[POGLED SA VRHA 2023/24] NENAD MILIĆ, IAB Serbia: „Nastavićemo sa aktivnim radom kako bismo unapredili našu industriju“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 09.Feb.2024, 14:07

[POGLED SA VRHA 2023/24] NENAD MILIĆ, IAB Serbia: „Nastavićemo sa aktivnim radom kako bismo unapredili našu industriju“

Kako je za vaše Udruženje protekla 2023. godina kada su u pitanju aktivnosti? Šta možete da istaknete kao bitno u radu Udruženja u 2023?

– Prethodna godina bila je vrlo dinamična i uspešna za IAB Serbia. Fokusirali smo se na ostvarivanje naše misije i glavnih ciljeva, a to su: razvoj, edukacija i promocija tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji. Istakao bih nekoliko ključnih aktivnosti koje smo sproveli.

Prvo, uložili smo značajne napore u unapređenje >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << programa edukacije u okviru našeg Komiteta za edukaciju. Organizovali nekoliko formata kurseva kako bismo pružili članovima našeg udruženja i široj javnosti pristup najnovijim trendovima i najboljim praksama u digitalnom marketingu.

Uspešno smo, takođe, realizovali nekoliko strateških partnerstava sa vodećim kompanijama i srodnim stručnim organizacijama u industriji, čime smo omogućili našim članovima direktan pristup resursima, alatima i informacijama koji su od suštinskog značaja za njihov profesionalni razvoj.

Posebno bih istakao i naše aktivnosti u oblasti promocije i razvoja industrije. Kroz organizaciju konferencija poput Digital Day, panel diskusija i drugih događaja poput IAB Serbia Masterclass ili IAB Serbia Workshop, aktivno smo doprinosili jačanju zajednice digitalnih marketinških profesionalaca u Srbiji.

U suštini, 2023. je za nas bila godina rasta, učenja i povezivanja. Nastavićemo sa aktivnim radom kako bismo unapredili našu industriju i podržali naše članove u izazovima i mogućnostima koje digitalni marketing nosi sa sobom.

Koji su najveći problemi u funkcionisanju vašeg Udruženja u 2023? Šta biste predložili kao rešenje za te probleme?

– Kao i svako neprofitno udruženje, i mi smo se suočavali sa određenim izazovima u 2023. godini. Neki od najvećih problema koje smo prepoznali u funkcionisanju IAB Serbia uključuju:

Finansijska održivost: S obzirom na dinamičnu prirodu industrije, osiguranje kontinuirane finansijske održivosti predstavlja izazov. Intenzivirali smo napore u privlačenju sponzorstava, ali i ka razvoju novih izvora prihoda kroz proširenje edukativnih programa i konferencijskih formata.

Odnosi sa članstvom: Povećanje angažovanja članova ključno je za jačanje zajednice. Razmatramo implementaciju dodatnih benefita za članove, kao i intenziviranje komunikacije radi održavanja što bližih odnosa sa članstvom.

Rešenja za ove izazove uključuju:

Diversifikaciju finansiranja: Razmatramo strategije za diversifikaciju izvora prihoda, uključujući proaktivno pristupanje potencijalnim sponzorima i partnerima.

Proaktivnu komunikaciju sa članstvom: Redovna komunikacija i istraživanje potreba članstva pomažu u prilagođavanju programa i aktivnosti prema njihovim interesima.

Strateško planiranje: Razvijamo dugoročne planove za unapređenje programa i benefita koje nudimo našoj zajedinici, uzimajući u obzir potrebe i trendove u digitalnom okruženju.

Ove inicijative imaju za cilj da nam pomognu da efikasnije funkcionišemo i bolje odgovorimo na potrebe naših članova i industrije u celini.

Koje probleme u funkcionisanju industrije tržišnih komunikacija biste izdvojili?

– U industriji digitalnog oglašavanja, kao i u svakom dinamičnom sektoru, postoje određeni izazovi koji zahtevaju pažnju i odgovarajuća rešenja. Neki od ključnih problema koje izdvajamo u funkcionisanju ove industrije u 2023. godini uključuju:

Saturacija informacija: Sve veći broj marketinških poruka i informacija dovodi do zasićenja potrošača, otežavajući istaknutost brendova. Industrija se suočava sa izazovom kako privući i zadžati pažnju ciljne publike i potrošača u moru konkurencije.

Pitanja oko privatnosti: Rastuća zabrinutost potrošača u vezi sa privatnošću podstiče regulatorne promene i postavlja izazove u vezi sa prikupljanjem i korišćenjem podataka u marketinške svrhe.

Konstantna tehnološka evolucija: Rapidan razvoj tehnologije izaziva potrebu za stalnim usklađivanjem sa novim platformama, algoritmima i trendovima, što može biti izazovno za brendove i marketinške profesionalce.

Povećanje troškova oglašavanja: S porastom popularnosti digitalnog oglašavanja, cene oglašavanja su u porastu, što može postati ograničavajući faktor za manje kompanije i startape.

Neka od rešenja za ove probleme mogu da budu:

Inovacije u komunikaciji: Razvoj kreativnih i inovativnih pristupa komunikaciji kako bi se brendovi izdvojili u masi informacija.

Transparentnost u korišćenju podataka: Postizanje ravnoteže između personalizacije i poštovanja privatnosti, uz jasno informisanje potrošača o upotrebi njihovih podataka.

Strateško planiranje tehnoloških investicija: Praćenje i usklađivanje sa najnovijim tehnološkim trendovima, s fokusom na održivost i dugoročnu efikasnost.

Diversifikacija marketinških kanala: Razmatranje i isprobavanje različitih marketinških kanala kako bi se smanjila zavisnost od jednog ili nekoliko specifičnih kanala.

Kako vidite rad vašeg Udruženja u 2024? Imate li neke planova u tekućoj godini koje možete predstaviti javosti u ovom trenutku?

– Rad Udruženja IAB Serbia u 2024. vidim kroz nastavak dinamičnog rasta i prilagođavanja aktuelnim trendovima u digitalnom marketingu. Imamo ambiciozne planove usmerene ka jačanju naše uloge kao ključnog pokretača inovacija i podrške profesionalcima u industriji.

Neki od naših planova za tekuću godinu uključuju:

Proširenje edukativnih programa: Razvijanje novih kurseva, radionica i seminara kako bismo dodatno podržali profesionalni razvoj naših članova. Fokusiramo se na aktuelne teme, alate i veštine relevantne za brzo rastuću industriju digitalnog marketinga.

Jačanje partnerstava: Planiramo proširenje postojećih i uspostavljanje novih strateških partnerstava sa relevatnim subjektima u industriji. Ova partnerstva će našim članovima omogućiti direktan pristup najnovijim tehnologijama, resursima i prilikama za profesionalni napredak.

Organizacija inovativnih događaja: Pripremamo različite formate događaja koja će okupiti eksperte i profesionalce iz zajednice. Cilj nam je podstaći dijalog o aktuelnim trendovima, deliti najbolje prakse i promovisati inovacije.

Ovim su neki od naših priorieta kojim želimo da dalje učvrstiti poziciju IAB Serbia kao lidera u struci u podršci razvoju digitalnog marketinga u našoj zemlji. Radujemo realizaciji ovih inicijativa sa našom zajednicom u toku tekuće godine.

Autor: Snežana Milić

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.