SONJA ŠLJIVIĆ, Tetra Pak: „Kupcima pružamo podršku od inicijalne ideje do plasiranja proizvoda na policama prodavnica“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 04.Mar.2025, 12:43

SONJA ŠLJIVIĆ, Tetra Pak: „Kupcima pružamo podršku od inicijalne ideje do plasiranja proizvoda na policama prodavnica“

Kompanija Tetra Pak je najviše prepoznata po ambalaži, ali vi zapravo posedujete izuzetno bogato iskustvo u različitim segmentima prehrambene industrije. Da li nam možete reći nešto više o tome?

– Tako je. Pored procesnih i rešenja za pakovanje hrane, mi zapravo kompanijama u industrijama hrane i pića možemo pružiti integralnu podršku na svakom koraku njihovog puta. Dakle, od pomoći pri osmišljavanju novih proizvoda, postizanju receptura koje će zadovoljiti potrebe >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << lokalnog tržišta, preko tehnoloških unapređenja koja obezbeđuju efikasniju i održiviju proizvodnju i automatizacije i digitalizacije poslovanja koje optimizuju troškove i potrošnju resursa, do ambalažnih rešenja po kojima smo, kao što ste spomenuli, najpoznatiji i koja kompanijama omogućavaju da osvoje nove tržišne segmente – mi kupcima pružamo podršku od inicijalne ideje do plasiranja proizvoda na policama prodavnica.

Na tom putu uvek polazimo od pojedinačnih mogućnosti kompanija i onda kroz zajedničku saradnju dolazimo do rešenja koja će njima odgovarati, a istovremeno unaprediti njihove poslovne rezultate i zadovoljiti potrebe tržišta koje postaju sve zahtevnije.

Jedan od primera te integralne podrške koju pružate je i nedavno lansiranje novih Imlek Oaza napitaka od badema i ovsa. Da li možete da nam kažete nešto više o tome kako je došlo do saradnje sa kompanijom Imlek u ovom segmentu?

– Kompanija Imlek se, u skladu sa lokalnim potrebama potrošača i tržišta, nedavno opredelila da se upusti u proizvodnju prvih domaćih napitaka na biljnoj bazi. Imlek je naš klijent već decenijama, a kako već duže vreme pružamo podršku brojnim kompanijama iz mlečne industrije širom sveta da osvoje i ovo potpuno novo tržište biljnih napitaka, odlučili su se za saradnju sa nama na putu kreiranja prave ponude za ovo tržište. Naša kompanija zaista ima bogato iskustvo u ovoj oblasti, zahvaljujući kojem klijentima možemo da ukažemo na šta posebno treba da obrate pažnju prilikom osmišljavanja novih proizvoda i pozicioniranja brenda, koji su potencijalni izazovi na tom putu, načini na koje mogu da ih prevaziđu, prilike u vezi sa prilagođavanjem i unapređenjem proizvodnih i linija za ambalažu, saveti i smernice u vezi sa kontrolom kvaliteta, a tu je naravno i naša stručnost u marketingu.

Sa sigurnošću mogu da kažem da je ovakav multidisciplinaran pristup rezultovao proizvodima koji ispunjavaju sve postavljene standarde kvaliteta, održivosti i bezbednosti, a posebno nam je zadovoljstvo što su brzo osvojili domaće tržište i potrošače.

Kako je tekao sam proces saradnje na ovom projektu?

– Inicijalna faza je podrazumevala analizu globalnih trendova u kategoriji biljnih napitaka, kao i analizu tržišta biljnih napitaka u Srbiji. Ona je pokazala sa su ukusi badema i ovsa najprivlačniji za domaće potrošače, pa se kompanija Imlek opredelila za njih. U ovoj fazi je takođe izvršena tehnička procena postrojenja kompanije Imlek u Padinskoj Skeli, sa ciljem da minimizujemo nepotrebne troškove i izbegnemo zastoje u proizvodnji ovih novih proizvoda. Sledeći korak su bile radionice za kreiranje proizvoda i brenda na kojima je cilj bio da se kroz testiranje recepata obezbedi proizvod vrhunskog kvaliteta, kao i da se novi brend biljnih napitaka uspešno pozicionira u okviru već dobro poznatog asortimana mlečnih proizvoda kompanije. Radionice su uključivale i senzorne i testove ukusa, kako bi se zadovoljile preferencije potrošača, a sve to u skladu sa tehničkim i tehnološkim trendovima i najboljim praksama na globalnom nivou. Moram još da pomenem i naše marketing stručnjake iz Modene u Italiji, direktora i članove tima za procesnu opremu, tehnologe iz našeg razvojnog centra iz Lunda, u Švedskoj, kao i kolege iz servisnog i tima za prodaju, koji su svi doprineli celokupnom procesu i u svakoj fazi radili na tome da bude obezbeđena dosledna standardizacija proizvoda koji će zadovoljiti potrebe domaćeg tržišta.

Pored integralne podrške koju pružate kompanijama, kada govorimo o kompaniji Tetra Pak, kao jednom od lidera u proizvodnji rešenja za pakovanje prehrambenih proizvoda, ipak ne možemo a da ne pomenemo ambalažu. Da li nam možete reći nešto više o tome na koji način vaša pakovanja pomažu kompanijama da se izdvoje na tržištu i kako vidite buduće trendove kada je u pitanju ambalaža?

– Kada je reč o prednostima koje naša ambalaža pruža proizvodima, njih je mnogo, ali posebno bih istakla njenu efikasnost. Ona je lagana i kompaktna, tako da se lakše transportuje i doprinosi smanjenju troškova transporta, a, kada su u pitanju aseptična pakovanja, naša ambalaža omogućava i duže čuvanje lako kvarljivih namirnica, pa se i na taj način omogućava efikasniji transport, čak i do udaljenijih tržišta. Naša ambalažna rešenja takođe pomažu kompanijama da se bolje istaknu na policama prodavnica kroz odgovaranje na savremene tržišne zahteve – bilo kroz upečatljiviji brending samog pakovanja, ili kroz odgovor na zahteve potrošača za održivim rešenjima. Tu su pakovanja koja su zgodna za nošenje i konzumaciju u pokretu – mi zaista nudimo ambalažna rešenja za sve potrošačke potrebe.

Po pitanju budućnosti ambalaže, rekla bih da se, pored insistiranja na povećanju njene održivosti i reciklabilnosti, kao glavni trend izdvaja njeno korišćenje za komunikaciju sa potrošačima, posebno u vremenu kada se ona pretežno prebacuje u digitalnu sferu, što će dodatno privući pažnju potrošača.

U skladu sa tim, pomenula bih našu platformu koja kompanijama daje digitalni identitet putem odštampanih QR kodova na ambalaži. Zahvaljujući ovom inovativnom rešenju kompanije svoje proizvode mogu da pretvore u vredne nosioce podataka, preko kojih mogu da saznaju više o navikama potrošača, a i da budu u direktnoj interakciji sa njima i povećaju njihovu lojalnost. Na ovaj način kompanije mogu dodatno da personalizuju svoje proizvode i ponude jedinstveno potrošačko iskustvo, i to sve zahvaljujući samo jednom od koraka koje nudimo u okviru naše sveobuhvatne integralne podrške za kupce.

Prijavite se za Advertiser Serbia Daily Newsletter

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.