Najnovije vesti
Vesti Svet
PONOS AMERIČKE VOJSKE On će hamera poslati u istoriju

PONOS AMERIČKE VOJSKE On će hamera poslati u istoriju

Bila je to duga i turbulentna vožnja za korporaciju “Oshkosh”, ali ove nedelje, kompanija sa sedištem u Vinskonsinu potpisala je novi trogodišnji ugovor sa američkim Ministarstvom odbrane. Cena? Čak 6,75 milijardi dolara za lako terensko oklopno vozilo koje će u istoriju poslati čuvenog “hamera”.

660537_dzip-foto-reuters-2
660537_dzip-foto-reuters-2
Budući ponos američke vojske
Budući ponos američke vojske

Prema početnom ugovoru, kompanija je dužna da isporuči oko 17.000 vozila između 2018. i 2022. Ali, kompanija bi mogla da inksira i više od 30 milijardi dolara budući da će novo vozilo u američkoj vojsci postepeno da zameni čak 280.000 nadaleko čuvenih “hamera”.

U pitanju svakako nije mala cifra, ali “Oshkosh JLTV” je moderna ratna mašina koja prevazilazi “hamera” u svakom segmentu. Projektni zahtevi uključivali su da novo vozilo bude jače, sposobnije, fleksibilnije, lakše za transport, lakše za popravku i iznad svega, da pruži bolju zaštitu vojnicima i marincima koji ga koriste.

Sve što mu je sada neophodno je zvučno ime. Na tom polju, “hamer” će teško biti pobeđen.

JLTV radi na dizel-električni hibridni pogonski sistem koji obezbeđuje 70kW struje - dovoljno za napajanje 18 porodičnih kuća prosečne veličine.

U ponudi će biti dva modela: Jedno borbeno vozilo sa četvoro vrata i jedno pomoćno sa dvoje, svako sa odgovarajućim prikolicama.

Opcije naoružanja uključuju ljudsku posadu sa mitraljezima od 12.7mm ili oružanu stanicu na daljinsko upravljanje što omogućava artiljercu da pogodi cilj i puca preko interfejsa nalik video-igrama unitar vozila.

Do 2040. američko Ministarstvo odbrane imaće na raspolaganju 55.000 ovih vozila
Do 2040. američko Ministarstvo odbrane imaće na raspolaganju 55.000 ovih vozila

Da bi mogli da ga prenesu američki vojni teretni helikopteri “CH-53K King Stallion” i “CH-47F Chinook”, napunjeni JLTV mora težiti najviše sedam tona.

Za sprečavanje površinske korozije u teškim uslovima, JLTV će biti premazani “samoisceliteljskom” bojom, odnosno polifibroblastom.

JLTV je dizajniran tako da izvršava misije na 3.600 metara visine i temeperaturama 40 stepeni Celzijusa ispod nule ili onim do 52 stepena iznad nule.

Može da ide kroz slanu vodu visine 1,5 metra bez zaštite i napred i nazad.

Do 2040. kompanija će napraviti 55.000 ovakvih vozila - 50.000 za američku vojsku i ostatak za marince.