
Izvor: NoviMagazin.rs, 23.Nov.2018, 19:03 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Poverenik: Građanima se mora približiti sistem za delovanje po pritužbi
Zaštitnik građana Zoran Pašalić ocenio je danas da se za rešavanje problema koji spadaju u ingerencije te institucije i kako bi se sistem za delovanje po pritužbi približio građanima, njima mora "otići pred noge".
On je danas ;u okviru kampanje "Dan zaštitnika građana" primao pritužbe građana u biblioteci "Vuk Karadžić" u Loznici.
"Za 10 godina bilo je samo 390 pritužbi iz Loznice, što je prosečno 39 godišnje, a već za prva dva sata (kampanje u tom >> Pročitaj celu vest na sajtu NoviMagazin.rs << gradu) prijavilo se 10 građana za razgovor", naveo je Pašalić.
Građani su se najviše žalili na efikasnost i objektivnost rada pravosudnih organa poput sudova i javnog tužilaštva, rad Elektroprivrede Srbije (EPS), centra za socijalni rad i slučajeve ispuštanja opasnih materija.
Pored tih oblasti, navedeno je da se građani u Srbiji i Loznici najčešće žale na povredu imovinskih prava.
"Zatečeno stanje u neuređenim zemljišnim knjigama (katastrima) stvara probleme iz kojih građani teško sami izlaze", rekao je Pašalić i dodao da će se u budućnosti više fokusirati na tu oblast.
Zaštitnik građana je naveo da samo trećina lokalnih samouprava u Srbiji ima lokalnog ombudsmana, i da će ga, između ostalih, uskoro dobiti i Loznica.
"To će omogućiti brže rešavanje problema koji građani imaju", kazao je Pašalić.
Jedan od građana koji je usmeno podneo žalbu zaštitniku je kazao da se od 2003. godine "bori" za svoja prava, i na svom primeru naveo povredu susedskih prava, nelegalne gradnje i štetne emisije gasova i tečnosti iz jedne pečenjare pored koje živi. On je rekao da je "dobio dobre smernice i dobra obaveštenja".
Posle Loznice, zaštitnik građana će sledeće nedelje u sklopu kampanje posetiti Suboticu u ponedeljak, a posle toga i Paraćin.
Zaštitnik gradjana: Gradjanima se mora približiti sistem za delovanje po pritužbi
Izvor: Beta, 24.Nov.2018, 11:15
Zaštitnik gradjana Zoran Pašalić ocenio je sinoć da se za rešavanje problema koji spadaju u ingerencije te institucije i kako bi se sistem za delovanje po pritužbi približio gradjanima, njima mora "otići pred noge".On je danas u okviru kampanje "Dan zaštitnika gradjana" primao pritužbe gradjana...