Izvor: Blic, 31.Avg.2015, 10:32 (ažurirano 02.Apr.2020.)
PONOS AMERIČKE VOJSKE On će hamera poslati u istoriju
Bila je to duga i turbulentna vožnja za korporaciju “Oshkosh”, ali ove nedelje, kompanija sa sedištem u Vinskonsinu potpisala je novi trogodišnji ugovor sa američkim Ministarstvom odbrane. Cena? Čak 6,75 milijardi dolara za lako terensko oklopno vozilo koje će u istoriju poslati čuvenog “hamera”.
Prema početnom ugovoru, kompanija je dužna da isporuči oko 17.000 vozila između 2018. i 2022. Ali, kompanija bi mogla da inksira i više od 30 milijardi dolara budući >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << da će novo vozilo u američkoj vojsci postepeno da zameni čak 280.000 nadaleko čuvenih “hamera”.
U pitanju svakako nije mala cifra, ali “Oshkosh JLTV” je moderna ratna mašina koja prevazilazi “hamera” u svakom segmentu. Projektni zahtevi uključivali su da novo vozilo bude jače, sposobnije, fleksibilnije, lakše za transport, lakše za popravku i iznad svega, da pruži bolju zaštitu vojnicima i marincima koji ga koriste.
Sve što mu je sada neophodno je zvučno ime. Na tom polju, “hamer” će teško biti pobeđen.
JLTV radi na dizel-električni hibridni pogonski sistem koji obezbeđuje 70kW struje - dovoljno za napajanje 18 porodičnih kuća prosečne veličine.
U ponudi će biti dva modela: Jedno borbeno vozilo sa četvoro vrata i jedno pomoćno sa dvoje, svako sa odgovarajućim prikolicama.
Opcije naoružanja uključuju ljudsku posadu sa mitraljezima od 12.7mm ili oružanu stanicu na daljinsko upravljanje što omogućava artiljercu da pogodi cilj i puca preko interfejsa nalik video-igrama unitar vozila.
Da bi mogli da ga prenesu američki vojni teretni helikopteri “CH-53K King Stallion” i “CH-47F Chinook”, napunjeni JLTV mora težiti najviše sedam tona.
Za sprečavanje površinske korozije u teškim uslovima, JLTV će biti premazani “samoisceliteljskom” bojom, odnosno polifibroblastom.
JLTV je dizajniran tako da izvršava misije na 3.600 metara visine i temeperaturama 40 stepeni Celzijusa ispod nule ili onim do 52 stepena iznad nule.
Može da ide kroz slanu vodu visine 1,5 metra bez zaštite i napred i nazad.
Do 2040. kompanija će napraviti 55.000 ovakvih vozila - 50.000 za američku vojsku i ostatak za marince.