
Izvor: RTS, 03.Jan.2015, 11:19 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Avion "Er Azije" nije imao dozvolu za let
Indonežansko ministarstvo za saobraćaj saopštilo je da avion "Er Azije" koji se srušio prošle nedelje u Javansko more – nije imao odobrenje za let. Kompaniji "Er Azija" do završetka istrage suspendovana dozvola za letove od Surabaja do Singapura. Ministarstvo najavljuje istragu svih redova letenja "Er Azije" u Indoneziji. Čitaj mi!
Svet 1 Umro otpuženi za napade na ambasade SAD
2 Brod "duh" pun migranata stigao u italijansku luku
3 Avion "Er Azije" >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << nije imao dozvolu za let
4 Produžen mandat Tribunala za Liban
5 Molba oca zarobljenog pilota džihadistima
U saopštenju portparola indonežanskog ministarstva za saobraćaj navodi se da "Er Azija" nije imala dozvolu da leti na liniji Surabaja-Singapur nedeljom, kada se nesreća dogodila, i da nije tražila izmenu reda letenja, prenosi Tanjug.
Ostaje nejasno, kako je aviokompanija, koja tek treba zvanično da odgovori na saopštenje ministarstva, mogla da leti bez neophodnog odobrenja, preneo je AFP.
Indonežansko ministarstvo za saobraćaj istražiće od ponedeljka celokupan red letova "Er Azije" u Indoneziji u okviru istrage pada putničkog aviona te kompanije, saopštio je zvaničnik indonežanske vlade.
"Istražićemo sve letove 'Er Azije'. Nadamo se da možemo početi od ponedeljka", rekao je za Rojters vršilac dužnosti generalnog direktora za vazduhoplovnu navigaciju u Ministarstvu saobraćaja Indonezije.
On je dodao da fokus neće biti licence, nego red letenja, kao i da je "moguće da će biti povučena licenca 'Er Azije' u Indoneziji".
Direktor indonežanske filijale "Er Azije" Sunu Viđatmoko rekao je novinarima da će ta kompanija sarađivati sa istragom vlade.
U međuvremenu, indonežanski zvaničnici saopštili su da su uvereni da četri velika dela koji su spasilački timovi pronašli na dnu okeana pripadaju malezijskom avionu "Er Azija" koji se sa 162 putnika i članova posade prošlog vikenda srušio u Javansko more.
Najveći predmet, dužine 18 metara a širine 5,4 metra, očigledno je deo trupa malezijske letelice, saopštio je šef spasilačke službe Bambang Soelistjo, a preneo AP.
Spasioci su potragu ograničili na područje oko 45 sa 35 nautičkih milja, smešteno oko 75 nautičkih milja od Pangkalan Buna, grada na Borneu.
Rusija je poslala na destine ronilaca, kao i dva aviona, jednu amfibiju, dok francuski i singapurski istražitelji pomažu u pronalaženju crnih kutija.
Među državama koje učestvuju u spasilačkim operacijama su i SAD, Australija, Južna Koreja i Malezija.
Istražitelj Nacionalnog komiteta za bezbednost saobraćaja Tos Sanitioso izjavio je da se nada da će crne kutije biti pronađene u narednih nekoliko dana.
Porodice žrtava pripremaju sahrane, pošto su izvučena tela prošla identifikaciju u Surabaji, gde je uspostavljen krizni centar.
Malezijski avion kompanije "Er Azija" sa 162 putnika i članova posade prošlog vikenda srušio se u Javansko more.
Od 162 putnika i članova posade na letu QZ8501, 155 su bili Indonežani, tri Južnokorejca, i po jedan državljanin Singapura, Malezije, Britanije i Francuske.
Sličnosti između pada aviona "Er Azije" i "Er Fransa" 2009.
Podaci o kobnom letu aviona "Er Fransa" koji se srušio u Atlantski okean 2009. dok je leteo na relaciji Rio de Žaneiro-Pariz, mogli bi da razjasne okolnosti pada malezijskog aviona kompanije "Er Azija" koji se sa 162 putnika i članova posade prošlog vikenda srušio u Javansko more.
I jedan i drugi avion, oba marke "erbas", leteli su u olujnim uslovima u trenutku kada su nestali, i u jednom i u drugom su poginuli svi putnici i članovi posade, i u oba slučaja su piloti pokušavali da podignu letelicu kako bi se izvukli iz nevolje, javlja AP, a prenosi Tanjug.
Nekoliko faktora je dovelo do pada aviona kompanije "Er Frans", koji se naglo srušio 1. juna 2009, bez emitovanja međunarodnog radiotelegrafskog signala opasnosti i brzo nestao u talasima, a prvi je to što su sva tri pilota bila zbunjena pogrešnim podacima o brzini pošto su se ključni senzori zaledili.
Potom je, nakon dvadesepetominutnih turbulencija, sistem autopilota otkazao, a pilot koji je upravljao letelicom otpočeo je strmi uzlet, uprkos zahtevima kopilota da spusti avion.
Kapetan, koji je izašao iz pilotske kabine, vratio se oko 90 sekundi nakon što se oglasio prvi signal upozorenja, a četiri minuta i 23 sekunde nakon što je prvi alarm izazvao paniku i konfuzne pokušaje pilota da ponovo uspostave kontrolu nad avionom, letelica se srušila u okean.
Olupina je nađena na dubini od 3.900 metara pod morem, sa neoštećenim crnim kutijama, za kojima je potraga trajala skoro dve godine.
Iznad Javanskog mora prošlog vikenda, pilot aviona "Er Azije" obavestio je kontrolu letenja da se približava pretećim oblacima, ali nije dobio dozvolu da podigne letelicu na veću visinu. Par minuta kasnije, sa avionom je izgubljen kontakt.
Još nisu nađene crne kutije malezijskog aviona sa ključnim podacima koji bi mogli da preciznije ukažu i na uzroke pada aviona "Er Fransa" 2009.
U potrazi za ostacima aviona "Er Azije" u Indoneziji učestvuju i istražitelji francuske agencije BEA, koji su istraživali i avionsku nesreću "Er Fransa".
Ispostavilo se da je pad aviona francuske aviokompanije 2009. pružio pouku o opasnostima koje sa sobom nosi automatizacija.
Lišeni autopilota, uspaničeni piloti aviona "Er Fransa" su preduzeli korake koji su situaciju još više pogoršali, uključujući pokušaje da istovremeno izvedu različite manevre sa oba kontrolna seta.
Nakon te nesreće, mnogi su upozoravali da su piloti često neadekvatno opremljeni za preuzimanje kontrole nad avionom kada stvari krenu po zlu.