MILOV PUT U NIĐE! Zapad BESAN, Đukanović Crnu Goru vodi pravo U PROVALIJU, a evo i zašto!

Izvor: SrbijaDanas.com, 20.Jul.2018, 10:26   (ažurirano 02.Apr.2020.)

MILOV PUT U NIĐE! Zapad BESAN, Đukanović Crnu Goru vodi pravo U PROVALIJU, a evo i zašto!

Crna Gora srlja u haos

"Kineski auto-put za nigde progoni Crnu Goru", naslov je Rojtersove analize u kojoj se izražava bojazan da bi Kina mogla učiniti Crnu Goru zavisnom, a time se i učvrstiti na Zapadnom Balkanu, koji je za Kinu "ključna pristupna tačka do centralne Evrope i šire".

Pročitajte i:

Zabrinutost Zapada je pre svega pitanje za Vladu u Podgorici u vezi sa usklađivanjem njenih političkih i ekonomskih prioriteta, kaže nezavisni poslanik >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << Aleksandar Damjanović.

Crna Gora će, kako navodi Rojters, ako bude uporna da završi auto-put Bar-Boljare, preuzeti finansijski rizik kojim neće znati da upravlja, a mogla bi i da poveća zavisnost od Kine, jer je, kako se ističe, kineski kredit za prioritetnu deonicu auto-puta povećao javni dug Crne Gore i "prisilio Vladu da podigne poreze, delimično zamrzne plate u javnom sektoru i ukine naknade za majke da bi dovela javne finansije u red".

I pored nabrojanih mera Međunarodni monetarni fond (MMF) je upozorio da Crna Gora ne može sebi priuštiti dalje zaduživanje kako bi završila ovaj ambiciozni projekat, pa se citira i neimenovani EU zvaničnik koji kaže da se fiskalni prostor Crne Gore toliko smanjio da je to sada "put u niđe".

Ključna stvar koja brine Zapad nije problem neodrživosti crnogorskih javnih finansija, već se čitav fenomen posmatra u sklopu intenzivne debate na Zapadu o kineskom uticaju u Evropi, kako u zemljama EU, tako i u zemljama koje teže pridruživanju tom bloku kao što su Crna Gora, Srbija, Makedonija i Albanija.

Nezavisni poslanik Aleksandar Damjanović podseća da je još pre više od tri godine, kada je usvajan Zakon o auto-putu u Skupštini Crne Gore, govorio da se radi o "politički profitabilnom, ekonomski upitnom i finansijski neodrživom projektu".

- Vreme me nije demantovalo: evidentno je da dinamika gradnje auto-puta i dinamika plaćanja već vidljivih troškova i onih koji su naknadno ukalkulisani govore da će biti prekoračenja rokova. Auto-put neće biti završen naredne godine, a svakako neće koštati onoliko koliko je to predviđeno ugovorom, već mnogo više - kaže Damjanović.

Sa druge strane, pitanje o tome zašto je Zapad zabrinut treba uputiti Vladi Crne Gore, imajući u vidu da njeni evroatlantski partneri poput SAD i zemalja zapadne Evrope, kako kaže, "nisu najveći investitori i ekonomski partneri u Crnoj Gori već su to druge države poput Ruske Federacije, Kine, Turske, Azerbejdžana i arapskih zemalja..."

Ipak, po Damjanovićevom mišljenju, glavni problemi vezani za gradnju auto-puta u Crnoj Gori su ipak najviše vezani za nestransparentnost čitavog projekta i suviše mnogo nepoznatih detalja o kojima crnogorska javnost ne zna gotovo ništa.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.