Zašto su parfemi sa mirisom ruže popularniji nego ikada?

Izvor: Lepota i zdravlje, 18.Mar.2025, 12:07

Zašto su parfemi sa mirisom ruže popularniji nego ikada?

Od Romeo i Julija do serije The Bachelor, parfemi sa mirisom ruže se provlače kao simbol ljubavi, lepote i odanosti. Prema legendi, rimska boginja ljubavi Venera je stvorila crvene ruže. Dok je oplakivala svog voljenog Adonisa, nehotice se ubola na trn i tako obojila bele latice u crveno. Kleopatra je bila poznata po tome što je rasipala ružine latice po svojim odajama kako bi zavelela Marka Antonija. Međutim, zašto su ovi cvetni parfemi i dan danas popularni? Parfemi sa mirisom ruže Kada >> Pročitaj celu vest na sajtu Lepota i zdravlje << su u pitanju parfemi, ruža ima posebnu težinu. Parfimer i suosnivač brenda D.S. & Durga, David Moltz, ističe da je ona „jedna od tri najvažnije prirodne mirisne note u parfimeriji“. Istorija ružinog ulja seže do 10. veka u Persiji (današnji Iran), gde je korišćeno u ritualima lepote, kuvanju i verskim obredima. Tokom renesanse, parfemi sa mirisom ruže su se proširili na Evropu i Ameriku. Danas znamo da je za samo 30 ml potrebno čak 60.000 ruža, što objašnjava prestiž koji ovaj cvet uživa. Kada su parfemi sa mirisom ruže postali traženi? U 19. veku, parfemi su često bili jednostavne kompozicije jedne note, a ruža je bila najčešći izbor. S dolaskom sintetičkih nota početkom 20. veka, svet parfema postao je složeniji, uvodeći ćilibar i mošus. Da li je ruža ženski miris? Sredinom 2010-ih, niš parfemske kuće su je redefinisale, predstavljajući ruže kao uniseks mirisne note. Brend Le Labo lansirao je Rose 31, koji spaja drvenaste i ružine akorde na način koji prkosi stereotipu „ženstvenog“ mirisa. Brend Byredo predstavio je Rose of No Man’s Land, inspirisan plemenitim radom medicinskih sestara u Prvom svetskom ratu. Minimalistički dizajn bočica i neutralan jezik oglašavanja znači da su parfemi sa mirisom ruža približeni muškarcima i ženama podjednako. Najpopularniji parfemi sa mirisom ruže Današnja ponuda je izuzetno raznolika. Tom Ford Rose Exposed je hrabar uniseks parfem u kojem se ružin akord spaja sa belim biberom i kožom, ciljajući na one koji žele izrazito autentičan i neočekivan miris. Nakon lansiranja kolekcije, Lancôme Idôle Power prikazuje ruže kao simbol slobode i rokerskog bunta. Istovremeno, D.S. & Durga Rose Atlantic je inspirisan slanim morskim notama i severnoameričkom obalom. TikTok favorit je Parfums de Marly Delina, sladak i voćan miris obogaćen vanilom, koji je osvojio i poznate ličnosti. Ipak, klasični parfemi ostaju neprolazni: Aerin Rose de Grasse s tri vrste ruža i dalje slovi za jedan od globalnih bestselera. Nostalgija i toplina koje ruža budi, poput uspomena na detinjstvo ili bake, i dalje očaravaju mnoge ljubitelje parfema. Danas ruža može biti gotovo sve: slatka, začinska, drvena, morska, pa čak i zeleno sveža. Mnogi parfimeri sve češće koriste ružino ulje (rose otto) umesto koncentrisanog apsoluta, čime stvaraju mekše, prozračnije kompozicije. Zato parfemi sa mirisom ruže ostaju i zauvek će ostati, simbol ljubavi, elegancije i večite inspiracije u svetu parfema. Matryoha - ShutterstockThe post Zašto su parfemi sa mirisom ruže popularniji nego ikada? appeared first on Lepota i zdravlje.
Pogledaj vesti o: Dan zaljubljenih

Nastavak na Lepota i zdravlje...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Lepota i zdravlje. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Lepota i zdravlje. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.