovori na niz ižova, ali i privilegiju da u tom procesu sprovede promene koje će doprineti boljem životu građana.

Šef operacija šefa Delegacije EU u Srbiji Ferenc Simon rekao je da delegacija EU u Srbiji finansijski pomaže izradu medijske strategije, u sklopu ukupne podrške Srbiji u procesu evropskih integracija.

On je rekao da će EU nastaviti da pomaže Srbiji, kao i drugim zemljama kandidatima za članstvo u EU, u usklađivanju zakonodavstva sa evropskim propisima i standardima, a takođe i u predstojećem postupku digitalizacije koji mora biti završen do 2012. godine.

Dodao je da medijska studija koju su izradili evropski eksperti za potrebe Srbije ne predstavlja, kako se izrazio, "sveto pismo" koje se ne može menjati, već dokument o kome se može pregovarati.

Predstavnik Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM) Saša Mirković rekao je da su se najveća medijska udruženja u Srbiji ujedinila u osnovnim načelima buduće medijske strategije.

"To je znak da se nijedan zakon više ne može doneti bez novinara, ili vlasnika medija, kao što se to dodilo sa Zakonom o informisanju", rekao je Mirković.

Mirković je naveo da se stavovi ANEM-a, Lokal pres-a, Udruženja novinara Srbije, Nezavisnog društva novinara Vojvodine i Nezavisnog udruženja novinara Srbije razlikuju u detaljima, ali ne i u suštinskim principima medijske strategije.

Šest diskusija posvećenih izradi nacrta medijske strategije Srbije organizovali su Ministarstvo kulture, misija OEBS-a i Delegacija EU u Srbiji, uz podršku ambasade Velike Britanije u Beogradu.

Današnji okrugli sto posvećen je preporukama iz Medijske studije na osnovu koje bi trebalo da bude izrađena medijska strategija, zatim Savetu za štampu, kao i radu novinskih agencija.

Na narednom okruglom stolu, planiranom za 9. septembar biće reči o regulatornim telima i digitalizaciji, 16. septembra će se raspravljati o državnoj pomoći nacionalnim, regionalnim, lokalnim i medijima na jezicima manjina.

Na sesiji 23. septembra tema će biti javni servis i komercijalni emiteri, 27. septembra štampani mediji, a poslednji okrugli sto, najavljen za 4. oktobar, rezervisan je za sumiranje zaključaka i preporuke.

U raspravama učestvuju predstavnici medija, novinarskih udruženja, međunarodnih organizacija i eksperti iz Srbije i inostranstva.

Nastavak na Studio B...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Počela javna rasprava o Nacrtu medijske strategije

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 02.Sep.2010

BEOGRAD -..Medijska strategija koju će Srbija dobiti posle široke javne rasprave biće prekretnica u razvoju medijske scene, izjavio je danas ministar kulture Srbije Nebojša Bradić na početku prve od šest javnih rasprava o zaključcima i preporuka Medijske studije...Bradić je ocenio da Srbija...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Ne prihvatamo vlasništvo države u medijima

Izvor: Beta, 02.Sep.2010

BEOGRAD, 2. septembra 2010. (Beta) - Predsednica Udruženja novinara Srbije Ljiljana Smajlović izjavila je u četvrtak da će to udruženje, zajedno sa ostalima, u raspravi oko nacrta medijske strategije insistirati na ukidanju učešća države u vlasništvu medija...Smajlović je agenciji Beta...

Nastavak na Beta...

Strategija za bolje medije

Izvor: RTS, 02.Sep.2010

Otvorena javna rasprava o Medijskoj studiji, na osnovu koje će biti izrađena Strategija za razvoj medija. Strategija bi trebalo da obezbedi adekvatne uslove za bolji i kvalitetniji rad medija, rekao ministar Bradić...Strategija za razvoj medija biće prekretnica u funkcionisanju medijske scene u...

Nastavak na RTS...

Javna rasprava o medijima

Izvor: Glas javnosti, 03.Sep.2010, 07:07

BEOGRAD - Medijska strategija koju će Srbija dobiti biće prekretnica u razvoju medijske scene, izjavio je ministar kulture Nebojša Bradić na početku prve od šest javnih rasprava o zaključcima i preporuka Medijske studije...Bradić je ocenio da Srbija na putu evropskih integracija ima određene...

Nastavak na Glas javnosti...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Studio B. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Studio B. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.