Đorđe Grujić: Za klijente je neophodno strpljenje i konstantna edukacija

Izvor: marketingITD.com, 24.Jun.2014, 12:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Đorđe Grujić: Za klijente je neophodno strpljenje i konstantna edukacija

Karijera Đorđa Grujića sigurno je jedan od primera da se interesovanja povezuju, nadgrađuju i spajaju onda kada smo vredni, posvećeni i istrajni. Našu pažnju privukao je na konferenciji Webiz u Zrenjaninu, što je i bio povod da porazgovaramo o online marketingu, portalu I love Zrenjanin, festivalu Soundlovers i njegovim drugim uspesima.
Njegov karijerni put započinje u Zrenjaninu kada je kao DJ radio u tada najpoznatijem noćnom klubu u gradu, a nastavlja se na radiju Santos kroz uloge urednika i voditelja jedne od emsija. Svoju ljubav prema muzici, marketingu i menadžmentu, 2009. godine spaja u projekat koji je aktivan i danas, Soundlovers  muzički festival. Iste godine pokreće facebook stranicu pod imenom „ I love Zrenjanin“ koja je tada brojala 20 000 aktivnih korisnika i iz koje će kasnije osnovati nezavisni gradski internet portal sa istoimenim nazivom.
Uspešan razvoj portala „I love Zrenjanin“ ubrzo počinje da okuplja lep broj kvalitetnih i ambicioznih mladih ljudi, što je Đorđu pomoglo da osnuje digitalnu marketing agenciju „Progressive media“ , koja se bavi online marketingom, a pruža i usluge kreativnih digitalnih rešenja. O svojim uspesima Đorđe govori skromno i uvek ostavlja prostora za poboljšanje.
Muzički festival „Soundlovers“ smatra se projektom koji direktno utiče na turistički značaj Zrenjanina, portal „I love Zrenjanin“ dostiže 200. 000 poseta mesečno i deluje lokalno i podsticajno, a „Progressive media“ ponosni su na oko 150 svojih klijenata.
Godine 2013. i 2014., Đorđe kao predavač učestvuje na Webiz konferenciji, konferenciji o poslovnoj primeni interneta, koja se održava u Zrenjaninu. Na ovogodišnjem Webizu Đorđe je govorio o zaradi kroz internet, a nas je zanimalo koji je to prvi korak koji pri početku internet poslovaja smatra najdelotvornijim.
„To su svakako edukacija i neformalno obrazovanje iz e- poslovanja. Kao što sam i isticao tokom predavanja na Webizu, nemoguće je dugoročno živeti od interneta ukoliko ne poseduješ dovoljno znanja. Srećna okolnost je što se u ovom trenutku u online okruženju nalazi mnogo edukacije, ali sa druge strane većina je nedovoljno proaktivna kada je u pitanju neformalno obrazovanje.
Nažalost, mi i dalje smatramo da smo obrazovani ukoliko imamo diplomu (kao papir) i ukoliko prolazimo ispite.Na internetu je sve do nas i do naše lične inicijative za novim znanjima, a profesori su korisnici našeg e-biznisa, oni nas ocenjuju na apstraktan način.“
Kao neko ko je započinjao razne poslove, Đorđe zna dosta o tome kako najbezbolnije prevazići strah od početničkog neuspeha:
Strah od neuspeha je deo svih nas, najčešće imamo strah od nepoznatog, a on nas ne sme pobediti. Često svoje klijente i saradnike savetujem da je neuspeh potpuno prirodna stvar i deo je nužnog procesa do uspeha. Malo ko je uspeo iz prve, a oni najuspešniji su pokušavali iznova. Mnogo osoba koje srećem imaju nedostatak samopouzdanja kada je potrebno prodati sebe, svoj biznis, bilo da je online ili offline. Nema veze ako zakucate na 10 adresa i na 9 budete odbijeni, vaš cilj su ona jedna gde ćete biti prihvaćeni.
U prodaji vrlo često važi zakon velikih brojeva. Na interentu je isto, od 1 000 poseta prodaćete možda jedan ili tri proizvoda. Ne treba na neuspeh trošiti puno emocija, ali je svakako svaki neuspeh potrebno analizirati i ukloniti sve greške. Greške se ne smeju ponavljati, sve ostalo je totalno u redu.“
Po struci, Đorđe je menadžer za odnose s javnošću, stoga nas je zanimalo koju od veština komunikacije najčešće koristi kao oružje za uspeh:
„Kažu da se veoma uspešno bavimo „native advertising“ pristupom u online PR-u. Sve komericijalne aktivnosti koje sprovodimo predstavljamo onakvim kakve jesu. Pokušavamo da prezentujemo realno iskustvo sa nekim proizvodom ili uslugom, da istaknemo pozitivne strane, ali i negativne. Online content pišemo kroz ton korisničkog iskustva. Tržište to prepoznaje. Strašno je važan kredibilitet online medija putem koga plasiramo poruke usmerene ka potrošačima.
Interni PR nam je kao mladoj agenciji veoma važan. Pored toga što pazimo na imidž agencije, pazimo na imidž svakog zaposlenog ponaosob i trudimo se da se i personalno pozicioniramo na društvenim mrežama kroz LinkedIn, Twitter, Facebook i druge mreže. Svesni smo da je prvi kontakt sa agencijom uglavnom kontakt sa zaposlenima u istoj. Taj kontakt mora biti zasnovan na profesionalnoj komunikaciji, koja je preduslov ka pravilnom percipiranju firme. Isto savetujemo i klijentima.“
O tome koliko je teško balansirati između online i offline života onda kada ti je jedan od ta dva zapravo način života, kaže:
„Kada sa sobom nosiš svakodnevno laptop i smartphone uz punjač, onda je jasno da ti je kancelarija svaki slobodan sto gde postoji WiFi. Većina nas u Progressive Media timu tako funkcionišemo. Radimo uvek i svugde. Čitaoci našeg lokalnog portala sadržaj očekuju svakodnevno i tu mi nemamo pravo na slobodan dan. Čak i godišnji odmor ćemo provesti radno i online, naravno u manjem obimu, ali biti totalno diskonektovan više dana uzastopno, u momentu razvoja smatram nemogućom misijom. “
Većina poslova 21. veka umnogome zavisi od dobrog digitalnog marketinga, ali kako ubediti klijenta da je ovaj vid oglašavanja za njega vrlo važan?
Svaki klijent je posebna priča, kao i njegov karakter, način na koji razmišlja o marketingu generalno, način na koji vodi firmu, kako percipira inovacije i na kraju ono najvažnije, čime se konkrento bavi. U toku prodajnih sastanaka, ali i tokom pripreme za iste mnogo vremena posvećujemo analiziranju klijenta, odnosno pripremanju za sastanak. Klijenti vole kada kod njih dođete sa predznanjem, sa predlozima u realnom vremenu na koji načim možete poboljšati poslovanje i imidž njihve firme kroz konkretne primere.
Mnogo pažnje pridajemo pozicioniranju na Google pretraživaču i pojašnjavamo da je klijentu koji prodaje hranu za pse nephodno da se za tu frazu dobro rangira na pretraživaču, tj. da je jako bitno da ga nađu kada ga traže. Jednostavno, počnemo da ih tražimo, tu, ispred njih, na Google pretraživaču i dokažemo im da ih nema, kao i da ih neće biti ukoliko se ne probude.Mnogo klijenata nije razumelo u početku, nisu prihvatili suštinu prisustva na internetu, ali nam je gotovo u večini slučajeva kroz par meseci zazvonio telefon sa rečenicom : Konkurencija mi je na internetu, daj da radimo taj „tvoj“ internet marketing :).
Za klijente je neophodno strpljenje i konstantna edukacija. Kada ga naučite i kada oseti prvi efekat od vašeg rada i saveta, tada sve naglo postaje veoma lako i jednostavno. Mi smo mnoge klijente naučili kako da pišu saopštenja i na to smo veoma ponosni.“
A na pitanje koja je to ljudska osobina najbolji medij, Đorđe odgovara:
„Svakako pozitivan stav i optimizam u tesnoj konkurenciji sa fleksibilnim pristupom.”
The post Đorđe Grujić: Za klijente je neophodno strpljenje i konstantna edukacija appeared first on marketingITD.

Nastavak na marketingITD.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta marketingITD.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta marketingITD.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.