Šverceri mesečno zakinu  grad za 18 zglobnih autobusa

Izvor: Politika, 30.Mar.2011, 00:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šverceri mesečno zakinu grad za 18 zglobnih autobusa

Kada bi svi putnici plaćali prevoz, u kasi GSP-a bi godišnje bilo šest milijardi dinara više. – Od 15. aprila komunalni policajci će švercerima naplaćivati kazne

Svaka četvrta od 1,7 miliona vožnji, koliko ih dnevno bude u vozilima Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, nije plaćena najvećem gradskom prevozniku. Mileta Radojević, vršilac dužnosti generalnog direktora GSP-a, kaže da se na taj način nanosi šteta preduzeću od 500 miliona dinara mesečno. Za >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << taj novac moglo bi da se kupi 18 novih zglobnih autobusa. Kada u vozilima ne bi bilo švercera, u kasi ove firme godišnje bi bilo šest milijardi dinara više, čime bi preduzeće od dotiranog postalo profitabilno. Grad godišnje subvencioniše GSP sa nešto manje od četiri milijarde dinara.

Prema istraživanju stručnjaka Saobraćajnog fakulteta, sprovedenom jula 2006. godine, od 51 milion obavljenih vožnji, čak njih 11 miliona nije bilo plaćeno. Do ovih saznanja došlo se na osnovu ankete kojom su obuhvaćeni zaposleni, studenti, đaci i nezaposleni građani. Procena je da su brojke iz 2006. sada znatno uvećane, zbog ekonomske krize i priliva stanovništva u prestonicu.

– Smatram da se broj putnika u autobusima, trolejbusima i tramvajima od tada povećao 20 odsto. Međutim, porast broja putnika ne prati i povećana prodaja mesečnih markica i pojedinačnih karti – ističe Radojević.

Od pre mesec dana, u sistem kontrole putnika uključila se i komunalna policija. To je već počelo da daje efekte.

– Sa zajedničkim radom kontrolora i komunalnih policajaca u martu smo za 100 miliona dinara imali veći prihod nego u februaru, a očekujemo da ćemo u aprilu zaraditi najmanje 50 miliona dinara više nego u martu – kaže Radojević.

On očekuje prave efekte pojačane kontrole od 15. aprila kada će komunalni policajci putnicima zatečenim u vozilu bez karte početi da naplaćuju kazne na licu mesta.

– Kazna će biti približno jednaka ceni tri mesečne markice, što bi trebalo da odvrati i od same pomisli na švercovanje. Akcija će biti opsežna, komunalni policajci će biti na svim linijama, a oni su, za razliku od kontrolora, ovlašćeni da legitimišu putnike – naglašava Radojević. 

Svakoga dana oko 400 kontrolora, od kojih je 143 u radnom odnosu, proverava da li putnici imaju kartu ili mesečnu markicu. Od pre dve godine pomažu im i kolege iz „Laste”. U februaru je napisano 17.000 kazni putnicima zatečenim bez karte.

– Osim tačkaste, sprovodi se kružna i terminus kontrola. Kružna podrazumeva da se grupa kontrolora vozi jednu stanicu i proverava putnicima karte, a zatim prelazi ulicu i vraća se jednu stanicu nazad vozilom koje dolazi iz suprotnog pravca. Tačkasta se obavlja na određenom punktu, najčešće na Brankovom mostu, a terminus kontrola na početnim stanicama – objašnjava Violeta Petković, šef službe za tarife i prodaju u GSP-u, i dodaje da se akcije sprovode prema mesečnim i dnevnim planovima.

Najveći problem je što se aparati za poništavanje karata lako blokiraju ubacivanjem papirića. Prema okvirnoj proceni, u vozilima gradskog prevoza svakodnevno se „iz stroja” izbaci oko 250 automata, pa putnici imaju objektivno opravdanje što nisu „otkucali” kartu.

Zbog neispravnih automata godišnji gubitak iznosi oko 190 miliona dinara.

Dejan Spalović

-------------------------------------------

Prevoz u brojkama

– Prema podacima iz istraživanja koje je za potrebe „Masel group” sprovela agencija „Masmi” na uzorku od 800 ispitanika iz Beograda, vozila javnog prevoza redovno koristi 750.000 građana, a povremeno njih još 480.000.

– Među putnicima 60,4 odsto su žene, a 39,6 muškarci.

– Najbrojnija uzrasna kategorija su mladi od 15 do 24 godine (21,6 odsto)

– Najčešće korišćeno prevozno sredstvo su autobusi

– Prosečno vreme zadržavanja u vozilima javnog prevoza je do 30 minuta

objavljeno: 30.03.2011.

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Šverc košta mesečno 18 autobusa

Izvor: B92, 30.Mar.2011

Beograd -- Svaka četvrta od 1,7 miliona vožnji, koliko ih dnevno bude u vozilima Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, nije plaćena najvećem gradskom prevozniku...Mileta Radojević, vršilac dužnosti generalnog direktora GSP-a, kaže da se na taj način nanosi šteta preduzeću od 500 miliona...

Nastavak na B92...

Šverceri nas koštaju koliko i 18 autobusa

Izvor: Mondo, 30.Mar.2011

Svaka četvrta od 1,7 miliona vožnji, koliko ih dnevno bude u vozilima Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, nije plaćena najvećem gradskom prevozniku.

Nastavak na Mondo...

GSP proširuje akciju kontrole putnika na prednjim vratima

Izvor: SrbijaNet.rs, 30.Mar.2011

Akcija Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" "ulaz na prednja vrata" biće proširena od utorka, 5. aprila, na još šest linija javnog gradskog prevoza, saopšteno je danas iz GSP-a. Nakon linija 702, 703, 603 i 711, sistem ulaska na prednja vrata primenjivaće se i

Nastavak na SrbijaNet.rs...

GSP PROŠIRUJE AKCIJU "ULAZ NA PREDNJA VRATA"

Izvor: Kurir, 30.Mar.2011

BEOGRAD - Akcija Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" "ulaz na prednja vrata" biće proširena od utorka, 5. aprila, na još šest linija javnog gradskog prevoza...Nakon linija 702, 703, 603 i 711, sistem ulaska na prednja vrata primenjivaće se i na linijama 534 (Cerak vinogradi- Ripanj centar),...

Nastavak na Kurir...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.