Sajber promocija (3): Pametni telefoni, zastarela vlast

Izvor: Vesti-online.com, 04.Nov.2014, 09:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sajber promocija (3): Pametni telefoni, zastarela vlast

Beogradska inicijativa za digitalnu i javnu diplomatiju (BIDD) je nevladina organizacija koja okuplja poznavaoce diplomatije i digitalnih tehnologija koji su se organizovali radi promovisanja korišćenja digitalne diplomatije u Srbiji i regionu.

Srbija ne koristi adekvatno digitalni svet kako bi svoje interese zastupala na jedan inovativan, pristupačniji ali i dinamičniji način: Gavrilo Nikolić

 

Jer, stanovništvo i javna uprava u Srbiji nisu u dovoljnoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << meri prilagođeni modernim tokovima poslovanja i komunikacije, kaže za "Vesti" Gavrilo Nikolić, član upravnog odbora ove inicijative.

 

U okviru kuće

Vuk Drašković u vreme dok je bio šef diplomatije, krajem 2006. godine pustio je u rad digitalni sistem Ministarstva spoljnih poslova, u Beogradu. Uvođenjem sistema za obradu i razmenu službenih dokumenata Ministarstva srpska diplomatija, kako je tad rekao Drašković, "postaje brža, preciznija, sigurnija i efikasnija". Međutim, ovaj digitalni sistem koristi se samo u okviru ovog ministarstva.

- Srbija nema dovoljno resursa da se "face to face" prezentuje u međunarodnim odnosima. Ne koristi adekvatno ni digitalni svet kako bi svoje interese zastupala na jedan inovativni, pristupačniji, ali i ekonomičniji način. Srpske diplomate, državni službenici, donosioci odluka, ali i kompletna digitalna populacija u Srbiji tek treba da se edukuju i organizuju u mreže koje će primenjivati digitalnu i javnu diplomatiju u praksi. Mi pripremamo i studiju koja će objektivno i analitički prikazati stanje digitalne diplomatije u regionu. Pošto svako od nas ima mogućnost pristupa internetu, svako može zastupati sopstvene, ali i šire, nacionalne interese. Samim tim može biti digitalni diplomata. Međutim, da bi neko bio dobar digitalni diplomata mora proći i dodatnu digitalnu obuku. BIDD nije tu da bi vodio virtuelne "ratove" niti propagirao negiranje pojedinačnih vrednosti. Mi delujemo kroz konkretne istraživačke i obrazovne projekte - objašnjava Nikolić.

U Srbiji se od digitalnih medija Tviter i Fejsbuk mestimično koriste, dok ni najstariji način veb predstavljanja putem sajtova ili portala nije adekvatno upotrebljen.

 

Sajber promocija:

1. Srpski imidž je u 19. veku

2. Gde su nam studenti?

- Sajtovi naših institucija ne prate moderne tokove, ni digitalne medije. Međutim, digitalnu diplomatiju ne čine samo društvene mreže i sajtovi. Tu su npr. aplikacije za pametne telefone koje mogu olakšati život građanima. U njihovom slučaju postoji veliki prostor za delovanje - uveren je Gavrilo Nikolić.

 

Država 21. veka

Sjedinjene Američke Države, kaže Nikolić, za sada najviše ulažu u digitalnu diplomatiju, odnosno kako je oni nazivaju "državništvo 21. veka".

- Oni ne samo da imaju poseban sektor u okviru Stejt departmenta posvećen pitanjima digitalne diplomatije, nego veoma vode računa o digitalnoj zastupljenosti i dostupnosti sopstvenih zvaničnika i institucija putem pre svega društvenih mreža, ali i veb-prezentacija. To rade i Kanada, Indija, Rusija, Velika Britanija i Francuska kao bitniji igrači - navodi Nikolić.

 

  Sutra - Sajber promocija (4): Oprost greha na internetu

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.