Izvor: Advertiser-Serbia.com, 10.Maj.2020, 14:29

Naučnici apeluju na medije da smanje promovisanje mršave figure u javnosti

Naučnici apeluju na medije da smanje promovisanje mršave figure u javnosti

Naučnici su ustanovili postojanje veze između gledanja TV programa i percepcije lepote među ljudima iz udaljenih sela u Nikaragvi.

Dok su oni koji su imali ograničen pristup televiziji preferirali žene s višim indeksom telesne mase (BMI), oni koji su često gledali TV više su voleli vitkije žene. Istraživači su rekli da je razlog tome činjenica da na televiziji prevladavaju žene takve figure.

Tim istraživača predvođen naučnicima sa Univerziteta u Durhamu u Velikoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << Britaniji apeluju na medije da počnu da povećavaju zastupljenost ljudi različitih oblika i veličina kako bi se smanjio psihološki pritisak i trend koji teži “idealnom” telu.

Vodeći ljudi televizijskih programa i reklama imaju moralnu odgovornost da biraju glumce i modele svih oblika i veličina kako bi izbegli stigmatizaciju drugačijih tela„, rekla je Lynda Boothroyd, autorka studije i profesorica psihologije u Durhamu. Ona objašnjava da treba napraviti pomak u stavovima i da mediji imaju značajnu ulogu u tome.

Rezultati istraživanja pružili su nepobitne dokaze da TV menja naše poimanje telesne lepote, što dalje utiče na nezadovoljstvo našim telom, igrajući značajnu ulogu u razvoju depresije i poremećaja u ishrani.

Obično je teško odvojiti gledanje televizije od ostalih ekonomskih faktora, poput prihoda i obrazovanja„, rekla je Lynda za CNN, ali specifični uslovi u tim selima omogućili su naučnom timu da izoluje faktore izlaganja televizijskom programu od ostalih. Učesnici studije nisu čitali časopise niti koristili internet, a nijedan od njih nije posedovao pametni telefon. Istraživači su pratili one koji su gledali latino sapunice, holivudske akcijske filmove, muzičke spotove, policijske reality emisije i vesti.

Istraživači su pokazali slike nešto krupnijih, a zatim mršavih žena grupi učesnika koji su imali malo ili nimalo pristupa TV-u.

Rezultati jasno pokazuju da su percepcije privlačnosti veoma promenjive i da na njih utiče ono čemu smo vizuelno izloženi. Ideali tela ispitanika kretali su se u sličnom pravcu„, rekla je koautorka Tracey Thornborrow, profesorica psihologije na Univerzitetu Lincoln u Velikoj Britaniji.

Naučnici su prvi put pokazali vezu između medijskog prikazivanja tela i telesnih ideala, mimo industrijalizovanih društava, a oni kažu da njihov rad pokazuje da je ono što ljudi smatraju privlačnim veoma promenjivo.

Ako postoji nešto što je univerzalno u privlačnosti, to je njegova mogućnost prilagođavanja„, rekla je Lynda. Kulturološki konstrukt idealnog tela menjao se tokom vremena. Pre više hiljada godina, skulpture i ostale umetnine prikazivale su žene s oblinama. U kasnom 20. veku mršavi modeli preplavili su stranice modnih časopisa. Danas se lepa pozadina slavi klikovima na društvenim medijima.

Izvor: index.hr

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






 Povezane vesti
Gledanost TV programa s nacionalnom pokrivenošću u aprilu 2020

Gledanost TV programa s nacionalnom pokrivenošću u aprilu 2020

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 10.Maj.2020

Najveći rast gledanosti u konkurenciji sa svim televizijskim programima u Srbiji ima Prvi program RTS-a, sa skoro tri i po miliona gledalaca dnevno. Od 30 dana u aprilu 25 dana je bio najgledaniji program. Rast gledanosti beleži i naš Drugi program RTS-a kao i RTS 3...Na rang listi 20 najgledanijih...

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.