
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 13.Jun.2025, 15:27
Hrvatska: „Sve ima bolji okus s Vegetom“ je najefektivnija kampanja prehrambenog sektora protekle godine
Kampanja „Sve ima bolji okus s Vegetom“, realizovana od strane Podravke u saradnji s agencijom Bruketa&Žinić&Grey, postavila je nove standarde marketinške efektivnosti u prehrambenom sektoru Hrvatske i regije. Ova kampanja, nagrađena zlatnom Effie nagradom za izuzetna postignuća u tržišnim komunikacijama, potvrđuje Vegetin status lidera u kategoriji univerzalnih dodataka jelima te ističe snagu strateškog pristupa u repozicioniranju brenda prema novim generacijama potrošača.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com <<
Strateški izazov i kontekst
Uprkos dominantnoj tržišnoj poziciji u Adria regiji, Vegeta se suočila s izazovima starenja korisničke baze i stagnacije kategorije. Više od polovine korisnika kategorije bilo je starije od 40 godina, dok su mlađe generacije (20-39) preferirale specifične začine ili nisu koristile dodatke jelima. Uz rast konkurencije privatnih robnih marki i promene u potrošačkim navikama, bilo je nužno redefinisati relevantnost Vegete za novu ciljnu grupu i revitalizovati percepciju brenda.
Ciljevi i KPI-evi
Primarni poslovni cilj bio je rast količinske prodaje, a marketinški ciljevi uključivali su povećanje u segmentima “Brand Performance” i “Brand Closeness” među mlađom publikom, kao i jačanje razumevanja ključnih benefita brenda („pripremljen od najkvalitetnijih sastojaka“ i „inspiriše na kreativnost“). Ključni pokazatelji uspešnosti merili su prodajne rezultate, istraživanja imidža i angažman na digitalnim kanalima.
Strateška ideja i inovacija
Osnovna strateška smernica bila je repozicionirati Vegetu kao „final touch“ – tajni sastojak koji se može dodati jelu na kraju pripreme, bilo gde i bilo kada. Ova diferencijacija omogućila je brendu da se približi mladim potrošačima kroz poruku o jednostavnosti, kreativnosti i modernom načinu korišćenja.
Realizacija i kanali
Kampanja je sprovedena u tri talasa kroz integrisani ATL i BTL pristup: TV spotovi, digitalne kampanje, influenser marketing, PR aktivnosti i promocije u trgovinama. Saradnja s relevantnim influenserima i modnim dizajnerima dodatno je osnažila vezu s mlađom publikom, dok su kratki video formati i konkursi na društvenim mrežama generisali visok stepen angažmana. Komunikacijska platforma „Sve ima bolji okus s Vegetom“ bila je prisutna kroz sve ključne kanale, uz snažan fokus na vizuelni identitet i humorističan ton.
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...