Izvor: Blic, 29.Sep.2009, 13:50 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Garancija za kupljeni deo
Odluka pojedinih ovlašćenih servisa da daju dve godine garancije za originalni rezervni deo u velikoj meri je uvela red na srpsko tržište. Proizvođači su konačno shvatili da vlasnicima automobila moraju da ponude nešto više, nešto što neće dobiti kod „uličnih majstora" i tako su učetvorostručili zakonom propisanu šestomesečnu garanciju.
Naravno, nije u pitanju iznenadna dobrota već klasična borba za kupce u teškom trenutku za auto-industriju koja još grca >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << pod globalnom ekonomskom krizom.
Mnogi u Srbiji nisu svesni svih pogodnosti jer u glavi i dalje imaju informaciju da su originalni rezervni delovi kupljeni u ovlašćenim servisima skuplji. I oni stvarno jesu skuplji, ali iz više razloga. Jedan je svakako garancija, koja se izdaje često i bez obzira na pređenu kilometražu i starost vozila. Takođe, kvalitet dela koji ste kupili je potvrđen od proizvođača. Takvi delovi se prodaju uz deklaraciju i sa kataloškim brojem, u originalnom, fabričkom pakovanju. U servisu možete i da zatražite da vam u kompjuteru provere da li je deo originalan, ili je u pitanju kopija. Ako niste sigurni u poreklo dela, slobodno insistirajte na ekspertizi.
Garanciju takođe možete da dobijete i u radnjama koje prodaju auto-delove. Dužina garancije zavisi od konkretnog dela i važi samo ukoliko ga ugradite u servisu koji je legalno prijavljen i registrovan. Tako, ukoliko dođe do kvara možete računati da će reklamacija biti uvažena samo ako na uvid podnesete račun iz servisa koji je dokaz da je deo adekvatno ugrađen. Razlika u ceni originala i falsifikata postoji i nije mala. Primera radi, kod u Srbiji najtraženijih polovnjaka „golfa II" i „kadeta" zna da iznosi između četiri do deset puta u korist kopija. Tako, primera radi, originalne disk pločice za kočnice za „kadeta" u radnjama koštaju između 800 i 900 dinara, dok kineske koštaju do 350 dinara. Naravno, kupovinom na pokretnim tezgama ili preko telefona, dobijate mačku u džaku. Delove čiji kvalitet i poreklo nisu potvrđeni od proizvođača, a koji u 99 odsto slučaja stižu iz Kine i Turske, potrebno je češće menjati, pa kada sve saberete, na kraju vas mogu koštati skuplje od originala.
Crno tržište rezervnih delova postoji i postojaće zbog vozila starih deset, 15 pa i 20 godina, koja su bez garancije ostala još u prošlom veku. Njihova vrednost je u proseku oko 1.500 evra koliko bi vlasnik „golfa 2" u ovlašćenom servisu morao da plati za ozbiljniju popravku.
Serviseri se zbog toga trude da privuku mušterije sa takozvanim polovnjacima koji ne pamte kada su poslednji put ugradili originalan deo u svoj automobil.