#NovaEnergija završen je prvi dan, pogledajte sve panele i fotografije

Izvor: Scandal.rs, 30.Apr.2015, 09:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

#NovaEnergija završen je prvi dan, pogledajte sve panele i fotografije

Pratite live stream konferencije



Sve prezentacije predavača koji su danas učestvovali, od sutra pronađite na linku:

http://novaenergija.rs/saopstenja/

Ovim je završen prvi dan konferencije “Nova energija”. Vidimo se sutra u 09h na Coca Cola Prvomajskom uranku

19:48

Veselin Jevrosimović:  >> Pročitaj celu vest na sajtu Scandal.rs << “Tesla tablet, ako govorimo o globalnim komunikacijama, nismo ga nigde reklamirali osim društvenim mrežama i internetu. Tesla televizor je jako prodavan proizvod Comtrade. A za 20 dana se u prodaji nalazi Tesla telefon. I evo svetske premijere.”

Veselin Jevrosimović: “Od 1600 inženjera koje imamo, ni jedan nije slobodan, svi rade na nekom projetku. Stalno smo u potrazi za novim inženjerima. Zato smo otvorili Višu školu i sada upisujemo 10 generaciju, a imamo i srednju školu. Imaju dosta dobre predavače, uče najnovije programerske alate i čak iz srednje škole kad izađu spremni su da se susretnu sa radnim okruženjem.”

19:33

Veselin Jevrosimović: “Ko god želi da ide iz kompanije, treba da ide. Jer nam trebaju ljudi koji žele i vole da rade taj posao i veruju kud plovi ovaj brod. I mi smo primer kompanije koja je uspela da se rekonstruiše tokom ekonomske krize.”

Veselin Jevrosimović: “Do skora zakon nije dozvoljavao izvoz softvera. Zakon iz 1973. godine nije dozvoljavao Pay Pal u Srbiji.”

Veselin Jevrosimović: “Comtrade je prvo bio distributerska kompanija broj 1. u regionu. 2000. godine sam shvatio ukoliko ne budem prilagođavao svoju kompaniju tržištu i promenama, neću biti konkurentan. Napravili smo softversku kompaniju. Od hardverskog dela kompanije danas najmanje zarađujemo.”

19:20

Razgovor vodi Nemanja Velikić

Sledi razgovor: Jedan na jedan: Veselin Jevrosimović, Comtrade

19:12

Milan Trbojević: “FT1P će se desiti u subotu na promociji novog programa, koji se zove pitajte.rs. To je ustvari metafora srpske birokratije, uvek će vam faliti taj jedan papir šta god da radite, ali u budućnosti kad budete poslovali u IT sektoru, taj papir vam neće trebati.”

Dejan Pavluković: “HelloWorld nije klasičan startap, jer smo potekli od Infostuda, ali smo samostalni i imamo podršku matične kompanije. Možete da pronađete sve konkurse za posao u IT sektoru. Postoji porast oko 30% oglasa u IT kategoriji. Ima mnoštvo starapa i poznatih kompanija koje trebaju radnike.”

Zvezdana Bajić: “Ne možete na lak i jednostavan način da dođete do taksija, vođenja iskustvom putovanja po svetu. Napravili smo tako platformu sa svim informacijama. I nikada ne radim poslove ili ideje koje kod mene ne izazivaju strast. Od početka se finansiramo od ličnih sredstava, imamo osam osoba koje stalno rade i nekoliko saradnika. Sva ulaganja su bila marketing, neke pravne stvari. Trenutno smo u pregovorima za neku investiciju.”

19:06

Marko Mihailović: “Sve je počelo tako što nisam znao šta ću da radim sa svojim kućnim ljubimcima. I onda sam došao na ideju što to ne bi ja radio drugim ljudima. Odštampali 20 papira, stavili sliku nekog šetača ljubimca, ostavili broj telefona i čekali. Ništa se nije dešavalo, nakon dve nedelje, telefon je zazvoni i dobili smo prvog klijenta. Onda smo odlučili da napravimo sajt i Fejsbuk stranicu. Više ne koristimo bandere, sve ide uglavnom preko interneta i na preporuku.”

Filip Ljubičić: “Ako želiš da budeš konkurentan startap u svetu, ne možeš da čekaš i kažeš sutra ću. Moraš da rizikuješ i novčano. I možda ne uspeš.

18:57

Igor Savić: “Uspeli smo da klijentima u Engleskoj, Holadniji, na Bliskom Istoku, Americi svoje usluge, nakon tri, četiri godine našeg startapa. Nakon mnogo rada, upornosti i malo sreće.”

Darko Vidić: “GreenDesign.rs je platforma koja povezuje klijente sa dizajnerima. Dizajneri iz celog regiona, a uskoro i celog sveta mogu da se registruju i pokažu svoje projekte, a klijent bira. Nema više pošte, jedan na jedan, to nam je bila ideja i cilj. Pomažemo dizajnerima koji su prevareni, neisplaćeni, kod nas nema prevara, dizajner bude plaćen za onaj konkurs na kojem je pobedio.

18:41

Sledi panel – Fama o startapu: Šta možeš da radiš u Srbiji a šta definitivno ne / Moderator: Irena Lalić, Business Cafe; Učesnici: Darko Vidić, GreenDesign.rs; Igor Savić, Fabrika World; Milan Trbojević, Knjiški moljac; Dejan Pavluković, HelloWorld.com, Zvezdana Bajić, MyWorldTaxi, Filip Ljubičić, Balkan Tech; Marko Mihailović, Šapica Pet Sitting

18:30

Žarko Ptiček: “U Srbiji kada ste startap možete da kršite propise. To vam ne savetujem, ali se često dešava. Jer je zakona mnogo. Ukoliko ste iz Beograda gde ima 14,15 opština, znači da imate 14, 15 različitih varijanti istog zakona. Pa, svaki službenik ima svoju varijantu zakona, i to drugačiju svakog drugog meseca. Ali, ne shvatate, zakoni postoje da bi vas štitili.”

18:26

Žarko Ptiček: “Kao što se neki ugovori kao da će sutra da bude suđenje, tako i vi treba da radite, ne sa suđenjem na umu, već sa prodajom na umu. Oni koji rade za vas mogu da gube vreme pokazajući jedan drugom ko je bolji, to je česta situacija u startapu gde nisu podeljene dužnosti, gde nema rokova, gde nema ugovorenih rokova. A možete sve lepo da definišete i prema tome poslujete.”

18:17

Žarko Ptiček: “Svi se plaše ugovora, jer mislite da to odjednom proizvodi pravno dejstvo. U Srbiji je zakonsko načelo neformalnosti ugovora. Tako da sve dogovore koje postignete, gde ima saglasnosti obe strane, žao mi je gospodo, zaključili ste ugovor. Drugo je pitanje šta ste se dogovorili, šta je sporazum. Zar nije bolje to na početku staviti na papir ili imejl. Najvažnije stvari koje treba da definišete kao startap su obaveze i udeli. Udeli su ostvariv profit, i ne mora uvek da bude u novcu, već i u pravima, autorskim pravima i nematerijalnim odnosima.”

18:13

Case Study Žarko Ptiček – “Šta sve možeš u Srbiji kad si startap

Sledi pauza za kafu

17:37

Vuk Mirković:”Šta država treba da uradi, pa da se ne meša previše u biznis. Neka napravi ravnopravnu tržišnu utakmicu.”

17:35

Vuk Mirković:”Ako pobeđete od vašeg problema, kojem tražite rešenje, i to neki ljudi žele da kupe ili investiraju u to, to je startap. Lideru su potrebni ljudi u okruženju koji žele da prate njegovu viziju. Presudni uticaj je ono šta mi možemo da širimo.”

Sledi Case Study – Vuk Mirković, Razor Communications

17:30

Munir Sarkar je naveo da se ovde radi se o socijalnoj mreži humanitarne prirode. Način na koji će se prikupljati novac je kačenjem slika koje su zažtićene, zatim svaki VIP korisnik na mreži će moći da ponudi svoj predmet za licitaciju. Kada istekne licitacija, nakon izvršene uplate fondaciji, korisnik dobija svoj željeni predmet. “Ovom socijalnom mrežom želimo da okupimo ljude koji to nikada nisu radili, da svaki korisnik može da ih prati, i oglašava se kod tih fondacija i time naprave jedno humano delo. Svi pojedinci će putem jednog klika moći da doniraju i time je ovaj način mnogo pojednostavljen. Svaki korisnik bira sam fondaciju koju podržava. Poznate ličnosti sa kojima radimo su Ilija Bozoljac a u pregovorima smo i sa Novakom Đokovićem i Sergejem Trifunovićem. Naš koncept je da se na jednom mestu skupe svi ljudi sa istim ciljem, radi humanosti! Želimo da lokalno pretvorimo na globalno! Mi ne biramo fondacije, već one treba da biraju nas. Poenta ove socijalne mreže možete da vidite novine od većine velikih fondacija koje su se sakupile na jednom mestu. Na kraju predavanja povela se polemika oko toga zašto baš odabrati ovakav tip doniranja. Zaključeno je da potrebno autentifikovati i obaviti klasifikaciju ljudi koji će biti ciljna grupa i time napraviti poverenje ljudi koji će sutra poželeti da budu na ovoj mreži.”

U sali Holiday Club u toku je case study – Manobyio, mreža koja okuplja humane ljude, Munir Sarkar, MM Studio

17:13

Igor Đurić: “Iste su posledice i kod nas, ljudi odlaze, već zbog nečeg gde počinje granica države. Posledice su takve da će strane firme ili uzeti ljude ili će otvoriti firme ovde, gde će država da profitira ali jedino na porezu na zarade, oporezivanja tih poslovnih odnosa.

Srđan Krčo:”Ne moram da znam ljude i da imam veze da bi dobio projekat. U drugim projektima je isto tako. To su strani programi koji su odlični. Nama nedostaje da ljudi nisu spremni da rizikuju.”

16:51

Vladimir Prelovac:”Deo naše kulture je da uspevamo da odolimo problemima i uvek verujemo da ćemo to da izguramo, neko drugi će to da sredi, plašim se da bela kuga će da nadvlada. Ja to veoma ozbiljno shvatam, jer nema ko drugi da dođe. Ona je posledica loše ekonomije i to rešenje vidim u IT, informacionom sektoru. Jer može vrlo brzo, relativno brzo da nas dovede do nekog regionalnog lidera.”

Marko Smiljanić:”Niš je jedan mrtav gigant. Problemi su svuda isti. Ostao je intelekt. Možemo mi da povećamo kvotu, ali ko će da predaje, ko će tim profesorima da poveća plate. To je sve sistem. Treba čuvati ono što sad zdravo radi. I da nam se država mnogo ne meša. Niš se polako vraća na mapu visokih tehnologija.”

16:48

Milan Šolaja:”Ono što fakulteti i univerziteti mogu da urade jeste da traže povećanje kvota, ali to je politička stvar. Čak ni povećanje kvota neće promeniti te stvare. Moramo da sačekamo te ljude da završe fakultete. Zato smo uticali na srednjoškolce. Ali, potrebe industrije su svakako veće. Malo treba posvetiti pažnju i nesistemskim rešenjima.”

16:37

Milan Novaković: “Nama nije problem da zadržimo ljude, već ljudi, jer ih nema. Problem je u kapacitetu našeg školstva. Na sistemskom nivou nije da ne vidiš šta je potrebno da se uradi, ono na šta ja trošim svoje vreme jeste na neke svetle tačke, da nađemo profesore koji rade super stvari, da nađemo učenike koji su motivisani i da im pomognemo.”

Ninoslav Rupčić:”Tehnologija je ono što inženjere drži na poslu. Vrlo je bitno da im se da izazovan posao. Njih zadržavaju u našoj firmi prestižni projekti.”

Počinje panel: IT Klaster: Šta činimo za Ekonomiju i šta Država može da uradi za nas 

Moderator: Jasna Komatović, PRPepper / Učesnici: Vladimir Prelovac; Devana Technologies; Srđan Krčo, DunavNet, Ninoslav Rupčić, PSTech; Igor Đurić, Delta Holding, Marko Smiljanić, “NIRI 4NL”; Milan Novaković, Microsoft Development Center Serbia, kao i Milan Šolaja, predavač prethodnog case study-ja

16:30

Jovan Šurbatović: “Sport je danas najveća rastuća industrijska grana i koristi reklame koje se ne vide.

Najveći brend događaj je Super Ball i letnje olimpijske igre a prve komercijalne igre organizovane su 1984. Godine. Dvadeset najvećih klubova u svetu ostvaruju najveće prihode samo od prodaje TV prava.

Sa popularizacijom društvenih mreža, i klubovi su pronašli kanal komunikacije sa svojim navijačima.

Real Madrid ima 264 tvitova u minuti dvanaest miliona postova na društvenim mrežama godišnje.Fudbalski savez Beograda je prvi u Srbiji uveo elektronsko poslovanje i sednice koje se održavaju bez papira. Stimulišemo manje klubove donacijama kako bi se i oni digitalizovali.”

U sali Holiday Club u toku je panel o novim medijima i sportu

Jovan Šurbatović, Fudbalski savez Beograda : Upotreba novih medija u sistemu svetskog sporta

16:33

Vladimir Pavlov: “Nauka, inovacija i njihova primena, to su tri bitne stvari u našem okruženju. To je uzročno-posledični model. Ne postoji sistem sada, ali nas 5% hoće i može. U nauci su ljudi koji nikada nisu državu poveli u pogrešnom pravcu.”

16:16

Vladimir Pavlov:”Naš Univerzitet, profesori, koče sve ovo i moraju da izađu iz sistema, a to oni ne razumeju. Kad kažem inovacija ne mislim samo na novi Apple, već društvenu inovaciju.”

Vladimir Pavlov: “Najveći doprinos ove države da sve ove ljudi pusti na miru, tako sam se ja postavio kao ortak. Zajedno smo rasli, ICT, klaster i ja. I to je najbolji pokazatelj javno-privatno partnerstva.”

16:07

Sledi panel – IT Klaster: Šta činimo za Ekonomiju i šta Država može da uradi za nas / Uvod: Vladimir Pavlov, sekretar za nauku i tehnološki razvoj Pokrajine Vojvodine

16:05

Milan Šolaja: “ICT Clusteri u Srbiji dobro sarađuju. Firme koje su u klasteru su firme koje poseduju veći nivo društvene sveste.”

15:56

Milan Šolaja:”U Novom Sadu imamo poslovni inkubator i pomažemo malim preduzećima. Najbolja tehnološka inovacija isto je nastala u Novom Sadu.”

15:53

Milan Šolaja: “U Novom Sadu 90-tih godina znatno su smanjena davanja za istraživanja i razvoj, došle su sankcije. Kompanije nije mogla da dobije rezervne delove, repro materijal i onda su se okrenuli Univerzitetu u Novom Sadu i on je rešavao te probleme. Nakon sankcija bi došli stranci da investiraju i naišli su na zatvorena vrata jer je Novi Sad imao tada odlična rešenja. Neko je danas spomenuo kampus fakulteta i to je jako bitno.”

15:46

Milan Šolaja:”IT nam omogućava da radimo stvari koje do sada nismo mogli da uradimo. Da imamo e-upravu, da sve usluge zameni softver. I sve ljude. Oni su svi zarobljenici sistema. IT biznis je pakovanje znanja u softver.”

15:39

Voditelj Srđan Ilić najavio je govornika.

Sledi case study – Milan Šolaja, Vojvodina ICT Cluster

Ivan Agbaba: Morali bi da trošimo pare na kataloge, mnogo više vremena bih provodio na sastancima sa upravnicima hotela. Fotografije moraju da ostave neke utiske koje će privući naše klijente da dođu.

Nina Miloš: Solidarna klopica je započeta po ugledu na Italiju, i socijalne mreže su nam pomogle u tome jer su neki ljudi iz medija to videli i tako je sve krenulo. Glavna naša ideja je da motivišemo ljude, postavljamo naše akcije najviše na facebooku i tada većina ljudi to šeruje.

Matija Rodić: Da nema društvenih mreža ne bi mogla da uspe naša kampanja. Verujem da se ni podstaklo ljude da urade nešto. Giveaway akcija je poslala lepu poruku u svet i dobili smo pozitivan feed beck. Keep it simple. Kratkai jasna emocija je ono što privlači ljude.

Ana Asanović: Moj blog se bazira na tome da ljudi sami mogu da organizuju svoje putovanje i za sada nemam saradnju sa turističkim agencijama. Kada su u pitanju putavanja, društvene mreže najbrže daju informacije krajnjem korisniku.   Mi se bavimo putovanjima tako da do naših korisnika dolazimo u velikoj meri postavljanem slika egzotičnih destinacija na mrežama, i tada nam se ljudi javljaju a to je najbolji efekat. Ne  preporučujem destinaciju koju nisam videla.

Maja Mačković: Društvene mreže su besplatne i to je ono što je najbolje. Sa tehničke strane olakšava mnogo stvari, mahom se svi dogovori realizuju putem njih. Mi nismo svesni bogatstva koje imamo i moramo to malo modernizovati.Ne znam da li znate 2013. Je UNESCO zaštitio prehranu na ostrvu Hvaru i to je fascinatno.

Srđan Stanković: Društvene mreže su jedan od bitnih kanala komunikacije, i tako sarađujemo sa većinom klijenata, noćni život se najlepše promoviše putem fotografija koje se šeruju na socijalnim mrežama. Mi biramo sigurne klubove u Beogradu, a to je vrlo promenljivo! Uspešni ljudi treba što više da se uključe u ovo i treba nam što više ovakvih pozitivnih stvari kao što je ova konferencija.

15:30

Na konferenciji “Nova Energija” u Sali Holiday club u toku je panel: Online piće, zabava, putovanje i smeštaj

Učesnici: Maja Mačković, BigMammma; Srđan Stanković, znachi.com, Maja Petrović, vitkigurman.com; Nina Miloš, Solidarna klopica, Matija Rodić, Giveaway, Ivan Agbaba, VIP Concierge Service; Ana Asanović, utiscisaputovanja.com

Moderator: Maja Petrović

Koliko su značajne društvene mreže  i kako odabiramo sadržaj koji postavljamo na internet raygovaralo se na ovom panelu.

14:30

Sledi pauza za ručak

14:25

Aleksandra Radujko: “Standardno radno vreme ne postoji, pre neko veče smo postavili blog i razvila se diskusija do kasno u noć. Druga stvar su veštine ljudi koji danas održavaju društvene mreže. On mora sve da zna. Veštine i informisanost danas moraju da budu izuzetno velika. Nisam nešto veliki optimista što se tiče kadrova koji izlaze sa fakulteta.”

14:21

Igor Božović: “Želeo bih da uradim integraciju sa verbal računarima, gde bi brend znao kako se korisnik oseća dok koristi njegov proizvod. Jeste ekskluzivno, ali je budućnost. Živimo sa našim kupcima, to je budućnost.”

14:10

Ivan Bildi: “Nedostatak dovoljno obrazovanja, znanja je problem sa klijentima. Jako je teško objasniti da oni mogu tu da svoj biznis poprave. Kad bi svaka agencija izdvojila vreme da edukuje tržište, onda bi imalli rast. Mi nemamo još sajt. Preskočili smo korak. Jednom auto servisu je to daleko, jednom mesaru. Mi moramo da edukujemo.”

14:05

Bojan Rendulić: “Tržište raste po 10% godišnje čime se nećemo zadovoljiti. Tržišta u regionu Mađarska, Rumunija mnogo brže rastu, jer su preležali tu bolest autističnih digitalnih agencija.”

Igor Božović: “Put korisnika treba da bude usaglašen. Jer kad klijenti vide rezultate, onda iz onog tradicionalnog postaju digitalni.”

14:00

Vladimir Zarić:”Kanali komunikacije postoje, koji će biti najprimereniji zavisi i od publike i od klijenata. Retki su klijetni koji sebi mogu da dozvole da nešto rade dve, tri godine.”

Danijel Ekerman:”Da smo nastali u nekom Londonu i Njujorku, toliko teško bi se tamo izborili. Ovde nema konkurencije, nema firmi i to je takav potencijal. Nadam se da će takvih preduzetničkih priča biti više u regionu.”

13:53

Rade Tričković: “Treba očekivati rast investicija na video oglašavanju. Tviter ne utiče značajno na rast na tržištu, ali kompanije se sve više bave.”

Vladimir Aranđelović: “Srpsko onlajn tržište je ponovo zabeležilo rast. Imajući u vidu ekonomsku situaciju to je dobar znak. Ispostavilo se da ponašanje korisnika u zapadno-evropskim zemljama uopšte više nema razlike. Ima razlike samo u novcu.”

13:43

Sledi panel:  Digitalni marketing u eri analognih “decision makera”, moderatorka: Nataša Kilibarda, Women in Technology; Učesnici: Ivan Bildi, Marketing Online; Vladimir Aranđelović, Direct Media; Vladimir Zarić, Leo Burnet; Daniel Ackermann, Degordian, Igor Božović, Executive Group; Rade Tričković, Httpool; Bojan Rendulić, Drive; Aleksandra Radujko, New Media Team

13:35

Borislav Miljanović: “Jeftinim angažovanjem ljudi, potpuno se ruše barijere. Ne shvataju da ćemo i mi agencije i klijenti da tražimo dobre priče, a to mogu da pišu ljudi koji znaju. Mislimo da je samo političko novinarstvo ozbiljno.”

13:32

Borislav Miljanović: “Kompanije, svetske, menjaju svoj pristup načinu komunikacije. Preko 500 ljudi u REd Bull-u radi na komunikaciji. Imaju dve televizije, tri magazina, a objavili su da je prvi put Red Bull na svojim medijskim kanalima otvorio svoj prostor velikim brendovima, jer gađaju istu publiku. I postali su medijska kuća.”

13:25

Borislav Miljanović: “Kontent, marketing, pojmovi koji se sve više koriste, storytelling, advertajzing. Suština u svim pojmovima je ista, kako se sadržina komunikacija promenila. Ko će biznis  komunikacijski da vodi narednih godina? Hoće li ostati u zakupu stranica i minuta ili će se to preseliti na internet i na kreativnu upotrebu interneta”

13:23

Uvodničar sledećeg panela je Borislav Miljanović, Represent

13:19

Nebojša Valjić: “Glad za novim brzinama i kapacitetima ne prestaje. Pokrivanje trenutno 4G mreže je Beograd, Pančevo, Zlatibor i Kopaonik. Radili smo na popularizaciji LTE mreži. Svi korisnici u celom svetu rade speedtestove. SRbija se nalazi na 51. mestu po downlaod brzini i 67. mestu po upload brzini. Download brzina se udvostručila od kako je pušten LTE. Isto važi i za upload. Napredovali smo jedno mesto u odnosu na tri dana, svaki par dana se poveća ova brzina koju naši korisnici koriste.”

13:01

Nebojša Valjić: “2019. biće 1,5 korisnik po glavi stanovnika. Raste korišćenje servisa i broj megabajta, sve ukupno postoji veliki pritisak na saobraćaj, imamo porast saobraćaja od 69%. Porast saobraćaja iznosiće od 50-60% u narednih 5 godina.”

13:00

Sledi case study “4G: Koncept radio pristupne mreže četvrte generacije. Performanse i prva korisnička iskustva u Srbiji“, govori Nebojša Valjić, VIP mobile

12:56

Igor Arih: “Bitka je za duše, ne za novac. Zaboravite na uspeh preko noći.”

12:46

Igor Arih: “Kada gradim dinamičnu akciju, imam magični štapić u ruci. Sve je poruka. Poruka ste vi , ovaj pod, Kopaonik, ovaj mikrofon. Mi odlučujemo koje poruke hoćemo da prihvatimo ili ne, mi pravimo taj filter.”

Igor Arih: “Digitalno je jednostavnije, jeftinije, lakše je prepoznati Boga u svojoj publici. Kad jednom postavimo publiku i znamo gde je cilj, onda gradimo iz manje publike – veću. Nikada obrnuto. Zato jer nam prva publika, manja, ako grešimo veoma lako oprosti. Vratimo se nazad, napravimo novu tehniku.”

12:41

Igor Arih: “Komunikacija je mali softver koji moramo uključiti. To je dvosmerni put, mi moramo tog jednog čoveka da vidimo. Mali softver se pali. Naš jezik postaje jednostavan kad razgovaramo sa malom decom. Mali softver u glavi deluje pod jednim jedinim uslovom, a to je kada vidimo toga kome se obraćamo. To je taj Bog.”

Igor Arih: “Rock’n’roll je prvi globalni proizvod. Ali nisu ciljali sto da bi dostigli više. Čak Berija je prepoznao radijski vlasnik koji je imao moderniju publiku. Tako je rock’n’roll osvojio svet. Dinamičke komunikcije izbegavaju sedam smrtnih komunikacijskih grehova.”

12:40

Igor Arih: “Napravili smo kampanju za elektronsku sveću, koju nosite na groblje. Raste joj prodaja u 20 država sveta. Dinamičke komunikacije su odgovor na zastarele komunikacijske modele. Ljudi su spremni investirati u impotentnu kampanju, jer ako riskiramo možemo izgubiti posao. Tome je došao kraj.”

Igor Arih: “Nemojte da se bojite da krenete sa drugačijim razmišljanjem. Nije bitno u kojoj grani delujete, uvek možete da sa drugačijim razmišljanjem da promenite svet.”

12:30

Igor Arih: “Ako vam kažem da sam Bog, moram u komunikaciji sa vama iskazati toliko poštovanje jer je svako od vas Bog. Ako to uradim, onda izbegavam 7 smrtnih komunikacijskih grehova”

Sledi case study Igora Ariha: “Od rock’n’rolla do dinamičnih komunikacija”

12:00

Na redu je pauza DONCAFÉ Coffee Break uz Moja Kravica Cafe Creamer

Pogledali smo rezultate Tesla tablet ankete, na pitanje za šta koristite pametne telefone, publika je rekla da najviše koriste za imejl, društvene mreže, pa fotografisanje.

11:39

Ivan Stojanović: “Suština priče o PejPalu je da li država može da podrži firmu koja izvozi digitalno. Kako se to naplaćuje, kako se to oporezuje. Upravo država treba da vidi kako da podrži sistemski i zakonski sve to. Da li to može da bude motor ekonomije? U Izraelu smo videli da to može itekako. Od njih možemo da naučimo.”

Nataša Kažić: “Možete onlajn da naručite izvod iz matične knjige, državljanstvo. Te neke jednostavne stvari su organizovane, te koje su pravile redove i tu smo ispred nekih zemalja u regionu.”

11:27

Ivan Stojanović: “Imate set zakona koji se potiru. Vidimo da je pokušaj države da se ti zakoni sad sinhronizuju. I to ide u dobrom smeru. Što se tiče korisničkog iskustva, možda bude bolje. Odradite sve elektronskim putem i na kraju onda uplatnica. Pa, zašto? Zašto država ne uvuče privatni sektor u to. Da jedan deo servisa ponudi kao partner sa privatnim sektorom.”

Nataša Kažić: “Osposobljeni smo za to, ali država ima bitnu ulogu. Država mora da prilagodi neke zakone, npr. Zakon o deviznom poslovanju. Zamislite da platite restoran telefonom ili aplikacijom. Država ne ide tim korakom u prilagođavanju zakona. Treba da sednu i da se dogovore.”

Milan Simić: “Državi će verovatno da se dogodi i državama zapadne Evrope i Americi. Tamo gde nema servisa vi ćete svojom kreativnošću početi da ih pravite. Npr. servis Bandžo je pokazao da se može raditi bolje od bostonske policije, jer prati društvene mreže, i znao je šta se u Bostonu u terorističkom napadu desilo, pre bostonske policije. To može da se desi i ovde, ako se ne uključi država.”

Ivan Stojanović: “Žena i ja smo otišli u PIO fond, rekli su da nam treba papir i pečat. U redu ujutru je već bilo 50 ljudi u redu. Znači ja vadim papir da meni moja firma uplaćuje doprinose, da bih to pokazao drugoj državnoj ustanovi. Zašto te dve ustanove ne bi između sebe razmenile podatke. ”

11:20

Milan Simić i Ivan Stojanović su predstavili programe prakse za mlade stručnjake. Ivan Stojanović je rekao da 30% mladih ostane u kompaniji Telenor nakon prakse.

Nataša Kažić: “Ja bih krenula od obrazovanja. Naši tehnički fakulteti su izuzetni i naši stručnjaci, zaista smo zadovoljni sa kadrovima. Međutim, program obrazovanja nije prilagođen digitalnom biznisu. I sami učimo naše kolege da nije dovoljno završiti samo fakultet. Država treba da omogući stručnjacima da se dalje usavršavaju. Samim tim omogućiti povratak stručnjaka u zemlju. Kako razviti preduzetnički duh, tome nas ne uče u školama.”

Radmilo Marković je upitao paneliste koja je uloga države, IT kompanija i obrazovanja, kao jedna sinegrija čiji je cilj “Silikonska dolina”?

11:06

Panel Kalifornikacija regiona: Šta telekomunikacione kompanije mogu da učine za razvoj IT-sektora i “ekonomije znanja” / Moderator: Radmilo Marković, “Vreme”; Učesnici: Nataša Kažić, Director of Product Marketing – Vip mobile; Milan Simić, izvršni direktor za IT podršku I ICT servise, Telekom Srbija; Ivan Stojanović, “Telenor”, direktor marketinga za poslovne korisnike

Pre početka prvog panela pogledali smo početak filma “Wall Street 2: Money Never Sleeps”.

11:03

Digitalni partner našeg prvog dana je kompanija “VIP Mobile

Partner konferencije su i Skijališta Srbije koja su pripremila za različite aktivnosti na otvorenom. Zajedno sa “Coca Colom” organizovali smo Walk & Talk za 30 učesnika konferencije koji se u toku današnje dana prvi jave i ostave svoj mobilni telefon u inbox na Fejsbuk stranici “Nova energija”. Sutra će tih 30 učesnika imati prilike da tokom šetenje od Karaman grebena do hotela “Grand” razgovaraju sa predavačem današnjeg dana koji je u toku današnjeg dana najčešće citiran na Tviteru sa #NovaEnergija. Prijave počinju od ovog momenta.

10:57

Josif Levi: “Postoji granica koju ja ne želim da pređem, ja ne želim nikog da kritikujem. Mi smo prijatelji, ne pritiskamo Srbiju ni na jedan način. Treba da razmenjujemo iskustva. Kada odete u prodavnicu većina stvari je uvozna. Kad kupim kukuruz on je proizveden u Nemačkoj. Jel to neka šala? Pitao sam ljude koji su zaduženi za ovaj sektor. A kukuruz je samo primer. Kada sam putovao na Kopaonik, rekao sam kako predivna zemlja. Mi nemamo jedno mesto u Izraelu koje kada pogledate levo i desno, gore i dole, ima zelenilo bez ijedne kuće. Kako to da ste i dalje zavisni od uvoza, pitao sam ljude. Jel živite u 13. veku. Neki krive mentalitet ljude, neki lošu sreću, loš menadžment, neko NATO bombardovanje, neko Francusku revoluciju… Vrata za opravdanja su zatvorena. Imam puno poverenja u vašu Vladu.”

Iz publike je stiglo pitanje za ambasadora šta je loša strana Srbije, šta treba da se menja.

10:51

Josif Levi: “Ovo je odlična prilika da dignete glas i kažete:”Naša budućnost je u našim rukama”. Nije ovo samo lepa planina, lepa priroda. To ste vi. Vi kucate na najprestižnija vrata. To je Evropa.

10:39

Josif Levi: “Pitali su me šta je najbolja stvar koju ste videli u Srbiji u kojoj živim već četiri godine. Ja sam rekao ljudi. Ja verujem u duh Srbije, inovacije, menjaja mišljenja, otvaranja vrata budućnosti, kuvanje vaše budućnosti vašim sopstvenim rukama. Država mora da uradi svoj deo, da investira, da donosi pametne odluke. Budite pametni, inovativni.”

Josif Levi: “Ako vi investirate novac u neku izraelsku startap kompaniju, i država će da uloži isto. Ali, ako propadne kompanija, gubite samo ono što ste uložili. Ako, uspete, uspeh je vaš.”

10:29

Josif Levi: “Shvatili smo ono što imamo nisu planine, mineralne izvore, zlato, dijamante, imamo ono što i vi. Mozak. To je najbolja lokomotiva da pokrenete ekonomiju, da promenite svet. To je najbolja investicija za zemlju. ”

Josif Levi: “Izrael je startap sam po sebi. Startap koji je uspešan. Ko bi se nadao da će Jevreji nakon svega u istoriji stvoriti tako uspešnu zemlju? Ko bi se nadao da će jezik koji je skoro zaboravljen, biti moderan jezik na kojem pišemo, koji čujete u medijima? Čudo je. ”

Josif Levi: “Privilegovan sam što stojim pred vama i držim prvi govor na konferenciji. Želim da se zahvalim organizaciji “Nove energije”. Ako postoji glas koji treba da menja sve, to je glas Roberta Čobana. Nazvaćemo je “čobanizejšn”.

10:20

Robert Čoban je najavio ambasadora Izraela, Josifa Levija, da otvori konferenciju.

Robert Čoban: “Nova Energija znači da upravo teme o kojima će se govoriti ova tri dana, koje Srbiji, ali i ostalim zemljama regiona, mogu u vrlo kratkom roku, kraćem od industrijalizacije, doneti mnogo veći napredak. Imamo situaciju da mladi odlaze, rade na kruzerima, kao taksistima u Njujorku. Ćerka mi je rekla da će u školi imati Informatiku kao opcioni predmet u školi, bez ocenjivanja. Ova država je jako spora u uvođenju e-uprave. U velikoj meri se e-upravom može sprečiti korupcija, ući u evropske fondove. Često se čuje da je potreban pritisak javnosti. Ova konferencija će biti pozitivan pritisak javnosti.”

Predsednik Color Press Grupe i direktor programa Robert Čoban najavio je koga ćemo sve to slušati naredna tri dana.

10:14

Zoran Torbica: “Nadam se da ćete uživati, da ćemo naučiti šta je “Nova energija i da ćete uticati na druge da promene mišljenje.”

Zoran Torbica: “Robert i ja smo prošle godine na Hvaru uživali i pričali i shvatili da nije samo u Srbiji problem, već je ceo region mračan i depresivan. I onda smo shvatili da smo u poziciji da učinimo nešto i tako se stvorila “Nova energija”. Najveći problem je način razmišljanja u regionu. Ustvari potpuno je drugačije. Treba da se okrenemo sebi da menjamo stvari koje nas nerviraju, da budemo radoznali, da budemo u kladionicama, da gledamo rijaliti programe, a da s druge strane živimo poprilično jadno.”

10:09

Voditeljka Maja Manojlović poželela je dobrodošlicu učesnicima i gostima konferencije i najavila direktora konferencije Zorana Torbicu.

Konferencija je Family Friendly i Pet Friendly – pa decu možete poveriti animatorima u igraonici hotela “Grand”, a za vaše kućne ljubimce imamo besplatan Pet Sitting.

09:24

Pratite na Tviteru hešteg #NovaEnergija, putem kojeg možete postavljati pitanja panelistima.

Sve detalje konferencije osim na sajtu www.novaenergija.rs možete da pogledate i na aplikaciji “Nova energija” koju možete da preuzmete na Android marketu.

09:23

Učesnici i gosti se polako okupljaju, a otvaranje konferencije je zakazano za 09:45

09:20

Od danas do 03.05. organizuje se konferencija “Nova energija” na Kopaoniku koja će okupiti preko 100 predavača i panelista i 900 prijavljenih učesnika.

Konferenciju organizuje Color Press Grupa u saradnji sa Zoranom Torbicom koji je proteklih godina imao više od 2.000 učesnika na konferencijama “Tvitomanija” i “Blogomanija”.

Ovogodišnja konferencija “Nova energija” održava se u MK Mountain Resortu.

Generalni pokrovitelj konferencije je Coca Cola uz koju ćemo se osvežavati naredna 3 dana. Partneri konferencije su kompanije VIP Mobajl, MTS, Regitar nacionalnog internet domena Srbije, Imlek, Don Café i Schneider Electric. Zvanično vozilo konferencije je “Opel” a zvanično pivo uz koje ćemo se osvežavati na žurkama je – “Vajfert”.

Sinoć je u hotelu Grand organizovana žurka dobrodošlice za sve goste i učesnike. Pogledajte fotografije:

Media Clipping

Nastavak na Scandal.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Scandal.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Scandal.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.