ESKADRILA VOJSKE SUVERENO DOMINIRA NEBOM! Sada ih imamo 14: MiG 29 - oštrica mača kao garancija moći naše zemlje

Izvor: SrbijaDanas.com, 18.Maj.2021, 09:03

ESKADRILA VOJSKE SUVERENO DOMINIRA NEBOM! Sada ih imamo 14: MiG 29 - "oštrica mača" kao garancija moći naše zemlje

Jučerašnjom isporukom Beolorusije, Srbija je kompletirala eskadrilu od 14 lovačkih aviona MiG-29

Srpsko ratno vazduhoplovstvo i srpsko nebo, zahvaljujući opremanju novim beloruskim avionima MiG-29, modernizaciji postojećih resursa i ulaganjima u poboljšanje materijalnog statusa pilota i letača, značajno je ojačano.

Čini se da naša vazduhoplovna eksadrila nije bila toliko moćna još od vremena Jugoslavije.

od kojih će 11 >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << jednoseda biti dovedeno na nivo MiG-29SM odnosno postaće višenamenski borbeni avioni, dok će tri dvoseda, obzirom na skromniju opremljenost i borbene mogućnosti, najverovatnije proći kroz modernizaciju manjeg obima.

Vojska Srbije trenutno raspolaže sa 14 aviona MiG-29 koji se svrstavaju u jedne od najsavremenijih aviona na svetu.

(11 jednoseda će biti dovedeno na nivo MiG-29SM)

Tokom 2017. godine u operativnu upotrebu uvedeno je šest aviona MiG-29 koje je Vojska Srbije dobila iz Ruske Federacije, a u 2019. godini izvršeno je opremanje sa još četiri aviona ovog tipa, koji su donacija Republike Belorusije.

Dopremanjem preostala dva od četiri lovca MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji, kompletirana je "prva postava" najmodernijih jurišnih borbenih aviona naše zemlje.

Nabavka aviona MiG-29 kroz vojnotehničku pomoć Ruske Federacije i Republike Belorusije, samo je jedan od pokazatelja rezultata razvijene i odlične vojno-ekonomske saradnje i saradnje u oblasti odbrane sa partnerskim zemljama.

Najbrojniji među njima su avioni verzije 9.13, tri primerka koje je donirala Rusija imaju evidencijske brojeve 18201, 18202 i 18203, a letelice iz Belorusije nastaviće taj niz tj. imaće evidencione brojeve 18204, 18205, 18206 i 18207.

Višenamenski borbeni avioni MiG-29 u osnovi su namenjeni za lovačko-presretačka dejstva protiv neprijateljskih vazduhoplova, a u pomoćnoj nameni za dejstva po ciljevima na zemlji i vodi. Maksimalna brzina ovih aviona iznosi 2.400km/h (2,25 maha), maksimalna visina leta  18.000 metara, a taktički radijus 1.500 kilometara. Modernizacijom aviona MiG-29 povećava se borbena efikasnost i vatrena moć, čime se značajno unapređuju sposobnosti Ratnog vazduhoplovstva i PVO za kontrolu i zaštitu vazdušnog prostora iznad Republike Srbije i na njenim prilazima.

Preostala dva od četiri beloruska lovca MiG-29 nakon dolaska u Srbiju će biti upućeni na remont i manje modifikacije kako bi bili dovedeni na nivo postojećih srpskih aviona.

Belorusija je Srbiji donirala 4 jednoseda varijante 9.13. Zvanično smo do sada mogli da vidimo da je proces modernizacije na nivo približan verziji MiG-29SM započeo oktobra prošle godine.

Osavremenjavanje obuhvata doradu radara, sistema za upravljanje vatrom, unapređenje sistema za protivelektronska dejstva, integraciju savremenijih raketa vazduh-vazduh srednjeg dometa, kao i vođenih vazduhoplovnih ubojnih sredstava vazduh-zemlja. Takođe, za potrebe obuke biće dorađen i simulator letenja.

A post shared by Барановичи✈️Авиа (@baranovichiavia)

MiG-29SM poseduje višenamenski radar N019ME koji predstavlja modifikaciju radara N019M "Topaz" sa aviona MiG-29S u odnosu na koji ima nešto slabije mogućnosti. Istovremeno može pratiti 10 ciljeva u vazduhu, a omogućuje istovremeno gađanje dva cilja. U sastav radiolokacionog nišanskog kompleksa uveden je novi radiolokacioni kanal ARLK sa autonomin računarom MVK-04. Radi primene televizijski samonavođenih ubojnih sredstava klase vazduh-zemlja, u sistem za upravljanje vatrom (SUV) je uključen i televizijski kanal sa autonomnim računarom.

Ovako modifikovan SUV omogućuje da se slika sa televizijske glave za samonavođenje prikazuje na višenamenskom kolor displeju MFI-54 koji je ugrađen umesto radarskog pokazivača. Modernizovan je i optoelektronski nišansko-navigacijski sistem, tu je zatim novi višenamenski centralni računar, navigacijski sistem uz primenu GPS a primenjena je i magistrala podataka po standardu MIL-STD-1553B.

Podizanju operativnih sposobnosti Ratnog vazduhoplovstva i PVO doprineo je i proces obuke i usavršavanja vojnih pilota za avione MiG-29. Sa većim brojem aviona MiG-29 višestruko je povećan i broj časova naleta za svakog pilota iz sastava eskadrile, čime je obučenost ljudstva na znatno višem nivou nego što je to bilo u prethodnom periodu. Takođe, za potrebe obuke mlađih pilota, tokom 2019. godine izvršena je osnovna i borbena obuka u Ruskoj Federaciji.

Uz opremanje novim vazduhoplovima, ozbiljan program usavršavanja, neprekidno kondicioniranje i održavanje postignutih sposobnosti naših pilota, značajno su doprineli unapređenju operativnih sposobnosti Ratnog vazduhoplovstva i PVO.

Vesti o domaćem i stranom naoružanju možete pročitati OVDE.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.