Socijalni inženjering: Ko krade vaše podatke i kako?

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 15.Okt.2020, 12:19

Socijalni inženjering: Ko krade vaše podatke i kako?

Čestitamo, osvojili ste specijalni popust koji važi samo u naredna tri sata i slično, predstavlja jednu od najpoznatijih prevarnih tehnika - socijalni inženjering, osmišljenu kako biste spustili "gard" i u momentu nepažnje nekom drugom omogućili pristup vašim sredstvima, upozorava kartičarska kompanija Visa.

Socijalni inženjering kao tehnika počiva na psihološkoj manipulaciji pojedinca poigravajući se sa bazičnim ljudskim emocijama, poput straha ili radoznalosti. >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine <<

Postoji nekoliko oblika socijalnog inženjeringa, a jedan od najčešćih je kada se napadač lažno predstavlja kao zaposleni u banci ili drugoj finansijskoj instituciji i zahteva da mu hitno otkrijete poverljive informacije kako bi sprečio navodne sumnjive transakcije na vašem računu.

Pod argumentom zaštite sredstava klijenata, napadač će tražiti da sa njim podelite jednokratnu lozinku koja vam je baš u tom trenutku poslata, broj kartice, datum njenog isteka, trocifreni CVV2 kod sa poleđine ili PIN.

Visa u svom istraživanju napominje da treba imati na umu da finansijske institucije nikada neće tražiti osetljive podatke klijenata u komunikaciji koju su same inicirale, jer tim informacijama već raspolažu.

U slučaju da primite ovakav poziv, nipošto ne odajte svoje podatke i odmah pozovite telefonski broj na zadnjoj strani kartice kako biste informisali izdavaoca o onome što se upravo dogodilo, savetuje Visa.

Čestitamo! Osvojili ste specijalni popust koji važi samo u naredna tri sata!

SMS poruke kao forma direktnog marketinga služe za informisanje potrošača o novinama u ponudi, specijalnim pogodnostima i drugim informacijama od značaja za potrošača. Ipak, u pojedinim situacijama SMS poruka na telefonu predstavlja primer socijalnog inženjeringa.

Može se prepoznati po tome što umesto kontakt telefona postoji link koji treba posetiti, a od vas se traži da se ulogujete na svoj bankovni račun, unesete PIN, trocifreni CVV2 kod ili jednokratnu lozinku kako biste potvrdili transakciju.

Umesto na stranicu bankarske aplikacije, regularna poruka koja nije primer socijalnog inženjeringa će voditi na online prodavnicu kompanije gde možete nastaviti sa kupovinom.

Evergreen preporuke

Ne libite se da tražite dodatne informacije, jer nije dovoljno da vam neko kaže svoje ime, prezime i funkciju kako biste podelili najosetljivije podatke svog računa.

Bez obzira da li je nepoznata osoba putem telefona, SMS poruke ili imejla tražila broj vašeg računa, kartice, CVV2 kod ili jednokratnu lozinku, imajte u vidu da finansijske institucije nikada neće tražiti ovaj tip informacija u komunikaciji koju su same inicirale.

Ukoliko imate bilo kakvih nedoumica u vezi sa identitetom osobe koja vas zove, prekinite vezu i pozovite banku koristeći broj telefona sa poleđine kartice.

Kada vi zovete banku, svakako će biti potrebe da potvrdite svoj identitet deljenjem nekih ličnih podataka (poput punog imena, datuma rođenja i slično), a ponekad i podataka o računu (na primer poslednje transakcije, stanja na računu, broja kartica izdatih na vaše ime).

Ipak, ovo važi samo kada vi inicirate poziv i samo kada zovete broj telefona sa poleđine vaše kartice, navodi Visa.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.