Država potrošila 840 miliona evra na marketing

Izvor: Akter, 08.Feb.2016, 17:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Država potrošila 840 miliona evra na marketing

Savet za borbu protiv korupcije ponovio je danas da je najveći finansijer medija država, a procene su, da su u prethodne četiri godine potrošile 840 miliona evra

Savet za borbu protiv korupcije procenio je da su od od 2011. do 2014. godine državne i lokalne institucije i preduzeća potrošili najmanje 840 miliona evra za usluge marketinga, sponzorstva i donacija, izjavila je članica tog Saveta Miroslava Milenović.

Ona je na okruglom stolu o uticaju javnog novca >> Pročitaj celu vest na sajtu Akter << na medije rekla da trećina tog iznosa odlazi na usluge oglašavanja, trećina na donacije i sponzorstva, a trećina na ostale.

Prema njenim rečima, medijski zakoni iz 2014. godine, nisu postigli ono što se očekivalo.

Ona je rekla da je Savet već skretao pažnju da najavljena privatizacija neće moći da reši problem medija, već da je u medijima pre svega problem nestransparentno finansiranje i trošenje sredstava i regulativa koja podstiče takav način trošenja.

"Pokušali smo da ukažemo kako se to radi preko oglašavanja, marketinga i narazličitijih vrsta sponzorstava i donacija i to pre svega preko simuliranih javnih nabavki", rekla je ona.

Ona je naglasila da Savet do danas nije dobio određene podatke iz Telekoma Srbija i Srbijagasa, o troškovima za oglašavanje i da i dalje odbijaju da dostave bilo kakve informacije.

"Iz finansijskog izveštaja možemo da naslutimo da se radi u milionskim iznosima, i to u evrima", rekla je ona.

Navela da je i da Informatika AD iz Novog Sada , dostavlja informacija "na kašičicu", ali i da je i u tom slučaju reč o milionskim iznosima.

Vlada Srbije, kako navodi, takođe nije učinila dostupnim sva trošenja od 2011. do 2014. i do sada su prijavljena 13,4 miliona dinara, ali kako tvrde u Savetu, to nije sve.

Ministarstvo spoljnih poslova, navela je ona, dostavilo je skoro sve ugovore u iznosu od 24,8 miliona dinara, ali i tu je procena da se ne radi o celokupnim troškovima.

Milenović je naglasila da primera ima mnogo, ali da je primetno da se simulira konkurentnost i transparennost, i da se procedure izvrgavaju ruglu.

Na skupu je zaključeno i da se putem oglašavanja i marketinga stvara zavisan odnos medija od vlasti, iz koga mediji izvlače finansijsku korist, a predstavnici vlasti dobijaju servilne medije, ucenjene mogućnošću da ostanu bez sredstava od oglašavanja i marketinga.

Nastavak na Akter...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Akter. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Akter. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.