Kreativne i kulturne industrije drugi su najveći sektor po udelu u hrvatskom BDP-u

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 08.Jul.2015, 23:28   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kreativne i kulturne industrije drugi su najveći sektor po udelu u hrvatskom BDP-u

ZAGREB – Ideje su najjeftinije, a mogu da donesu velike prihode hrvatskoj privredi – izjavio je ministar kulture Republike Hrvatske Berislav Šipuš prilikom prezentacije rezultata hrvatske studije mapiranja kreativnih i kulturnih institucija, održane u utorak u prostorijama Hrvatske udruge poslodavaca u Zagrebu

Kreativne i kulturne industrije (KKI) u Hrvatskoj ostvaruju 15 milijardi kuna prihoda, zapošljavaju 124 hiljade ljudi te je drugi po veličini sektor u Hrvatskoj po udelu >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << prihoda u BDP-u (3,5%), pokazala su istraživanja Ekonomskog instituta koja su ovom prilikom predstavljena javnosti.

Najveći rast bruto dodatne vrednosti ostvaruju: arhitektura, računarski programi, video igre i novi mediji, oglašavanje, muzeji, biblioteke i baština, film i fotografija. Poslovni subjekti u kreativnim i kulturnim industrijama čine čak 5,7 posto ukupnog broja poslovnih subjekata hrvatske privrede u 2013. godini, a među preduzećima u kulturnim i kreativnim industrijama prevladavaju mikro preduzeća s do 10 zaposlenih, tvrde ista istraživanja.

Osnovni cilj istraživanje bio je, kako tvrde predstavnici instituta, podizanje svesti o značaju ovih industrija, njihovom doprinosu privredi i upozoravanje na glavne prepreke i pitanja s kojima se oni suočavaju, a sve u kontekstu razvoja ekonomije zasnovane na znanju.

Kultura kako bi opstala i bila profitabilna mora da se kači za ostale osovine. Tako da mi konstantno moramo sarađivati s ministarstvom turizma, regionalnog razvoja, te ministarstvom privrede. No, isto tako bez kulture nema ni turizma – ustvrdio je Šipuš, te najavio osnivanje komisije za rock muziku, kategorizaciju klubova, te ulaganje u razvoj lokalnih sredina za koje smatra da moraju biti inkubatori kreativnosti.

– Hrvatska u svojim studentima ime neograničen izvor talenata. Zašto ne bi bili uspešniji od univerziteta poput kalifornijskog Stanforda čiji diplomci su jezgra Silicijumske Doline, te čije kompanije su zaslužne za milione radnih mesta – optimističan je Miljenko Šipraga, prorektor Zagrebačkog univeriteta. Kulturna i kreativna industrija Evropi godišnje donosi 535 miliona Evra, što čini više od 4 posto BDP-a, pri čemu zapošljava 7 miliona ljudi, te je jedna od retkih grana privrede na koju kriza nije negativno uticala.

Izvor: Lider Press

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.