Google URL Builder – besplatni alat za analitiku internet marketinga

Blog: Jasna Kamatović, 12.Apr.2011, 10:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Google URL Builder – besplatni alat za analitiku internet marketinga

Ukoliko imate webshop, koristite Google Analytics, imate nalog na Facebook-u,  Twitter-u, kreirali ste korporativni blog, zakupili banere na drugim sajtovima, različiti servisi objavljuju sadržaje sa vašeg sajta, imate newslettere i sl – ovo je sjajna, besplatna alatka da prikažete efekte svojih aktivnosti/kampanja. Lično, puno mi je pomogao a jednostavan za korišćenje.
Dobro uređen, održavan, funkcionalan, „živ“ sajt sa webshopom prvenstveno znači angažman i to minimum jednog zaposlenog puno radno vreme. Sa druge strane, koji broj prodaja odnosno obavljenih kupovina je potreban na tom sajtu da bi se „isplatilo“ samo to jedno radno mesto?
Početkom avgusta meseca prošle godine aktivno sam počela da koristim Google URL Builder. On generiše linkove i omogućava da pratite uspešnost svojih marketing kampanja i da analizirate ponašanje posetilaca koji dolaze na vaš sajt.

Kada napišete izveštaj, pogledate analitiks, broj poseta, stepen konverzije, ko je sve retvitovao, koliko je bilo klikova, lajkova, komentara… na neki link ka kompanijskom blogu (npr) – sve je to sjajno ali da li vas i dalje zanima u kom obimu je vaš korpo blog doneo prodaja u webshopu? Kako konkretnije da izmerite efekte utrošenog vremena/angažmana koje ste proveli na Social Webu?
Google URL builder
Funkcioniše:
Tako što dodaje u postojeći URL (tj link) sa vašeg sajta “opise” koje generiše kao novi URL-a i povezivuje ga sa e-komercom u Analyticsu. Možda deluje komplikovano ali nije. I sama sam, par dana pokušavala, menjala i ništa mi nije bilo jasno dok nisu počeli da pristižu prvi prikazi.


Potrebno je:
Malo volje i vremena, upornosti i koncentracije, pored toga u GoogleAnalytics-u implementiran segment koji se zove Ecommerce i jednostavno krenite…
Primer 1:
Imate kompanijski newsletter – ubacite sve potrebne podatke, na dnu strane postoji opis ubacivanja sadržaja u frejmove – interesuje Vas koliko je bilo prodaja, na koje linkovane reči ili artikle su kupci reagovali, odvojite kampanje, izvore, medijume, ključne reči… U Google Analyticsu e-commerce se pojavljuje u različitim segmentima i jednostavno pratite. Ovde je prikaz na koji način sve možete analizirati ostvarene transakcije i kupovine od strane korisnika.
Primer 2:
Zakupili ste baner na nekom sajtu, niste sigurni u njegovu isplativost bez obzira na podatke i analitiku koju  ste dobili o posećenosti sajta, gledate posete (kojih ima/nema) ali i dalje niste sigurni u isplativost – sasvim jednostavno, pošaljite Google URL Builder link, ukoliko posle par dana nema efekata menjajte nešto: dizajn banera, kontekst, artikle, pravite kombinacije dok ne počnete da dobijate rezultate.
Kako merite, gde, zbog čega?
Svugde gde linkujete! Kombinacija je zaista puno ali zavisi koliko pratite ili ste uključeni u „internet dešavanja“. Ova alatka može biti izuzetno korisna komjuniti menadžerima ako su angažovani u kompanijama koje su prodajno orijentisane. Takođe, zavisi i u kom obimu ste „duboko“ u analitikama pa i sa aspekta aktivnosti vaših kolega koji imaju običaj da dele sadržaje na svojim nalozima direktno sa sajta kompanije za koju radite.

Ono što može (ali retko) predstavljati problem je da osoba sa kojom sarađujete (npr neki drugi sajt, medij, portal, servis, blog…) ne pokaže dovoljno razumevanja da ulinkuje tj pastira google link koji mu pošaljete.
Već duže vreme „merim“ svaki svoj tvit, kompanijski tvit, linkove sa Fejsbuka… a koje mogućnosti se pružaju kod distribucije newslettera je za poseban blog post. Na ovaj način možete rešiti da li je neki baner ili newsletter ispunio planirane efekte i ukoliko nije – zašto nije, izmenama reči koje linkujete pratite: šta je to na šta kupci reaguju itd…
Ukoliko smo do sada „merili“ samo brojem poseta odnosno stepenom konverzije koje nam internet kampanje donose – na ovaj način možemo direktno i vrlo konkretno kao mere unapređenja prodaje i direktnog marketinga napraviti plan sa unapred definisanim aktivnostima koje će nam za kratko vreme omogućiti fokus – da znamo šta tačno radimo, kako možemo izmeriti i prikazati.
I tako svaki put za svaku pojedinačnu aktivnost i svaki link.

Nastavak na Jasna Kamatović...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Jasna Kamatović. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Jasna Kamatović. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.