[TEMA MESECA, CANNES LIONS 2018] VELJKO GOLUBOVIĆ, izvršni kreativni direktor agencije New Moment: „Cela industrija je u ekstremnoj krizi pa tako i festival u Kanu“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 08.Jun.2018, 10:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

[TEMA MESECA, CANNES LIONS 2018] VELJKO GOLUBOVIĆ, izvršni kreativni direktor agencije New Moment: „Cela industrija je u ekstremnoj krizi pa tako i festival u Kanu“

Našim sagovornicima postavili smo sledeća pitanja:

…komentar na promene u organizaciji festivala…To je uvek tako kada opadne potražnja. Cene su snižene, neke prevazidjene kategorije izbačene, radno vreme skraćeno… Cela industrija je u ekstremnoj krizi pa tako i festival u Kanu. I kao što se industrija neće izvući, tako neće ni Kan jer festival u ovom trenutku zavisi od najvećih. A najveći su u kritičnom stanju. Publicis i WPP nisu inicijatori promena, to je samo >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << bio pokušaj davanja nekog javno prihvatljivog odgovora na pitanje zašto im je kanski festival preko noći postao negativac. Pravi odgovor bi bio: u krizi smo, nemamo toliko novca. Publicis grupa nije tada odustala samo od Kana već od svih festivala, tako da ne verujem da su hteli da iniciraju promene na svim festivalima. WPP je po istom principu reagovao. Jedna od glavnih poruka festivala u Kanu za privlačenje gostiju danas glasi: Kako da ubedite svog finansjiskog direktora zašto treba da budete na festivalu? Tako da stvari potpuno drugačije stoje danas nego nekada.

U stvari, jedno veliko ogoljavanje industrije je u toku a sve to u vremenu promena i preživljavanja. Svi teže fleksibilnosti i brzoj transformaciji, danas smo ovo, sutra nešto drugo. Jedino što niko danas nema ideju šta to tačno treba da bude sutra.

…zašto Kanski lavovi srpskim agencijama samo za social good/non-profit kampanje…Pa tu nam je realno mesto.

Oglašavanje je udarna pesnica kapitalizma, pravo u lice kupaca. Kad je kapital veliki, tržište moćno a sistem funkcioniše onda je i konkurencija veća kao i prilika da se obogatite

Jednostavno ima smisla (novca) da budete i smeliji u idejama i hrabriji u investicijama. Kod nas je po pravilu koliko para, toliko muzike. A kako u neprofitnom segmentu para nema, onda tamo ima samo muzike i to koliko hoćeš. Tu bukvalno sve zavisi od znanja i talenta. Jedini uslov za realizaciju je da ne bude ništa politički osetljivo. Sve drugo je prihvatljivo. Nema nikakve misterije zašto su nam takve kampanje bile najjači festivalski radovi, sve je jako logično.

…učešće svoje agencije na Cannes Lions 2018…Prijavili smo radove. New Moment je agencija kojoj je u genetskom kodu da bude prisutna u Kanu. Lista je dugačka i raznovrsna pa neću nabrajati.

…favoriti ovogodišnjeg izdanja festivala…DIESEL – DEISEL “Go With The Fake”; McDonald’s “Follow the Arches”; ABSOLUT “The Vodka With Nothing To Hide”; IKEA “Pee Ad”; VELUX “The Indoor Generation”; TIDE “It’s a Tide Ad”; Change the Ref “Posts into Letters”… Ne znam da li je posebna vrednost, ali je interesantno da sve ove kampanje ne izmišljaju nove svetove nego koriste postojeće, praktične su i u kontaktu sa realnim životom, ne trude se da prikažu stvari lepšim nego ih prihvataju kakve jesu. Dobar korak ka surovoj realnosti.

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.