Izvor: Blic, 14.Dec.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Na jedno mesto po četiri taksija

Namera gradskih vlasti da ograniči broj mesta na stajalištima od sledeće godine na 1.660 potpuno je revoltirala novosadske taksiste. Taksisti tvrde da je ta gradska odluka doneta pro forme, te da je to samo znak da se njihovim potrebama niko u gradskim službama ozbiljno ne bavi. Kao primer oni navode da je odluka doneta na osnovu optimalnog broja od 1.050 taksista, a da ih u gradu ima četiri puta više.

Gradonačelnica Maja Gojković stavila je nedavno potpis na program optimalnog >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << organizovanja auto-taksi prevoza u 2008. godini. Njime su predviđena 44 stajališta sa 415 parkinga za 1.660 taksija. Odluka je skoro istovetna prošlogodišnjoj. Taksisti podsećaju da je posle promene vlasti u gradu 2004. godine ukinuto pravilo da se izdaju samo komunalni brojevi za taksi vozila manji od 1.050, pa da sada nije neobično videti taksistu sa brojem iznad 2.000. U Gradskoj upravi to zvanično nisu hteli da komentarišu, ali nam je nezvanično rečeno da na evidenciji imaju oko 2.000 taksija. Na molbu za komentar načelnika Gradske uprave za saobraćaj, koji jedini može da daje zvanične izjave, rečeno nam je da nije tu.

- Ne mogu vam reći koliko ima legalnih taksista, taj spisak nemamo jer su neki koji su ranije dobili brojeve prestali da rade i odjavili su firmu, ali nisu vratili brojeve. To što ima i više od 1.660 taksija, nego što u odluci piše, ne znači ništa jer taj broj ne označava ukupan broj dozvoljenih taksija u gradu - reči su službenika gradske uprave koji je pokušao da objasni situaciju sa taksi prevozom.

Taksisti napominju da gradske službe nisu razrešile ni problem sa oko 2.000 njihovih kolega koje rade nelegalno.

- Inspekcija lovi samo nas iz nekoliko legalnih i najstarijih udruženja poput „Maxi Novosađani", „Vojvođani" i „Pan Taxi", a ostale i ne zaustavljaju. Sad je dovoljna vozačka i položen test iz poznavanja grada, a i za to ne mora da se uči, nego se to sređuje. Opet, mnogi nemaju ni položen tekst, nego iznajme vozilo u nekom od navodnih udruženja i voze tako po gradu - priča taksista Z.Z., uz molbu da mu ne objavljujemo ime.

Taksisti dodaju i da pre uvođenja reda sa ulica treba isključiti i linijske taksije za Futog, Bačku Palanku i druga mesta jer je takav prevoz zakonom zabranjen, kao i onemogućiti ljude sa firmama registrovanim u Temerinu ili Beočinu da taksiraju po Novom Sadu.

Davanjem dozvola čuvaju socijalni mir

- U gradu ima i do 4.000 taksija i samim tim je velika gužva, kad se zna da Beograd ima isti broj taksija. Ne rade svi legalno, ali grad i ne pokušava da smanji broj i samo čuvaju socijalni mir time što svima daju dozvole. Još gore od toga je i što na taj broj vozila dolazi više vozača jer ima slučajeva da jedno vozilo voze dva-tri čoveka neprestano po 24 sata - kaže taksista Igor Bužančić. On smatra da se nevolje sa viškom taksista mogu rešiti ukidanjem testiranja za buduće taksiste i sa izdavanja novih dozvola, navodeći da su u tome uspeli Niš i Beograd, kao i da je ranija studija Saobraćajnog fakulteta pokazala da je Novom Sadu dovoljno 1.050 taksija.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.