
Izvor: 24sata, 18.Nov.2014, 16:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Za razliku od Zagrepčana, Beograđanima se ne jede meso krokodila
Bizonski gulaš nije interesantan Srbima, a sve i da im se baš prijede, na primer, meso krokodila, zakon im ne bi dozvolio da ga probaju u Beogradu, za razliku od Zagreba.
Naime, u Hrvatskoj je akcija prodaje egzotičnog mesa postala pravi hit, dok u Srbiju ovakvo meso ne može ni da se uveze.
Za razliku od komšija Zagrepčana, Beograđani još ne mogu da pazare meso krokodila, muflona, zebre, medveda i bizona. Jedino što nam je od “neobičnijih” vrsta mesa zajedničko >> Pročitaj celu vest na sajtu 24sata << jesu - žablji bataci.
- Naš narod je možda isuviše tradicionalan da bi jeo meso krokodila i gulaš od medveda... Hrvati više vole da eksperimentišu i diferencijacije radi, želeli su da ubace nešto što nije standardno u njihovu ponudu. Oni su želeli da okuse raznu divljač, to se kod njih prodaje, a imaju i razne gastronomske manifestacije koje to promovišu - kažu u jednoj velikoj kompaniji koja snabdeva supermarkete ovom ponudom, ali samo na hrvatskom tržištu.
| Foto: Profimedia
Iako postoji praksa da Beograđani naruče preko ovih prodavnica proizvode koji se standardno ne prodaju na rafovima, zakon ne dozvoljava uvoz “ekscentričnih” vrsta mesa.
| Foto: Profimedia
- Zebra bi mogla da se kao u Hrvatskoj uveze iz Južnoafričke Republike, medved i muflon iz Slovenije, bizon iz SAD, a krokodil iz Zimbabvea. Prema informacijama Ministarstva poljoprivede nema usaglašenih sertifikata i uvoz ovih mesa nije moguć - objašnjava Andrea Radonjić iz ove kompanije.
Prasetina, jagnjetina, piletina ostaju top mesni proizvodi potraživani u našim prodavnicama. Prodavci objašnjavaju da se kod nas jako retko traži nešto što čega već nema, a da je to neobično.
Krokodilsko meso najjeftinije
“Prema podacima naših kolega iz Hrvatske kod njih prodaja ovih vrsta mesa ide dobro, najbolje prodavan artikal je meso krokodila, jer je najjeftinije i ujedno i najegzoticnije. Potražnja za ovim artiklima je povećana posle kataloga i promocije, ali artikli nisu u kontinuitetu raspoloživi na evropskom tržištu”, dodaje Radonjićeva.