Kraš i Studio Sonda osvojili prestižnu dizajnersku nagradu Red Dot za redizajn Dorine

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 17.Avg.2022, 11:09

Kraš i Studio Sonda osvojili prestižnu dizajnersku nagradu Red Dot za redizajn Dorine

Ovo je prvi Red Dot za Kraš, koji predstavlja potvrdu uspešne tržišne transformacije i modernizacije dugovečnog brenda Dorine te usmeravanja celokupnog poslovanja kompanije u skladu sa savremenim trendovima. Studiju Sonda iz Vižinade ovo je 17. po redu nagrada Red Dot, što ih svrstava među nauspešnije hrvatske kreativne agencije.

Novi dizajn Dorine potrošači su upoznali početkom ove godine, a odlikuju ga savremeniji kod karakteristične crvene boje koji je ciljano standardizovan >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << kroz sva pakovanja te minimalno izmenjen logotip kako bi podsećao na savremeni simbol smiley-ja. Za prezentaciju više od dvadeset ukusa korišćeni su grafički elementi trougla koji su se nalazili i na prvim Kraševim čokoladama iz 80-ih godina prošlog veka, kako bi se podsetilo na 111 godina dugu tradiciju Kraša i višedecenijsku prisutnost Dorine. Pritom je prikaz ukusa različitih Dorina standardizovan, ali i razrađen da komunicira svu širinu ponude. Novi dizajn je doneo i unapređenje materijala ambalaže te tako nova flowpack pakovanja, u potpunosti reciklabilna, još bolje čuvaju svežinu i zadržavaju kvalitet proizvoda. Celokupno repozicioniranje tog generacijama omiljenog čokoladnog brenda sprovedeno je sa ciljem osavremenjivanja, povezivanja širine brenda i postizanja što bolje vidljivosti na polici kroz celovitu ponudu, pakovanje, vizuelni identitet, prateće promotivne materijale te kampanju.

Dizajn ambalaže potpisuje Studio Sonda u čijem su timu učestvovali kreativni direktori Jelena Fiškuš i Sean Poropat, dizajneri Aleksandar Živanov, Martina Ukić i Sanda Maričić te glavni account manager Mladen Gvozden. „Dorina je u proteklih 26 godina više puta menjala izgled te, iako je jedan od omiljenih čokoladnih brendova na tržištu regije, nije bila sasvim uspostavljena doslednost brenda kroz ambalažu, boju i prepoznatljivost. Tu smo videli prostor za napredak te smo želeli da joj podarimo iconic dizajn koji će dovesti do dugoročno bolje vidljivosti na policama i percepcije zaista široke ponude ukusa, ali vidljivo objedinjene pod jedinstvenim brendom. Kada se spoje tržišni rezultati i ovakve reakcije struke u vidu nagrada za dizajn, to je dokaz da smo i mi i brend na dobrom putu i radujemo se ovom uspehu i produktivnoj saradnji sa ekipom iz Kraša. Za Sondu je ovo 17. nagrada Red Dot“, istakli su Jelena Fiškuš i Sean Poropat, kreativni direktori Studija Sonda.

Krašev tim su činili Nikša Farac, senior brand manager, Paulina Jurić, asistentkinja brand managera, Nevena Pivac, savetnica za marketing i članica Nadzornog odbora te Marina Knežević, direktorica marketinga. „Promena ambalaže prepoznatljivih proizvoda uvek je velik izazov i poslednjih je nekoliko godina bilo pokušaja redizajna naše Dorine koji nikad nisu ugledali svetlo dana, ponajprije zbog kompleksnosti odnosno niza ukusa koji su kroz dosadašnja dizajnerska rešenja bili prilično zagušeni. Zato smo još više oduševljeni osvajanjem nagrade koja nam je potvrdila da smo uspeli da ostvarimo najvažniji cilj – ostvariti bezvremenski dizajn s elementima modernog prikaza sastojaka, uz istovremeno odavanje počasti tradiciji Kraša i neospornom kvalitetu. Drago nam je što smo u celi proces dizajna sa Studiom Sonda, čije je iskustvo u toj oblasti neupitno, bili aktivno uključeni te što smo od samog početka jasno delili viziju onoga što želimo – jedinstven, moderan i uočljiv blok na polici s jasnim razlikovanjem široke palete Dorininih ukusa i prepoznatljivosti koja je na kraju dovela i do rasta prodaje pojedinih ukusa“, izjavila je Marina Knežević, direktorica marketinga Kraša.

Nagrada Red Dot dodeljuje se od 1955. godine i danas se smatra jednom od najuticajnijih u svetu dizajna. Cilj nagrade je vrednovanje najoštroumnijih dizajnerskih radova iz sveta produkt dizajna, komunikacije, ambalaže, pa sve do dizajna koncepata i prototipa. Prijavljene radove ocenjivalo je 24 stručnjaka za dizajn i komunikacije iz celog sveta prema kriterijumima originalnosti i kreativnosti ideje, kvaliteta dizajna i inovativnosti te razumevanja i emocionalnog dosega spram publike. Nagrade će dobitnicima biti uručene na ceremoniji u Berlinu 28. oktobra.

O Krašu

Istorija Kraša započinje u Zagrebu, na temeljima fabrike za proizvodnju čokolada Union koja je osnovana 1911. godine kao prvi industrijski proizvođač čokolade u jugoistočnoj Evropi. Dvanaest godina kasnije zagrebačko preduzeće Bizjak započelo je sa proizvodnjom dvopeka, keksa i vafla, a 1950. godine te se dve fabrike sa još nekoliko manjih proizvođača ujedinjuju pod zajedničkim imenom antifašističkog borca i sindikalista Josipa Kraša. Krašova istorija je obeležena velikim uspesima i prekretnicama, među kojima su i titula dobavljača kraljevskog dvora u Beču i Budimu 1913. godine te početak proizvodnje prvih bombona s crtom 1936. godine, najtanje čokolade na svetu 1938. godine ili prve robne marke na ovim prostorima 1946. godine. Danas je Kraš savremena kompanija koja se uspešno prilagođava izazovima i zahtevima tržišta, a svoje poslovanje zasniva na najvišim standardima kvaliteta, bogatstvu asortimana, prepoznatljivim brendovima i stogodišnjoj tradiciji. U sklopu Kraš grupe posluje pet fabrika – tri u Zagrebu, jedna u Osijeku i Mira u Prijedoru, u kojima je zaposleno oko 2.300 radnika. Više od polovine ukupne proizvodnje plasira na hrvatsko tržište, dok ostatak izvozi na brojna inostrana tržišta, uključujući države u okruženju, Zapadnu Evropu te prekomorska tržišta Australije, Kanade i Sjedinjenih Američkih Država, kao i pojedinih azijskih i afričkih zemalja.


O Studiju Sonda

Studio Sonda je nezavisan kreativan studio iz Vižinade. Jedini je studio za dizajn i komunikacije u Hrvatskoj kojem su i iz oblasti dizajna i tržišnog komuniciranja dodeljene najznačajnije nacionalne nagrade – Velika nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva te dva puta Grand Prix IdejaX. Osvojili su 17 Red Dot nagrada te su ujedno dobitnici i drugih najznačajnijih svetskih i regionalnih nagrada – Cannes Lions, Eurobest, ADC, Epica, Effie Europe i dr. Cilj im je da dokažu visoku efikasnost kreativnosti tako da zajedno s kolegama, lokalnom zajednicom i klijentima, u inspirativnoj autentičnoj sredini središnje Istre, stvaraju globalno relevantne brendove, proizvode, projekte i programe koji imaju realan tržišni uspeh, a pre svega povezuju i stvaraju bolje društvo.

O brendu Dorina

Brend Dorina nastao je 1996. godine, a danas obuhvata više od dvadeset ukusa čokolada koje se pripremaju isključivo od biranih zrna kakaa iz Gane, zemlje najkvalitetnijih uzgajivača i proizvođača kakaovca na svetu, pri čemu Kraš insistira na zrnima glavne berbe. Čokolade Dorina su više puta nagrađivane priznanjima potrošača, što potvrđuje neupitnu prepoznatljivost i provereno dobru recepturu. Osim što su jedan od najvećih Kraševih brandova, u njima uživaju i potrošači u više od 20 zemalja širom sveta.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.