Vlasnik Er Azije ima dušu

Izvor: B92, 02.Jan.2015, 20:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Vlasnik Er Azije ima dušu"

Ukoliko se malezijska niskotarifna avio kompanija Er Azija oporavi od svoje prve avionske katastrofe, najveća zasluga za to otići će njenom osnivaču.

Vlasnik kompanije Toni Fernandes je iskazao ogromno saosećanje sa porodicama žrtava, ne samo izrazima saučešća, već i činjenicom da je na internetu promenio svetlo crveni logo Er Azije u tamno sivi, što stručnjaci ocenjuju kao primer kako treba postupati i komunicirati u krizi.

Avion Er Azije 8501, sa 162 osobe, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << srušio se u Javansko more prošle nedelje. Do sada je iz mora izvučeno tridesetak tela. To je bila prva avionska nesreća tog niskotarifnog prevoznika, koji postoji 13 godina i najviše je leteo na rutama u jugoistočnoj Aziji.

Postupanje Er Azije posle nesreće neminovno je poređeno sa time kako se Malezija erlajns nosila posle tragedije 8. marta, kada je njen avion nestao, i do danas nije pronađen. Svetski stručnjaci i porodice ljudi koji su bili na letu 370 smatrali su da je Malezija erlajns potpuno pogrešno reagovala, prikrivajući neke detalje nesreće, dugo ih držeći bez ikakvih informacija.

Drugi, međutim, kažu da je nepravedno porediti postupanje dve avio kompanije, jer su i situacije u kojima su se našle potpuno drugačije.

Prvo, navodi agencija AP, vrlo brzo pošto je nestao sa radara, utvrđeno je da se avion Er Azije srušio, dok je sudbina letelice Malezije erlajnsa i dalje misterija.

Osim toga, državna avio kompanija Malezija erlajns bila je opterećena mnogim birokratskim preprekama, za razliku od male Er Azije, zbog čega su često njene informacije za javnost bile neupotrebljive i protokolarne.

"Fernandes zvuči autentično i pouzdano. On se okrenuo prioritetu - porodicama. Pokazuje veliku količinu saosećanja. Za to koristi mnogobrojne kanale", smatra Karolin Saprijel, operativna direktorka CS&A, firme koja savetuje kompanije kada se nađu u krizi.

Od kako se avion njegove avio kompanije srušio, Fernandes je stalno u žiži i neprestano se izvinjava za ljudske gubitke. Kao aktivni korisnik Tvitera, sa više od milion pratilaca, on je šok i saosećanje najpre izrazio na toj društvenoj mreži.

U gostovanjima na televiziji takođe nije bežao od odgovaranja na pitanja, odbacivši razne spekulacije o uzrocima nesreće, koja se desila zbog lošeg vremena.

"Veoma se izvinjavam za ono kroz šta su (putnici) morali da prođu. Ja sam lider ove kompanije i moram da preuzmem odgovornost", rekao je Fernandes na konferenciji za novinare koju je televizija direktno prenosila.

Samo nekoliko sati pošto je nestao sa radara avion koji je iz Surabaje u Indoneziji leteo za Singapur, Fernandes je stigao u taj indonežanski grad da bude sa porodicama putnika i posade.

Istovremeno, avio kompanija i posebno njen indonežanski ogranak, izdali su saopštenja o poznatim činjenicama na nekoliko jezika i otvorili specijalnu telefonsku liniju za rođake.

"Ukoliko Er Azija nastavi u tom smeru, najverovatnije će sprečiti da ova kriza naruši njenu reputaciju", ocenjuje Saprijel.

Mnogi članovi porodica žrtava odali su pohvale Er Aziji jer je brzo reagovala na njihove potrebe. Ona im je odmah obezbedila hotelski smeštaj i prevoz za one koji žive izvan Surabaje.

"Er Azija se od prvog dana dobro stara za nas. Ovo je tragedija, šta možemo da uradimo. Bila je suđena. Može da se desi bilo kojoj avio kompaniji. Ne plašim se da letim sa Er Azijom", rekao je jedan od rođaka, koji je u nesreći izgubio 13-godišnjeg sestrića.

Uprkos tome, ima i onih koji se žale da avio kompanija nije obezbedila korisne informacije tokom brifinga.

"Ništa nam ne govore o poslednjem razvoju situacije. Moramo to da otkrijemo gledajući televiziju", smatra čovek koji je u nesreći izgubio četiri člana porodice.

I, mada eksperti hvale Er Aziju za njeno prvobitno regovanje, oni upozoravaju da je dug put dok ne ostavi ovu tragediju iza sebe.

Cena njenih deonica je pala za osam odsto posle nesreće, čime je Er Azija izgubila skoro 200 miliona dolara na tržištu akcija.

Očekuje se takođe, navodi agencija AP, i da dođe do smanjenja broja njenih putnika u Indoneziji, odakle je bila većina žrtava.

Ta zemlja je važno tržište za Er Aziju, jer je najveća ekonomija u jugoistočnoj Aziji i četvrta najmnogoljudnija država na svetu.

Takođe, i izvešaj istražitelja o uzroku nesreće, može dosta da utiče na buduće poslovanje Er Azije. Ukoliko se utvrdi da ta avio kompanija snosi punu odgovornost za nesreću, moraće da uloži veliki trud da ubedi putnike da joj se nikada više u budućnosti neće desiti ništa slično, smatra jedan analitičar.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Analitičari: Dobra reakcija Er Azije zahvaljujući vlasniku

Izvor: Blic, 03.Jan.2015, 01:41

Ukoliko se malezijska niskotarifna avio kompanija Er Azija oporavi od svoje prve avionske katastrofe, najveća zasluga za to otići će njenom osnivaču Toniju Fernandesu i njegovom ponašanju u kriznoj situaciji, ocenjuju analitičari...Fernandes je iskazao ogromno saosećanje sa porodicama žrtava,...

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.