
Izvor: Luftika.rs, 24.Nov.2022, 17:56
6 gradova u Srbiji umanjilo račune za grejanje, ali ne i Novi Sad
Uprkos kašnjenju u isporuci toplotne energije u oktobru, na adrese Novosađana nedavno su stigli računi Informatike, koji nisu umanjeni ni dinar.
Mnogi su zbog toga uputili reklamacije JKP „Novosadska toplana“, ali koliko je poznato, ni jedna nije uvažena.
U Uruženju građana Efektiva kažu da je odbijanje „Novosadske toplane“ neosnovano.
– Razlog odbijanja je paušalan, nije zasnovan na činjenicama niti zakonu. Izgovor su nešto više temperature tokom dana, >> Pročitaj celu vest na sajtu Luftika.rs << ali nisu uvažene jutarnje temperature koje su se u proseku kretale oko 7 stepeni, što je stanove činilo hladnima, kaže za Luftiku Dejan Gavrilović, predsednik Efektive i dodaje da nema tačan podatak koliko građana Novog Sada je podnelo reklamacije, ali koliko zna, reklamacija nije nikome prihvaćena.
Foto: Luftika
Nova reklamacija, pa tužba
Računi za grejanje umanjeni u 6 gradova u Srbiji, ali ne i u Novom Sadu. U Beogradu još neizvesno
Novosađani kojima su odbijene reklamacije zbog neisporučivanje tolpotne energije, imaju mogućnost da upute novu reklamaciju.
– Analizirali smo lokalnu Odluku o snabdevanju toplotnog energijom grada Novog Sada, te u skladu sa time, dajemo sledeći tekst reklamacije koji građani mogu pronaći na našem sajtu
https://efektiva.rs/aktuelnosti-efektiva/potrosaci-aktuelnosti/reklamacija-novosadskoj-toplani/
Potrebno je iskopirati ga, ubaciti svoje podatke na dnu i poslati na mejl osj@nstoplana.rs.
Ujedno, oni koji su već odbijeni za prethodnu reklamaciju, mogu istim mejlom da podnesu i zahtev za pokretanje prekršajnog postupka nadležnoj komunalnoj inspekciji na sledeće adrese: dispecer@inspekcija.novisad.rs i nacelnik@inspekcija.novisad.rs
Mišljenje Ombudsmana grada Beograda
Prema saznanju Udruženja Efektva, oktobarski računi za isporuku toplotne energije, umanjeni su u Kragujevcu, Kraljevu, Zaječaru, Jagodini, Valjevu i Bujanovcu. U Beogradu je Ombudsman doneo je mišljenje o potrebi da se računi Beograđana umanje zbog pomeranja grejne sezone. U Mišljenju se navodi da su JKP „Beogradske elektrane“ bile dužne da blagovremeno,odnosno pre početka grejne sezone, iniciraju izmenu Odluke o snabdevanju toplotnom energijom u gradu Beogradu, ako su za to postojali razlozi. Shodno tome dužne su da kupcima toplotne energije za grejanje stambenih i poslovnih prostorija, u periodu z akoji nisu pružali uslugu, umanje cenu.
Mišljenje Ombudsmana može se pronaći na sajtu https://ombudsman-beograd.rs/wp-content/uploads/2022/11/Misljenje.pdf
Ostaje da se vidi da li će u Beogradu biti uvaženo mišljenje Ombudsmana, kao i da li će Novosdadska toplana iznaći neko rešenje.
Beogradske elektrane 5 godina naplaćivale grejanje više, šta je sa Novim Sadom? Evo koliko vam novca duguju