SRBI MENJAJU NAVIKE Zbog nedostatka novca odričemo se hrane i skupe garderobe, ali zato ove stvari NIKADA NE PRESKAČEMO

Izvor: Press, 06.Sep.2017, 11:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SRBI MENJAJU NAVIKE Zbog nedostatka novca odričemo se hrane i skupe garderobe, ali zato ove stvari NIKADA NE PRESKAČEMO

Svežeg mesa, kućne hemije, luksuzne odeće - toga se potrošači Srbije odriču kako bi napravili nekakvu uštedu na kraju meseca, što retkima polazi za rukom, pokazuje istraživanje potrošačkih navika u 2017.godini.
Foto:Blic.rs
Oni koji uspeju da odvoje koji dinar prvenstveno prebacuju novac na štedni račun, a onda ulažu u dekoraciju domaćinstva i novu odeću, prema istraživanju >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << komanije “Nilson”. Kako bi pokrili, Srbi su spremni na promenu životnog stila, a dve stvari ipak ostaju merak ma šta bilo - cigarete i putovanja. Međutim, odričemo se zabave van kuće, nove odeće luksuznih brendova i kupovine novih tehnologija.
- Podaci pokazuju staru priču, potrošač je socijalno biće i ima potrebu da ide negde. Još uvek u državi imamo problem, nemamo pravu socijalnu kartu, niti znamo ko je u krizi, da li su to samo socijalno ugroženi, kao porodica koja prima socijalnu pomoć, ili oni koji rade za minimalac - objašnjava predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović.
Svakako, prosečna potrošnja na hranu, kućne potrepštine i higijenu prevazilazi ovaj iznos - 28.179 dinara, što je 79 evra manje od evrpopskog proseka.
Manje novca izdvajamo za svežu hranu - prošle godine je to bilo 16.995, a ove 14.352. Potrošači inače pažljivo prate rast cena i 69 odsto njih smatra da su cene hrane veće. Zato 49 odsto da bi popunilo rupe u budžetu motri na popuste, najčešće idu u velike supermarkete, kupuju samo neophodno i smanjuju kupovinu luksuznih proizvoda (40). Ipak, uprkos rastu cena, i dalje izdvajamo isto novca za slane griskalice, kafu i čaj.
Da bi pridobili nove i zadržali stare kupce upravo promocijama proizvoda služe se trgovci. Međutim, kako pokazuje statistika, potrošači u Srbiji su verni robnoj marki - tek svaki deseti kupac će da promeni radnju zato što druga nudi bolje promotivne akcije.
- Toliko je lažnih promocija da je i tu nestalo poverenja. Trebalo bi sistemski to urediti i uvesti prekršajne naloge - isitče Papović.
Iako je kupovna moć ispitanika blago porasla ove godine u odnosu na prethodnu, čak 78 odsto smatra da će situacija na tržištu biti nepovoljna u narednih 12 meseci. U istom periodu 55 odsto njih pesimistično je povodom svoje finansijske situacije, ali, napominju istraživači, sa 38 odsto njih koji je vide kao dobru osetno je povećanje optimističnog pogleda u odnosu na prošlu godinu. I kada bi se popravila finansijska situacija zaključak većine ispitanika je da bi nastavili da štede, pre svega na plinu i struji.
Pogledaj vesti o: Dinar

Nastavak na Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.