Maksi najveći trgovinski lanac

Izvor: B92, 15.Dec.2011, 18:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Maksi najveći trgovinski lanac

Beograd -- Četiri srpska trgovinska lanca nalaze se među 25 vodećih u regionu - Delta Maksi grupa je treća, DIS je 16. poziciju, Univereksport 18. a Delta Sport 20.

Delta Maksi je sa ostvarenih gotovo 997 miliona evra ukupnog prihoda od prodaje bio najveći maloprodajni lanac u Srbiji u 2010, navodi Dilojt.

Delta Maksi je sa 1,1 milijardi evra prihoda od prodaje ostvarenih na svim tržištima >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na kojima posluje u Adrija regionu ujedno i jedan od tri najveća trgovinska lanca u ovom regionu.

Najveća regionalna trgovinska grupa je Agrokor kompanija dok je drugi "igrač" u regionu Merkator. Ukupni prihodi od prodaje hrvatske kompanije Agrokor u 2010. godini iznosili su 2,86 milijardi evra, a slovenačke grupe Merkator u Adrija regionu 2,80 milijardi evra.

Što se tiče tržišta Srbije, posle Maksija najveći trgovinski lanci su Meractor-S i Idea.

Gotovo svi najjači trgovinski lanci u Adria regionu bez obizira na ekonomsku krizu lane su ostvarili rast prihoda u odnosu na 2009. dok su Lidl i Kaufland u vlasništvu Švarc grupe imali najveći rast zbog širenja ali i diskontnih cena.

Više od milijardu evra investicija, uglavnom Delez

Ovogodišnje investicije u sektor trgovine u Srbiji iznosile su više od milijardu evra, a 90 odsto ulaganja u toj privrednoj grani predstavlja prodaja Delta Maksija Delez grupi.

Prema rečima direktora u Dilojtu Aleksandra Kneževića, vrlo je verovatno da će se trendovi započeti u maloprodajnom sektoru nastaviti. "Tako se u Adrija regionu može očekivati dalja polarizacija kupaca, koja će ići na ruku diskontnim trgovcima i lancima koji nude sopstvene robne marke. Očekivanja su da će učešće privatnih robnih marki u narednom periodu rasti i da će predstavljati jednu od oblasti na koju će se trgovci fokusirati", dodao je Konežević.

Državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede i trgovine Vladimir Matović kaže da je investicija belgijske Delez grupe u 2011. vredna 932,5 miliona evra, a drugi investitor u srpsku trgovinu ove godine je kompanija Merkator-S sa 57 miliona evra.

Posle ove dve kompanije sledi nemački Metro sa 21 milion evra ulaganja, a zatim domaći trgovinski lanci DIS sa 11 miliona evra, Univereksport pet miliona evra i SOS marketi 150.000 evra.

Govoreći o investicijama u narednom periodu, Matović je podsetio da nemački diskontni lanac Lidl trenutno u Srbiji ispituje gradove u kojima planira da otvori objekte.

Prema njegovim rečima, nekoliko trgovinskih lanaca najavilo je da će uložiti više od 30 miliona evra u otvaranje novih trgovinskih objekata, ali su očekivanja da će taj iznos biti i veći jer još nisu pristigli planovi svih trgovinskih lanaca koji posluju u Srbiji.

U Srbiji trgovina u poslednjih pet godina učestvuje u bruto domaćem proizvodu sa oko 11 odsto, dok je promet u trgovini na malo po stanovniku u zemlji lane je iznosio 1.473 evra. Prosečna zarada u trgovini, bez poreza i doprinosa, isplaćena u avgustu 2011. iznosila je 28.244 din, a lane je ta privredna grana zapošljavala nesto manje od 200.000 radnika.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.