Pola prihoda u srpskoj maloprodaji drže stranci

Izvor: SEEbiz.eu, 23.Feb.2019, 13:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pola prihoda u srpskoj maloprodaji drže stranci

BEOGRAD – U Srbiji se tri odsto kompanija nalazi u većinskom vlasništvu stranaca, one stvaraju svaki peti dinar dodatne vrednosti, dok u srpskom izvozu učestvuju sa više od 50 procenata, podaci su Privredne komore Srbije, a na tržištu maloprodaje stranci drže skoro polovinu prihoda.

Direktor sektora za analitiku i usluge PKS Bojan Stanić objašnjava za Tanjug da su strane kompanije najzastupljenije u bankarskom >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEbiz.eu << sektoru Srbije, u auto industriji i proizvodnji auto delova, kao i da raste njihovo u učešće u sektoru rudarstvu.

Na tržištu maloprodaje u Srbiji strane kompanije sa manje od 50 posto prihoda, ipak zauzimaju više od 55 odsto ukupnih površina svih prodavnica u našoj zemlji.

Tržište maloprodaje u Srbiji poslednjih godina beleži rast prihoda pokazuju podaci, a dominantni su domaći trgovci i male radnje gde postoji prostor za modernizaciju ali i bolje uslove za rad zaposlenih u manjim trgovinama.

Dominatni igrači su i dalje „Delhaize“ i slovenačka kompanija u vlasništvu hrvatskog „Agrokora“ u restrukturiranju – „Mercator“.

Sekretar udruženja za trgovinu PKS Žarko Malinović ocenjuje da je „Mercator“ važna platforma za plasiranje domaćih proizvoda, ne samo u Srbiji već i u regionu, i navodi da je s 21 hiljadom srpskih proizvoda na policama, ovaj lanac „de fakto“ srpski.

Ocenjuje da se ne može govoriti o krizi na srpskom tržištu zbog krize „Agrokora“, jer se, kaže, situacija s tom kompanijom stabilizovala.

Može se, dodaje, reći da je reč o razvoju, jer i menadzment „Mercatora“ iz Ljubljane razmišlja u ovom pravcu.

Malinović smatra da je manje važno ko će na kraju biti vlasnik ovog trgovačkog lanca i dodaje da se „sa sigurnošću zna da postoji interesovanje ozbiljnih igrača u maloprodaji za srpski deo kompanije ali i za kompaniju u celini“.

Za srpsku privredu je važno da jača prisustvo svojih proizvoda na policama i domaćih i stranih trgovačkih lanaca, kaže on, jer je, podseća, to uslov za bolju prodaju srpskih proizoda na stranim tržištima.

Pola stranih direktnih investicija na Zapadnom Balkanu stigne u Srbiju, od toga 70 odsto dolazi iz EU, a u poslednje vreme beleži se jači priliv stranih direktnih investicija iz Kine i Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Nastavak na SEEbiz.eu...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEbiz.eu. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEbiz.eu. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.