BRAZILCI PROSLAVILI SUTJESKU Pola sveta videlo njene lepote jer su oni na njoj snimili spot!

Izvor: Blic, 24.Jan.2017, 21:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

BRAZILCI PROSLAVILI SUTJESKU Pola sveta videlo njene lepote jer su oni na njoj snimili spot!

Više od milion ljudi iz celog sveta videlo je lepote Nacionalnog parka Sutjeska, zahvaljujući spotovima koje je na ovom mestu uradila brazilska grupa “Fresno”.

Brazilci su na Tjentištu snimili spot za pesmu „Akordar“ /Probudi se/”, te još pet spotova za akustične verzije svojih pesama. Muzika popularnog benda i lepote Sutjeske su, ako je suditi po komentarima gledalaca, bile dobitna kombinacija. Spotove je radila marketinška agencija “Mania” iz Banjaluke, a režija >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << je bila poverena Dajanu Javorcu.

Frontmen grupe Lukas Silveira je, gostujući ranije u Banjaluci, pojasnio kako je došlo do toga da se iz dalekog Brazila nađu na Sutjesci.

Silveira je rekao da je pre nekoliko godina, gledajući fotografije građevina sa prostora bivše Jugoslavije, video fotografiju spomenika koji ga je oduševio.

Saznao je da je to spomenik na Sutjesci, pa je potražio fotografa, jer je želeo da kupi sliku, ali je on nije želeo prodati. Fotograf mu je, dodaje on, rekao da lično poseti spomenik i sam zabeleži sopstvenu verziju ove velelepne građevine, što je i uradio. Silveira je rekao da su godinama istraživali spomenik na Sutjesci, koji je postao simbol benda, te da su naučili sve o slavnoj bici iz Drugog svetskog rata.

– Spomenik je simbol traženja spasonosnog puta. Svako od nas ima svoju bitku i traži svoj životni put. Naša pesma govori o tome i ovaj spomenik za nas ima ogroman značaj – rekao je tada on i dodao da dosta ljudi u Brazilu nije verovalo da je spomenik, čiju su sliku ranije stavili na omot albuma, stvaran, misleći da je kompjuterska animacija, jer, istakao je, deluje kao da je sa druge planete.

Projekat koji su Brazilci i “Mania” radili zove se „Srpska session“.

Sa albuma “Infinito”, grupa “Fresno” predstavila je višemilionskoj publici spotove akustičnih verzija svojih pesama „Sutjeska/Farol“, „Kada“, „Eu Sou A Mare Viva“ i „Sobreviver e Akreditar“.

Spot za “Sutjeska / Farol”, sniman je na Orlovačkom jezeru, sa prikazom najlepših kadrova Zelengore. U spotu “Acoradar” u centru pažnje je spomenik “Bitka na Sutjesci”, a rok grupa “Fresno” je u svojim numerama predstavila i lepote Tjentišta.

Dajan Javorac je rekao da je bio veliki izazov spojiti dve vrste umetnosti – muziku i film, a u ovom slučaju i dve kulture.

Petnaest godina karijere

Bend “Fresno” postoji 15 godina, a trenutni članovi, pored Silveire (vokal, ritmička gitara, klavijature), su Gustavo Mantovani (vodeća gitara), Tiago Guera (bubnjevi) i Mario Kamelo (klavijature). Do sada su snimili šest albuma i osvojili brojne nagrade.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.