SRĐAN ĐURĐEVIĆ na DIRECT MEDIA AKADEMIJI: „Transformisali smo televiziju i napravili podlogu za dalje inovacije“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 21.Maj.2019, 13:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SRĐAN ĐURĐEVIĆ na DIRECT MEDIA AKADEMIJI: „Transformisali smo televiziju i napravili podlogu za dalje inovacije“

Vaše predavanje na Direct Media Akademiji bavi se inovacijama na televiziji. Koji su

to ključni tehnološki momenti koji su uticali na transformaciju televizije kao medija u

poslednjih nekoliko godina?


– Definitivno, jedan od ključnih momenata je bio pojavljivanje streaming tehnologije koja je omogućila distribuciju TV sadržaja na uređajima koji nisu „TV u dnevnoj sobi“ (telefoni, tableti, laptopovi) ali i značajno promenila način na koji >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << se televizija gleda na tom istom zajedničkom TV-u u dnevnoj sobi. Preduslov za ovo je pre svega bila velika ekspanzija broadband interneta, fiksnog i mobilnog, koja je omogućila potpuno nov način za isporuku sadržaja korisnicima, a zatim i omasovljavanje personalnih uređaja poput smart telefona i tableta, kao i sve veća zastupljenost smart televizora.

Streaming i digitalne tehnologije uopšte su omogućile da praktično više nema ograničenja maksimalnog broja TV kanala koji bi teoretski mogli da budu isporučeni gledaocu, i u mnogome unapredile druge TV servise, kao što je mogućnost odloženog gledanja live TV sadržaja i konzumaciju sadržaja na zahtev (virtuelni video-klubovi).

Široki ekosistem uređaja preko kojih se gledaju TV sadržaji istovremeno je otvorio mogućnosti za konzumaciju sadržaja iz najrazličitijih izvora pomoću odgovarajućih aplikacija, ali je otvorio i put ka sinergiji kroz korišćenje personalizovanih podataka o potrebama i navikama korisnika kako bi svaki korisnik dobio baš ono što želi. Pored ovoga ne treba zaboraviti ni sve veći napredak u kvalitetu isporučenih video sadržaja: 4K/UHD rezolucija je već tu, a nove tehnologije kao što je 8K i VR nude još veći pomak ka uverljivom korisničkom iskustvu i brisanju granice između realnog i televizijskog sveta.

Kako se danas konzumira televizija u svetu, a kako kod nas? Šta se promenilo u

navikama gledalaca?


– Način života iz dana u dan postaje sve dinamičniji, samim tim je došlo je do velikih promena u navikama gledanja televizije.

Ranije je postojala samo mogućnost gledanja linearnog TV sadržaj i on se gledao na zajedničkom televizoru, u dnevnoj sobi. Danas, sa velikim porastom upotrebe mobilnih uređaja i ubrzanim načinom života, kako u svetu, tako i kod nas, postalo je neophodno da TV sadržaj isprati taj trend i da se korisnicima ponudi mogućnost gledanja televizije na bilo kom uređaju, u bilo kom trenutku i na bilo kom mestu.

Takođe, mogućnost gledanja TV sadržaja koji se ne emituju uživo, je u velikoj meri doprinela promeni u navikama korisnika ali i poboljšanju korisničkog iskustva i samim tim povećanju gledanja sadržaja. Snimljeni live sadržaji (tzv. Catch-up ili Timeshift TV) danas po gledanosti određenih žanrova sadržaja već premašuju klasične live programe, dok o značaju VoD servisa, virtuelnih video-klubova, najbolje govori vrtoglavi uspeh kompanija kao što su Netflix, Hulu, DAZN, Amazon Prime itd. Istovremeno, live sadržaji ostaju podjednako značajni u prenosu sporta, vesti i drugih dokumentarnih događaja kod kojih će sve više do izražaja dolaziti sadržaji koji se prenose u UHD i drugim formatima koji nude realistično iskustvo.

Na Direct Media Akademiji govorite o upotrebi modernih tehnologija poput Artificial Intelligence i Machine Learning u obradi televizijskog sadržaja i metadata. Šta je krajnji rezultat i svrha tih analiza?

– Količina sadržaja koja je dostupna gledaocima je danas zaista ogromna. Pomislite na stotine TV kanala sa desetinama emisija svakog dana, pa još na to pridodajte virtuelne videoteke sa hiljadama filmova i serija, pa kad sve to uporedite sa prethodnom generacijom gledalaca koja je nekada mogla da bira između svega nekoliko kanala, nije čudo da se današnji gledalac mora osetiti izgubljeno u tom moru sadržaja.

Zbog ovoga danas više nije dovoljno samo izručiti tu ogromnu količinu sadržaja gledaocima, već se javlja i potreba da se svakome ponaosob preporuči baš ono što najviše odgovara pojedinačnom, ličnom ukusu.

Korisnici danas gube puno vremena tražeći željeni sadržaj ručno i zato je bitno da sadržaj bude propraćen detaljnom, obogaćenim metadata podacima, da bi, uz primenu naprednih tehnologija kao što su AI i ML, te ogromne količine sadržaja mogle da se procesiraju automatski. Ovo onda otvara mogućnost da se uz pomoć naprednih sistema preporuke i pretrage, krajnjem korisniku uštedi vreme i isporuči personalizovani sadržaj na pravi uređaj i u pravom trenutku. Današnji gledalac traži da mu se sadržaj „skroji po meri“, jer s pravom očekuje uslugu u kojoj će vreme provoditi gledajući ono što želi a ne tragajući za onim što želi.

United Grupa se smatra medijsko-tehnološkim gigantom u regiji. Na koji način i kojim uslugama modernizujete regionalno tržište?

Biti lider na tržištu sa sobom nosi veliku odgovornost. Kako bismo održali taj status, konstantno pratimo svetske trendove koji se velikom brzinom menjaju. To je jedan od glavnih izazova našeg R&D centra, koji u velikoj meri pomaže da donesemo inovacije regionu, a i šire. Uvek smo se trudili da budemo prvi što se tiče uvođenja novih generacija servisa na našem tržištu i na taj način smo i došli do statusa giganta. U nekim situacijama smo čak otišli i korak dalje, korisnicima smo pružili nešto potpuno novo, i uz edukaciju oblikovali tržište.

EON je u rekordnom roku lansiran na tržište i u velikoj meri je promenio i olakšao gledanje televizije kod nas, što se može videti i iz velikog broja registrovanih uređaja na našoj platformi. Definitivno mogu da kažem da nam je zadovoljstvo da idemo u korak sa velikim tehnološkim kompanijama i da smo upravo zbog toga u poziciji da našem tržištu pružimo isto ili čak više od onoga što se trenutno pruža u ovoj industriji.

Šta se do sada pokazalo kao najbolji potez odnosno inovacija vašeg R&D tima kada govorimo o reakciji krajnjih korisnika?

Možemo reći da je EON prvi i najznačajniji proizvod koji je od početka do kraja napravljen u našem centru za inovaciju, United Cloud-u. Ponosni smo što su naši product, UX/UI i development timovi razvili proizvod koji razvijaju i veliki tehnološki inovatori. EON nam je omogućio da svetske trendove i tehnologiju, pružimo i našim krajnjim korisnicima u regionu. Transformisali smo televiziju u jedno potpuno digitalno okruženje i time napravili podlogu za dalje inovacije koje tek dolaze.

Koje odlike i veštine treba da poseduje jedan inovator u novoj eri tehnologija?

Kao što sam već i pomenuo, tržište tehnologija se na dnevnom nivou menja, i ukoliko se malo opustite možete izgubiti poziciju lidera. Kako da do toga ne bi došlo, neophodno je konstantno inovirati, korišćenjem različitih tehnika koje potiču iz sveta inovatora.

Na primer agilni način rada i lean pristup u kreiranju proizvoda, kao i validiranje ideja i evaluaciju samog proizvoda od strane korisnika. Prava informacija je

naravno ključna, a da biste pravovremeno došli do nje neophodno je nekoliko stvari. Konstantno praćenje trendova i istraživanje je od presudnog značaja, ali treba biti oprezan i ne povesti se slepo za svakom inovacijom koja se negde pojavi. Tzv. Data Driven Approach podrazumeva ozbiljnu analizu velike količine podataka koja nam kao tehnološkoj kompaniji stoji na raspolaganju, kako bi se iz tih podataka izveo zaključak u kom smeru treba voditi dalje inovacije. Jer, inovacija u pogrešnom smeru je rasipanje resursa i gubljenje fokusa u odnosu na prave stvari. Naši timovi konstantno prate svetske lidere, istražuju navike korisnika i uz pomoć prikupljenih podataka dolaze do novih ideja. Danas su korisnici nestrpljivi – ono što oni žele, žele da dobiju odmah i na što lakši način. Takođe, bliska saradnja sa tehnološkim gigantima, omogućava nam da imamo pristup poslednjim tehnologijama, dok razmena iskustva sa velikim svetskim operaterima, daje priliku za boljom produktizacijom servisa.

Obezbedite na vreme svoje kotizacije www.directmediacademy.com

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Povezane vesti

6. FMCG Brand Forum

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 21.Maj.2019

Šta je zajedničko kompanijama Coca-Cola, Ferrero, Google, Henkel, Destilerija Krstić, Delhaize Serbia, Mercator, Nielsen, Direct Media, Futro, Ovation, Nedeljnik i NIN? Njihovi predstavnici dolaze u Beograd iz različitih delova sveta sa najnovjim podacima o tržištima, medijskim trendovima, proizvodnim...

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.