Koristite Twitter da unapredite (ili “izoštrite”) svoje sposobnosti u komuniciranju

Blog: Jasna Kamatović, 29.Sep.2011, 00:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Koristite Twitter da unapredite (ili “izoštrite”) svoje sposobnosti u komuniciranju

…Nesigurnost, da li smo u mogućnosti da ispunimo ono što se od nas očekuje, i uglavnom, manje-više koristimo „privilegiju“ da izbegnemo ili sakrijemo tu vrstu odgovornosti.
 
Ne slijedi me i ja sam se izgubio
Twitter nalog sam otvorila jer sam morala. Kratko i jasno. Davno bilo, sećam se kao juče da sam dva-tri meseca samo gledala i nisam razumela. Otvarala tuđe naloge i pokušavala da shvatim kako uopšte funkcionište. Ništa mi nije bilo jasno… Kada sam shvatila kako funkcioniše (šta je RT, @, via, hashtag #…) posle par meseci gledanja rešila da konačno nešto tvitnem…
 
Koristan link?

 
Twitter u poslovne svrhe?
Za pojedince, za one koji su fazi da li bi trebali/morali da ga koriste ali nije im baš jasno… čemu? I još u poslovne svrhe?!
Sa Facebook-om je sve tako jednostavno, sve pregledno, vidljivo. Na Twitteru dolazite na mrežu koja je sasvim drugačija i poprilično ograničena – prvo imate samo 140 karaktera „da nešto kažete“, pola od toga što drugi tvituju uopšte ne razumete, čemu ovoliki linkovi, tarabe… Čini Vam se: puno ljudi, more informacija… ako ne tvitnem dobro da li ću se izblamirati….? Ovo su samo neka od pitanja koja sam imala prilike da čujem. Twitter je izgleda, još uvek mnogo komplikovan da bi se savladao?
U Twitteru nema nikakve „fore“! Ima u društvenim medijima! Zajedno. Twitter je samo jedan od kanala koji je potrebno savladati.
 

Jedan od naloga Cisco Systems - Geeky

 
Pre nego što otvorite nalog da li lični ili kompanijski bilo bi dobro:
1.    Koji je primarni razlog zbog kojeg želite da ga koristite?
2.    Koje ciljeve želite da postignete koristeći twitter?
3.    Šta je to što možete da postignete (ili želite)?
4.    Kako da procenite koji su primeri (ili korisnici) koji twitter dobro koriste i od kojih možete da naučite?
5.    Kako uopšte funkcioniše?
6.    …i gde sam tu ja (ili kompanija za koju radim)?
Korisnici Twitter koriste iz potpuno različitih razloga. Većina ima otvorene naloge bez jasnog cilja zbog čega tu provodi vreme… Ljudi tvitaju jer im se tvita! To je to – nema štosa, nema cake. Ostavljamo komentare na medijskim portalima, učestvujemo u diskusijama na forumima, blogovima… šerujemo, lajkujemo… Komuniciramo! jer je internet medijum koji objedinjuje sve druge medije (gledamo, čitamo, slušamo = učestvujemo) – svi smo mi imaoci mišljenja na Social Webu i ta svoja mišljenja i iskustva otvoreno delimo. I to je sasvim u redu. Da li želimo ili ne da se uključimo u ovu globalnu konverzaciju? Ne koristimo svi sve isto, različitost treba da poštujemo, svako od nas je jedinstveno i neponovljivo biće.
Za početak:
1.    Poželjno je da pronađete osobe koje Vas i inače interesuju i krenete da ih pratite (follow)?
2.    Pokušajte da pronađete teme (sadržaje) koji Vas interesuju?
3.    Postavite sebi pitanje zašto Vas je neki tweet zainteresovao?
4.    Ko Vas je zainteresovao, na koji način, čime i kako?
5.    Ukoliko Vam se nešto ili neko (nije) dopao – zbog čega?
6.    Posmatrajte, komunicirajte, budite relani i objektivni
7.    Analizirajte svoja interesovanja i druge korisnike
8.    Shvatićete zašto i kako treba da koristite Twitter
Informacije?

 
Zapravo je vrlo jednostavno. Gde nastaje problem? U promeni, strahu od neuspeha… Social Web ima puno korisnika. Nije suština kontrolisati komunikaciju već njom upravljati, kao i svim drugim  aktivnostima. Na Vama je da procenite kako ćete Twitter iskoristi u odnosu na mogućnosti koje nam pruža.
Ovo je jedan kratak i nadam se, praktičan vodič onima koji još uvek imaju dilema oko Twittera.
Vrlo je važno razumeti, prepoznati sve akpekte umrežavanja i našeg mesta (kao pojedinca) u konverzaciji, razmeni znanja i mišljenja sa sociološkog aspekta. Mera, ili metrika uspešnosti korišćenja Twittera je ono što je Vama važno – u datom trenutku, po fazam – pravila i mernih jednica nema. U ovoj fazi.

Neka najveća vrednost bude veština vašeg komuniciranja i prepoznavanja sposobnosti drugih sa kojima ste umreženi. Delite znanje, angažujte se sa fokusom na sadržaje koji mogu svima biti korisni.

Nastavak na Jasna Kamatović...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Jasna Kamatović. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Jasna Kamatović. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.