Izvor: Advertiser-Serbia.com, 04.Jun.2021, 17:05

Google najavio promenu koja će oglašivačima otežati praćenje korisnika Androida

Apple je korisnicima svojih uređaja omogućio da brzo i jednostavno developer-ima i oglašivačima zabrane praćenje njihovih online aktivnosti, a sada su slično najavili i iz Google-a.

Iako je jasno da u digitalnom svetu u kojem živimo potpuna privatnost ne postoji, u poslednje vreme sve je više korisnika zabrinuto za lične podatke na internetu koje olako dele s brojnim tehnološkim kompanijama. Manjim delom >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << zbog kritika korisnika, a većim delom zato što su se našle pod lupom regulatora, velike tehnološke kompanije uvode neke promene s kojima korisnicima pružaju mogućnost bolje zaštite svoje privatnosti i ličnih podataka.

Jedan od takvih poteza u smislu zaštite korisnika nedavno je napravio Apple. Nova verzija operativnog sistema iOS korisnicima omogućava da jednostavno i sa samo jednim klikom na glavnom ekranu aplikacijama i oglašivačima onemoguće praćenje njihovih online aktivnosti. Taj potez, koji je naišao na kritike dela developer-a i oglašivača te kompanija poput Facebook-a, ne znači da se korisnicima više neće prikazivati oglasi, već da se oni neće biti bazirani na korisničkim online aktivnostima.

Stopama Apple sada kreće i Google, kompanija koja najviše novaca zarađuje upravo od online oglašavanja, će korisnicima telefona koji rade na Androidu omogućiti da zabrane aplikacijama i developeri-ma praćenje njihovih online aktivnosti. Iako korisnici Androida i sada imaju opciju onemogućavanja personalizovanih oglasa, usprkos tome developeri i dalje imaju pristup Advertising ID-u, odnosno oznaci karakterističnoj za uređaje. Putem Advertising ID-a developeri mogu da prate korišćenje aplikacije, odnosno ta oznaka oglašivačima omogućava praćenje i blokiranje lažnog saobraćaja prema aplikaciji.

Promena koju je Google najavio onemogućiće i takav način praćenja korisnika te Advertising ID više neće biti dostupan developerim-a i oglašivačima. Ta promena stupa na snagu krajem ove godine za sve uređaje koje pokreće operativni sistem Android 12, odnosno početkom sledeće godine za sve uređaje koji podržavaju Google Play.

Iz Google kažu kako za posebne slučajeve poput analitike i prevencije prevara pripremaju alternativno rešenje koje će zameniti Advertising ID, a koje će predstaviti sledećeg meseca.

Izvor: zimo.hr

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.