Izvor: Beta, 24.Nov.2018, 11:15 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zaštitnik gradjana: Gradjanima se mora približiti sistem za delovanje po pritužbi
Zaštitnik gradjana Zoran Pašalić ocenio je sinoć da se za rešavanje problema koji spadaju u ingerencije te institucije i kako bi se sistem za delovanje po pritužbi približio gradjanima, njima mora "otići pred noge".On je danas u okviru kampanje "Dan zaštitnika gradjana" primao pritužbe gradjana u biblioteci "Vuk Karadžić" u Loznici."Za 10 godina bilo je samo 390 pritužbi iz Loznice, što je prosečno 39 godišnje, a već za prva dva sata (kampanje u tom gradu) prijavilo se 10 gradjana za razgovor", naveo je Pašalić.Gradjani su se najviše žalili na efikasnost i objektivnost rada pravosudnih organa poput sudova i javnog tužilaštva, rad Elektroprivrede Srbije (EPS), centra za socijalni rad i slučajeve ispuštanja opasnih materija.Pored tih oblasti, navedeno je da se gradjani u Srbiji i Loznici najčešće žale na povredu imovinskih prava."Zatečeno stanje u neuredjenim zemljišnim knjigama (katastrima) stvara probleme iz kojih gradjani teško sami izlaze", rekao je Pašalić i dodao da će se u budućnosti više fokusirati na tu oblast.Zaštitnik gradjana je naveo da samo trećina lokalnih samouprava u Srbiji ima lokalnog ombudsmana, i da će ga, izmedju ostalih, uskoro dobiti i Loznica."To će omogućiti brže rešavanje problema koji gradjani imaju", kazao je Pašalić.Jedan od gradjana koji je usmeno podneo žalbu ...