Svi putevi vode u gužvu

Izvor: Blic, 04.Sep.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svi putevi vode u gužvu

Beograd je juče ujutru izgledao kao da je svih 850.000 automobila, koliko ih ima u gradu, bilo na ulicama. Sobraćajne gužve bile su na svim glavnim gradskim pravcima. Zakrčenje je bilo kod „Sajma", Bulevaru kralja Aleksandra, na mostovima, a kolona na delu autoputa, koji prolazi kroz grad, bila je duga od „Gazele" pa sve do „Plavog mosta".

Jelena R. je juče ujutro zakasnila na posao iako je pošla na vreme iz Mladenovca autobusom „Laste".

- Do Dušanovca >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << smo nekako i stigli, ali se tamo pružao prizor koji odavno nisam videla: reke automobila pokušavale su da se uključe na Autoput kod Plavog mosta, koji je već bio zakrčen u obe trake plus zaustavna. Mileli smo 40 minuta od garaža GSP na Dušanovcu do Autokomande - kaže ona.

Stanje na Brankovom mostu bilo je slično. Tamo se tokom jutarnjeg špica desio „samo jedan" sudar.

- Preko Brankovog mosta smo prešli polako, ali smo prešli. Međutim, kad smo ušli u Brankovu ulicu, trebalo nam je petnaest minuta da izbijemo na „Zelenjak" i uđemo u tunel, a to je razdaljina od sto metara - kaže Nataša B. koja je putovala iz Zemuna.

Neko je duhovito dobacio: „Izgleda da su svi prvaci krenuli kolima u školu!"

Naplata ulaska u centar

Saobraćajna policija je, kažu, radila jedino što je mogla: održavala protočnost koliko je to moguće.

- Dovoljno je da se samo jedno vozilo pokvari nasred Gazele ili da mu nestane benzina, što se dešavalo, pa da se u roku od deset minuta stvori kilometarska kolona - kaže za „Blic" v.d. načelnika Uprave beogradske saobraćajne policije Nedeljko Munjas.

Za nesnosnu gužvu u saobraćaju grada može da se ispotavi ceo spisak uzroka: grad je naglo porastao poslednjih decenija, Gazela je projektovana za najviše dvadeset hiljada automobila dnevno, a trenutno „podnosi" između 120.000 i 140. 000 automobila dnevno. Ulice u centru su preuske (turske) a svi pravci vode kroz centar grada. Autoput preseca grad na dva dela i ima čak 11 uključenja, a uz to ceo tranzitni saobraćaj sa teškim kamionima iz Zapadne Evrope ka istoku prolaze Autoputem kroz centar Beograda. Sve više Beograđana ima svoj automobil, Beograd nema metro, nedostaju mu tri mosta i obilaznica...

- Dok god nekom sa Novog Beograda bude brže da stigne svojim kolima na posao nego javnim prevozom, gužve će trajati - kaže za „Blic" profesor saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić. Njegov predlog da se naplaćuje ulazak u centar grada još se „kuva" u gradskim sekretarijatima, jer nemamo komunalnu policiju koja bi to mogla da sprovede u delo, kao u drugim svetskim metropolama.

Nedostaje sistem

- Kad bi se sistemski pristupilo rešavanju problema saobraćajnih gužvi u gradu, onda bismo imali i rešenje, a to znači da se svi vidovi saobraćaja integrišu u jedan sistem uz prethodnu studiju gde su najugroženije tačke. Ako pristupate parcijalno, ovde jedna garaža, ovde jedna parking zona, nećete rešiti problem nego ćete i dalje imati gužve. Ako gradite javne garaže u centru grada onda i saobraćaj dovlačite u centar grada, zar ne? - kaže za „Blic" Ružica Bogdanović, predsednica Društva urbanista Beograda.

U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da imaju dugoročne i kratkoročne mere za smanjenje gužvi u gradu. Dugoročne su metro, obilaznica i mostovi, a kratkoročne proširenje parking zona, izgradnja javnih garaža, obezbeđenje i proširenje žutih traka, formiranje centra za unapređenje saobraćaja, monitoring ključnih tačaka kamerama...

- Svesni smo da sve to ne daje rezultate koje bi voleli, ali poboljšava stanje - kaže za „Blic" Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj.

Zagušene ulice na Crvenom krstu

Sve veća popularnost ovog dela grada, novi kafići, popularni restorani, nove zgrade i dolazak ljudi iz celog grada na Crveni krst čine da od automobila više ne može da se prolazi.

- Znamo za taj problem još od prošle godine, pratimo i intervenišemo. Zbog šest sedam popularnih restorana i kafića čiji se gosti parkiraju i u raskrsnicama, nastaje gužva u celom potezu od bivše Ulice 14. decembra, Žičke, Vojvode Petka, Koraćeve, Žarka Zrenjanina, sve do Kalenić pijace, sa jedne, i Vojislava Ilića sa druge strane. Šaljemo pojačanu kontrolu u večernjim časovima i sklanjamo nepropisno parkirane automobile - kaže Nedeljko Munjas, v.d. načelnika Uprave saobraćajne policije za Beograd.

Stanari na Crvenom krstu tvrde, međutim, da saobraćajne kontrole dugo nisu videli.

Najgore gužve

-Brankov most, ulaz u grad

-Gazela, oba smera

-Autoput

-Kneza Miloša

-Kod Vukovog spomenika

-Raskrsnica kod Glavne pošte

-Radnička i Bulevar Vojvode Mišića

-Vojislava Ilića, Crveni krst

-Pančevački most, oba pravca

-Mije Kovačevića, Bogoslovija

„Blic" anketa: Da li treba zabraniti ulazak automobilima u centar grada?

Ognjen Sabljić, student

Nije mi jasno kako bi funkcionisao saobraćaj, ako bi se zabranila vožnja u centu grada.

Miljana Menković, student

Smatram da bi problem bio rešen izgradnjom novih parkirališta ili podzemnih garaža. Protiv sam zabrane saobraćaja.

Jelena Podgorac, lekar

Sa velikim zadovoljstvom, jer je velika zagađenost. To bi uradila zbog higijene grada, tim bi se rešila i sigurnost dece.

Gordana Luković, vaspitač

Automobili su neophodni, oni su nužno zlo. Ne možete zabraniti saobraćaj u bilo kom delu grada.

Milica KneŽević, prodavac

Na nekoliko sati, tokom špica, slažem se. Neka idu autobusom, bajsevima i motorima. Ali sam protiv zabrane.

Slobodan Ivković, TV mehaničar

Naravno, nema gde da se parkira, gužva je, a sve to utiče na život stanovništva. Jedino rešenje je metro.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.