VANREDNI INSPEKCIJSKI NADZOR: Gazela, Pančevački most i Beška bezbedni za upotrebu

Izvor: SrbijaDanas.com, 08.Okt.2018, 17:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

VANREDNI INSPEKCIJSKI NADZOR: Gazela, Pančevački most i Beška bezbedni za upotrebu

Otklonjeni su uočeni nedostaci

Rezultati vanrednog inspekcijskog nadzora na najfrekventnijim mostovima u Srbiji: Gazela preko Save, stari i novi most na Dunavu kod Beške i Pančevački most, pokazuju da su ovi mostovi bezbedni za upotrebu, rečeno je danas u Ministarstvu građevinarstva.

Vanredni inspekcijski nadzor najfrekventnijih svih mostova u Srbiji sa rasponom stubova dužim od 100 metara započet je u avgustu.

Komisija koja je uradila kontrolu mostova >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << naložila je i mere koje je potrebno sprovesti kako bi se otklonili uočeni nedostaci, koji ne utiču na bezbednu upotrebu mostova.

Za svaki od ovih mostva naložene su i dodatne provere i pregledi specijalizovanom opremom kako bi se dobile detaljnije informacije o stanju konstrukcija objekata i potrebnim merama u vezi s njihovim održavanjem.

U kontroli mosta Gazela, zaključeno je da uočena oštećenja ne ugrožavaju stabilnost mostovske konstrukcije i naložene mere koje uključuju popravku sistema za odvodnjavanje, otpušavanje slivnika i delova pešačke ograde.

Pored mera, naložen je i glavni pregled mostovske konstrukcije i utvrdili rokovi za popravke koje nisu obuhvaćene redovnim održavanjem.

Na Pančevačkom mostu, drumsko-železničkom mostu preko Dunava, kontrolisano je stanje čelične konstrukcije za koju je ocenjeno da je sigurna i bezbedna za odvijanje drumskog i železničkog saobraćaja.

Date su i preporuke koje je neophodno sprovesti da bi most i dalje bio funkcionalan i bezbedan za saobraćaj, pre svega, u delu železničkog saobraćaja, kao i zaštite od korozije.

U kontroli starog i novog mosta preko Dunava kod Beške zaključeno je, izmedu ostalog, da je potrebno izvršiti sanaciju ležišnih greda i ležišta na starom mostu.

Na novom mostu potrebno je završiti preostale radove na izgradnji mosta, a pre svega radove na osiguranju od erozije rečnog dna i priobalja u zoni mosta i temelja novog mosta, kamenom oblogom koja je predvidena projektom.

U kontrolama najfrekvetnijih mostova učestvovali su, osim republičkih građevinskih inspektora i stručnjaci iz preduzeća Putevi Srbije, Infrastrukture železnice Srbije, kao i predstavnici Gradskog zavoda za veštačenje iz Beograda, Saobraćajnog instituta CIP, Instituta za puteve i Mostprojekta.

Za održavanje i sanaciju mostova na autoputevima i regionalnim putevima zaduženo je preduzeće Putevi Srbije, dok su mostovi na železničkim prugama u nadležnosti preduzeća Infrastruktura železnice Srbije.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.