Zašto je Google učinio iPhone kraljem?

Izvor: B92, 16.Dec.2012, 10:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zašto je Google učinio iPhone kraljem?

Predstavljanjem novih verzija Google Maps i Gmaila za iOS ovog meseca, Google je pomogao iPhoneu da postane najbolji mobilni telefon na planeti, piše Wired. Zašto je Google, vlasnik Androida i Motorole, pomogao svom ljutom neprijatelju?

Odgovor se svodi na - reklamu. Android je uvek bio sporedan u Googleovom poslovanju sa oglasima koji čine skoro celokupan profit kompanije, a odeljak mobilnih telefona Motorole nalazi se, za sada, na sličnom sporednom koloseku.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 <<
Google ne mari mnogo za to koji OS koristite da biste gledali njegove reklame ili surfovali njegovim sajtovima, on samo želi da vas uvuče u svoj svet. Google pumpa novac u Android uglavnom da bi se osigurao da kompanije poput Applea i Microsofta ne napuste tržište smartfona.

Razumevanje Googleove poslovne strategije je naročito važno sada kada veliki broj kompanija, ne samo Apple i Google već i Facebook i Twitter, pažljivo razmatraju kako će plasirati svoj softver.

„Google ne zarađuje od Andorida jer je on open source; on zarađuje kad ljudi koriste Google usluge", kaže Džoel Spolski, CEO startupa Stack Overflow. Svrha Androida je da stvori konkureciju među smartfonima i da im snizi cenu, jer su oni dopuna za Googleove web usluge”.

Google Maps deluje kao fantastično mesto za prodaju oglasa. Aplikacija sa mapama ne samo da zna gde se nalazite, zna kuda idete i koju vrstu posla/zabave tražite - nešto za čim oglašivači žude. Google Maps za iOS je trenutno besplatna aplikacija, ali izgleda da to neće biti još dugo. Verzija za Andorid ima oglase.

Slično tome, Gmail za iOS je veliki potencijalni mamac za oglašivače; veb verzija aplikacije je uvek izbacivala oglase zasnovane na sadržaju email poruka.

Ovo otkriva zašto je Google navodno uklonio opciju korak-po-korak direkcija iz svojih prvobitnih mapa za Apple. Budući da je Apple kontrolisao „pročelje” te aplikacije i da je Google bio samo dobavljač iz pozadine, nije bilo prilike za prodaju oglasa. Sada kad je Google Maps nezavisan proizvod i ima potencijala za oglašivače, glavna opcija - korak-po-korak direkcije - odjednom se pojavila.

„Google jeste uključen u biznis sa hardverom, ali nije mu toliko stalo do prodaje na tom polju kao Appleu. Kompaniju mnogo više zanima biznis sa oglasima... Googleov cilj je da usluži mušteriju gde god da se nalazi”, kaže Deni Salivan, glavni urednik Search Engine Land.

Danijel Graf, direktor Google Maps za mobilne sisteme, potvrdio je Salivanovo gledište izjavom da „nema razloga da igramo bio kakve igre u takmičenju operativnih sistema. Google želi da bude prisutan na svim većim platformama želi da ponudi najbolje moguće korisničko iskustvo”.

Google nije prva kompanija koja je furiozno podržavala konkurentsku platformu iz krajnje sebičnih razloga. Microsoft je decenijama bio veliki pristalica Appleovog Macintosha jer je kompanijina glavna delatnost bila prodaja aplikaca a ne Windowsa. „U jednom periodu početkom devedesetih Microsoft je zarađivao više novca kad bi neko kupio Mac nego bilo koju Windows mašinu”, kaže Spolski, nekadašnji menadžer za Microsoft proizvode. „Tih dana skoro svaki vlasnik Maca je imao Word ili Excel koji u to vreme nisu imali pravu konkurenciju”.

Kako vreme prolazi, Googleova odluka da napravi aplikaciju za iOS mogla bi da se ispostavi kao izuzetno lukav potez. „Hajde da zamislimo da Google Maps ima pet novih verzija u rukavu, sa raznim novim opcijama, ali niko drugi ne zna za to”, kaže Ejdin Senkut, prvi menadžer za proizvode u Googleu a sada direktor Felicis Ventures. „Šta ako odjednom budete imali informacije o raznim recenzijama, prijateljima i svemu drugom oko vas? Koristićete mape sve vreme, prosto neće biti potrebe da imate bilo koju drugu aplikaciju.

CEO Googlea Lari Pejdž je veoma pametan tip i zna da se ovde ne radi više samo o prozorčetu za ukucavanje pretrage. Sada su glavni kontekst i lokacija. Ima barem 10 načina na kojih on može Google Maps da pretvori u svoje najmoćnije oružje, ali da bi ono uopšte bilo oružje, mora da bude prisutno na iOSu”.
Pogledaj vesti o: iPhone

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.